Gekke gewoontes tijdens zwanger proberen te worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fennec, Jan 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik vind het wel humor soms hoe ik van die gekke gewoontes aan het ontwikkelen ben omtrent zwanger raken :). Van die dingen als:

Tijdens menstruatie:
    - Bleh, buikpijn, weer niet gelukt:x
    - Misschien ben ik wel onvruchtbaar. Ik heb best vaak buikpijn. Zou ik endo hebben? Als ik mijn gezicht hars elke twee weken zitten er zoveel dikke donkere haren op, misschien heb ik wel PCOS :$:$ **Zoekt op internet naar symptomen en vraagt zich bij alles af of ik dat ook heb** Hmmm... ik heb 2 van de 15 symptomen. Even op blijven letten voorlopig.... (slaat natuurlijk HELEMAAL nergens op:) )
    - Hoeveel dagen nog tot ik kan beginnen met ovulatietesten?:(
    - Hmz, op mijn uitgerekende ovulatiedag moeten we boodschappen doen. Zullen we het dan ervoor of erna doen? :(
    - Wacht, hoeveel dagen was het ookalweer tot ovulatie? :(
    - Okay, dus dan is mijn NOD op *insert datum*. Wanneer zal ik gaan testen? Op de dag zelf. Sowieso niet eerder, daarvoor zijn die testen toch onbetrouwbaar. Misschien wacht ik wel tot ik echt duidelijk overtijd ben deze keer.:cool:

Aanloop naar ovulatie:
    - Wat een gedoe elke keer met in dat potje plassen en dat stripje en dan weer potje omspoelen en wachten, pfff :x
    - Vanmorgen was de Sensitest wit, maar probeer toch nog even een CB vanmiddag. Ik heb sinds de lunch niets meer gedronken, dus kan vast wel.
    - CB test negatief. Toch even goed dat stokje bestuderen als ik die eruit haal. Soms zie ik al wel een vaag streepje en dan weet ik dat ik dichterbij aan het komen ben. Aaahh, bah, wit. :(
    - *Zucht* misschien ovuleer ik deze maand wel helemaal niet. Wanneer zal ik de dokter bellen als die ovu testen negatief blijven? :(:(
    - Aaah een vaag streepje, gelukkig, het komt eraan.

Ovulatiedag en dag erna:
    - Jaaaa een smiley! God wat leuk altijd als zo'n plasstokje naar je glimlacht :)
    - Okay, dus vandaag klussen. Kijken of ik kan lunchen achter mijn bureau want dan kan ik een half uurtje eerder naar huis en het zou maar precies dat half uurtje zijn wat het hem doet.... :p
    - Vriendlief even per app informeren dat meneer zich psychologisch mag gaan voorbereiden op zijn belangrijke taak. Steevast met de tekst "we mogen vandaag voor het vaderland" :D
    - Zo klussen zit erop. Nu tijd voor bevruchtingsyoga. Benen zo hoog mogelijk, kussentjes eronder. :p
    - Aaargh, wat is het koud hier zonder kleren en deken met mijn benen in de lucht. Brrr..... :x

1e week na ovulatie:
    - Zal ik wel gaan sporten vandaag? Misschien beschadig ik het wel als ik heel druk ga kickboksen. En hardlopen is misschien ook geen goed idee. Wat als het net bezig is met innestelen en dan trilt het los door het hardlopen?? :$
    - Was dat een beetje bloed bij het afvegen? Hmm... *bestudeert papiertje aandachtig van verschillende afstanden en hoeken* zou dit innestelingsbloeding kunnen zijn. :(
    - Buikpijn. Zou dat door de innesteling kunnen komen?
    - Wel G&8d*% zijn die granaatappels nou alweer op bij zowel de Lidl als de AH?! :x:x Nou, dan ga ik woensdag op mijn vrije dag wel weer naar de groentenwinkel. Sjezus.

2e week na ovulatie:
    - Okay, ik ga echt heel braaf pas testen als ik overtijd ben. Heel relaxed. Gewoon doen alsof er niets aan de hand is :cool:
    - Maar wat als ik al zwanger ben? Straks eet ik iets wat niet mag? Zal ik dit wijntje maar laten staan? :$
    - Ik voel mij helemaal niet lekker vandaag. Ben moe. Laat ik maar niet gaan sporten, dat kan nooit goed zijn nu. :(
    - Hey, ik heb hoofdpijn, ik heb nooit hoofdpijn. Zou dit.... *googled anderhalf uur naar hoofdpijn en symptoom zwangerschap* zie je wel! Ik ben vast zwanger! :p
    - *moet vroeg naar bed wegens werk* Wat zou het toch fantastisch zijn als ik *insert NOD* positief test. Dat ik dat tweede streepje zie... Hoe zal ik het mijn vriend vertellen? Op een originele manier met een t-shirt ofzo? Nee, dat lukt mij nooit. Ik ren meteen de slaapkamer in, gooi de deur open en roep dat hij papa gaat worden! Hoe laat is het eigenlijk? K*t, over 4 uur gaat de wekker :$:x
    - Okay, ik zou eigenlijk testen als ik overtijd was. Maar dat is toch eigenlijk super stom. Ik bedoel: wat als ik vandaag test en hij is positief. Dan weet ik het gewoon al vier dagen eerder. Dat is toch voor iedereen beter? Ik ga vanmiddag even langs de Kruidvat.:cool:
    - *onderweg naar huis* oooh spannend! Wat als ie straks positief is?? Okay, rustig blijven. Het is ook goed als het negatief is. We zijn pas net begonnen. Het is heel normaal als het niet meteen lukt. :(
    - Test negatief.
    - *vist test uit vuilnisbak* ja, nogsteeds negatief. Ook geen indroogstreep, helemaal niks. :(
    - Ach het is nog hartstikke vroeg. Misschien over een paar dagen.
    - *test dag voor NOD* negatief :x
    - Zoekt wanhopig op Google en dit forum naar verhalen van vrouwen die negatief testen met dezelfde test en toch zwanger bleken. Aaah, zie je wel. Het kan nog! :)
    - *op NOD* aaah nog niet ongesteld (ik sta meestal om 05.00 op), dus komt helemaal goed!
    - *test weer negatief* :x
    - Maakt niet uit, heel veel vrouwen testen pas een week na NOD positief heb ik op internet gelezen.
    - Hmm... buikpijn
    - Bah, weer niet gelukt.:(

