wanneer menstruatie na ovulatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jolo, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen iedereen!

Ik zal eventjes mijn situatie uitleggen. Ik ben eind december gestopt met de pil. Sindsdien heb ik al 3x mijn menstruatie gehad. De eerst cyclus was 27 dagen, de 2de en de 3de keer zat ik op 28 dagen. Ik heb in februari een uitstrijkje laten nemen en mijn gynaecoloog heeft gezegd dat het perfect mogelijk is dat je al van in het begin een regelmatige cyclus hebt. Ik hoopte dus een beetje dat ik in deze situatie zat! :)

Ik heb deze maand voor de eerste keer een ovulatietest gedaan en deze teste positief op dag 18. Tussen de periode van de test en nu heb ik een 6tal keer lichte hoofdpijn gehad bij het opstaan, maar dit verdwijnde snel. Ik ben ook erg moe (deze nacht 11u geslapen), maar ik ben gewoon iemand die veel slaap nodig heeft :) Daarbuiten heb ik ook al een week een zeurend gevoel aan mijn onderbuik, maar dit heb ik de vorige 3x ook gehad en toen is mijn menstruatie erdoor gekomen. Eergisteren toch maar een testje gedaan ook al is dit zeer vroeg, maar deze was negatief. Ik ben er vrij overtuigd van dat ik niet zwanger ben. Gisterenavond heb ik nog gemeenschap gehad met mijn vriend en had ik lichtjes bloedverlies dus ik dacht deze morgen dat het er wel door ging komen, maar niets te zien. Vandaag zit ik op cyclusdag 31.

Mijn vraag is eigenlijk voor degenen die al ovulatietesten hebben gedaan, wanneer komt jullie menstruatie meestal na zo'n testje? Wat is jullie maximum?

Liefs x

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

De periode tussen je eisprong en de eerste dag van je menstruatie heet luteale fase. In de biologieboekjes zul je lezen dat die 14 dagen is maar dat is lang niet bij iedereen het geval ;). Volgens mij is alles tussen de 9 en 18 dagen binnen de normaalmarge. Die van mij was meestal 10 dagen en soms 11.

Je ei springt gemiddeld tussen de 24 en 48 uur na je positieve ovulatietest. In jou geval zou ik dus uitgaan van CD20. Dat betekent dat je op CD31 pas 11 dagen na je ovulatie zit en het helemaal nog nier vreemd is dat je nog niet ongesteld bent geworden. En als je pas vrij recent gestopt bent met AC kan het helaas allemaal helemaal in de war zijn...

Oh en het bloedverlies kan ook een contactbloeding zijn die juist komt door de gemeenschap.

Hopelijk ben je snel zwanger!

3. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw

Dankjewel voor je reactie! Dan kan het idd goed zijn dat ze er nog door moeten komen (al hoop ik stiekem van niet natuurlijk ;) ).
    Jij alvast een dikke proficiat !! :D

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Positieve ovulatietest op dag 18 is eisprong uiterlijk op dag 20. Eisprongdag 20 + 14 dagen = cyclus van 34 dagen.

Een ovulatietest geeft NIET de eisprong zelf weer, maar alleen de LH-PIEK. Binnen 48 uur na positieve test vindt je eisprong plaats.

Jij zit nu toch nog niet op dag 34 of wel? Kan zijn dat je te vroeg getest hebt!

5. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, klopt! Ik heb inderdaad achteraf gezien te vroeg getest :) goed dat je mij dat zegt van die LH-piek en de effectieve eisprong, want dat wist ik nog niet!

Deel Deze Pagina