Herkenbaar? :D

2. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

Sep 6, 2013
    189
    81
    28
    Female
    Waddinxveen
    Hahahahaha erg herkenbaar ja! Ik had het zelfs al als ik rond mijn ovulatie niet had geknuffeld en toch overtijd was!
    Misschien toch wel zwanger!!!....nee dat kan niet, want niet geknuffeld....Maar je weet het maar nooit!....Nee kan echt niet
    Gek werd je ervan hihi

3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik had het zelfs na mijn operatie (toen hebben we de hele maand niet kunnen klussen), was ik drie dagen overtijd, ging ik testen :):D:D. Haha, mijn logica weer: 'wat als mijn vorige ongesteldheid eigenlijk gewoon een valse bloeding was en ik vorige maand toch zwanger was, maar die testen gewoon nog te vroeg waren?' Tuuuuurlijk Fennec ;)

4. Boterbloempje87

Boterbloempje87 Actief lid

Jan 13, 2016
    131
    0
    0
    Ik werk in de psychiatrie
    Amersfoort
    Complimenten hoe je het beschreven hebt:)
    Heel erg herkenbaar.... En dan tussendoor ook nog denken hmmm maar ik moet het wel loslaten hè :p uhu ;)

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ja vooral niet stressen en niet aan denken. Je moet er niet teveel mee bezig zijn, want dan lukt het... Als ik die knop heb gevonden zal ik het laten weten.:x

6. Sterree

Sterree Bekend lid

Dec 19, 2016
    676
    135
    43
    Wahaha erg leuk geschreven. Heel herkenbaar. Vooral dat voornemen om niet voor NOD te testen en dan toch veel te vroeg wel te testen.

7. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Hahahahaha je hebt echt humor 😂
    Super leuk geschreven en moet ook erg lachen om de herkenbaarheid :D

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Pffff nee gelukkig niet herkenbaar. Zou er stapelgek van worden.
    Hoe lang ben je bezig?

9. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    We zijn eigenlijk al bezig sinds mei 2016, maar hebben een paar keer moeten stoppen vanwege vakantie naar een Zika-land en een behandeling voor voorstadium baarmoederhalskanker bij mij. Dus ik tel vorige maand als de 1e ronde ;)

10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,806
    1,626
    113
    Heel erg herkenbaar :D. Wat maken we ons zelf gek he. Enige verschil is dat ik in het begin juist dacht dat er niets mis was met me. Dat bleek in realiteit wel anders. Maar verder kan ik ze geloof ik allemaal wel afstrepen :) En de uit knop heb ik ook nog steeds niet gevonden.

11. Lilyam

Lilyam Actief lid

Nov 18, 2016
    285
    56
    28
    Heeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!

12. Jildouu

Jildouu Actief lid

Aug 19, 2016
    160
    4
    18
    Haha 1000x Dit dus

13. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

Nov 6, 2016
    811
    471
    63
    Wat heb je dit mooi omschreven en ja klopt helemaal!

14. Livoli

Livoli Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,185
    67
    48
    Ge-wel-dig!!! 😂

15. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Hahaha, dank voor de complimenten. Voelt soms echt alsof je in een soap serie zit he?

16. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,414
    1,272
    113
    Female
    Drenthe
    Fennec! Geweeeeldig! Wat heb ik gelachen. Als ik dit aan mn vriend laat lezen, zodat hij het eindelijk begrijpt, gaat hij me heel vreemd vinden. Maar het klopt!

17. Danpas

Danpas Actief lid

Jan 25, 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Hahahhaha heel herkenbaar. Ik denk dat ik je tekst weer ga lezen als ik toch weer ongesteld word. Hoe balen dat dan ook is, komt er toch echt een glimlach op mn gezicht. 😂😂😂😂

18. Paz

Paz Niet meer actief

Hahaha! Wat fantastisch beschreven, zo herkenbaar! :D
    Bij elk pijntje en steekje google ik ook uren en denk ik daarna; 'zie je wel, dit hoort erbij, ik ben vast zwanger. Ik voel me ook zwanger, hoe voelt dat eigenlijk? Nouja nooit zwanger geweest, dus vast zoals ik me nu voel!'
    Doodvermoeiend... :D

19. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Haha zou ik gewoon doen Danpas! Je bent niet alleen!

20. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ja ik trek het ook echt heeeeel slecht die onzekerheid. Die wens is zo ontzettend groot en dan moeten wachten elke keer zo lang, is echt slopend.

Share This Page