Wáár is mijn piek?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tylmare, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Hallo, ben ik weer!
    Nieuwe ronde en weer ovulatietesten die me gek maken.
    Vorige ronde kreeg ik op cd 13/14 ongeveer een positieve ovulatietest.
    Maar deze ronde kan ik hem maar niet vinden.
    Afgelopen dagen test ik 3x per dag omdat ik steeds denk er tegenaan te zitten.
    Onderste test is van vanmorgen met ochtendurine maar ook die slaat nog niet positief uit.

Testen zijn van 2besure.
    Bij mijn zoontje gebruikte ik sensitest en daar had ik zo een piek mee gevonden en kon ik de klok erop gelijk zetten, maar wil nu niet echt lukken.
    Of het aan de testen ligt of mijn cyclus sinds zijn geboorte...:rolleyes:

Vorige cyclus kwam uit op 29 dagen.
    Ga er dus van uit dat deze weer langer gaat duren of dat ik een ovulatie oversla?
    Want hier zitie nog niet tussen toch?

Bijgevoegde bestanden:

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Je hebt nog geen positieve test nee.

Maar ben je net pas van anticonceptie af?
    Dan kan het best dat je nog wat ontregeld bent.

Je mag niet met de eerste urine van de dag testen dus dat is zonde van je test geweest. Die urine is te geconcentreerd om een betrouwbare uitslag te geven.

Gewoon door blijven testen. Meer kan je helaas niet doen.

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik test niet meer met extra gevoelige ovulatietesten, is alleen maar verwarrend. Om even te illustreren; dit zijn 2 ovulatietesten die ik net gedaan heb met dezelfde urine. De blauwe is de gevoelige van 2be-sure (dezelfde als die jij hebt), de witte is een gewone van sensitest. Van de blauwe zou ik nu zeggen dat hij positief is (of daar iig heel erg over twijfelen), de witte is duidelijk niet positief. Ik zou dus doortesten als ik jou was, al ben ik ook niet helemaal zeker dat je piek niet op CD 15 was. En volgende ronde weer over op normale testen van sensitest...

Bijgevoegde bestanden:

4. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Ik zit al zeker 4 jaar niet meer aan de anti conceptie dus dat is het niet haha!

Wat een verschil tussen die testen zeg!
    Denk dat ik volgende ronde inderdaad weer voor de gewone testen ga, had daar geen last van toendertijd.

Wel irritant zo'n late eisprong:|

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant

Haha ja, ik weet er alles van. Ik heb mijn piek meestal pas op dag 16-18 (cyclus 28 dagen), om hem niet te missen begin ik toch al op CD9 te testen. Ik ben goed voor de economie ;)
    Maar dit soort testen zijn heel irritant, want met die donkere test van 2be-sure moet ik toch t zekere voor t onzekere nemen en aan de klus gaan :p
    Is al de 3e keer deze ronde dat ik zo'n verwarrende testen heb, vandaar dat ik sinds eergisteren weer de sensitest ernaast gebruik. Gebruik ze nu even dubbel tot die van 2be-sure op zijn. Met sensitest zowel met ovulatietesten als zwangerschapstesten nooit gedoe gehad, kan ik van 2be-sure niet zeggen helaas...

6. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik gebruik de gewone van 2-besure, met als controle de roze clearblue met smiley als ik denk mijn piek te hebben gevonden. Zo weet ik zeker wanneer mijn piek er is.

Deze testen kwamen altijd perfect overeen met de echo's in het ziekenhuis. Misschien is de extra gevoelige té gevoelig? Ik gebruik de normale.

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ja ik denk ook dat het voor ovulatietesten niet nodig is dat ze extra gevoelig zijn. De gewone halen de piek er ook wel uit, en daar gaat het tenslotte om.
    De gewone van 2be-sure heb ik nooit gebruikt.

8. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Piek is nog niet geweest ik heb deze ook lang gebruikt en die kunnen echt knallen

Bijgevoegde bestanden:

9. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Dit was een leuke betaalbare set met extra gevoelige zw testen ook, haha!
    Blijf een hollander :p

Vind het vooral frustrerend dat mn eisprong nu dus gewoon later is als voor de zwangerschap van mijn zoontje.
    Kennelijk is mn cyclus gewoon aardig veranderd sinds de bevalling.
    Volgende ronde gewone testen en wellicht temperaturen om er zeker van te zijn ofzo.
    Die cb vind ik zo duur:roflmao:

10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb te snel geroepen, vanmiddag opnieuw getest en 2be-sure is nu duidelijk positief, sensitest nog niet maar wel donkerder en heb ook een clearblue digitale gedaan en die geeft nu een vaste smiley. De 2be-sure is dus sneller positief. Zal straks een foto plaatsen...

11. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.736
    113
    Vrouw
    Het is belangrijk om echt niet met ochtendurine te testen maar pas na 10 uur 's ochtends.

12. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Weet ik, was ook de enige. De andere test gedaan tussen 10 en 19 uur en vooraf niet of weinig gedronken.
    Deze met ochtendurine was meer als test om te kijken of die dan ineens wel positief uitslaat of negatief blijft.
    Vandaag nog 2 testjes gedaan op de gebruikelijke tijden en die zijn ook nog negatief.

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.736
    113
    Vrouw
    Maar een test met ochtendurine zal altijd negatief zijn aangezien je in de nacht geen LH aanmaakt.

14. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Is dat zo ja? Dat is dan wel weer nieuwe informatie voor me, haha!

15. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.736
    113
    Vrouw
    Jazeker! De meeste vrouwen hebben juist last van het zwellen ipv de eisprong zelf.

16. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Mag ik de onderste als positief beschouwen?
    Is met 2e "plas" gedaan zonder drinken tussendoor.
    Teststreep lijkt iets donkerder dan de controlestreep

Bijgevoegde bestanden:

17. mmoniquee

mmoniquee Actief lid

19 dec 2014
    445
    44
    28
    lijkt mij wel! hij is idd iets donkerder dan de controlestreep. Komende dagen gezellig maken en ik hoop over 2 weken een positieve test voor je :)

18. manaolana

manaolana Niet meer actief

Zijn dit de extra gevoelige? Want die kunnen nog veel harder knaller :). Ik denk dat je heel erg aan het begin van je piek zit dan. M.a.w. niet te snel stoppen met seks hebben ;). Als je piek wat langer duurt en je ei pas 48 u na de piek van de piek springt dan kun je zo maar te vroeg stoppen.

Ik zou sowieso nog even doortesten om te zien of ze bij jou ook nog meer knallen.

19. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    #19 Fluss1984, 7 jul 2017
    Laatst bewerkt: 7 jul 2017
    Je ei springt bij 90% vd vrouwen 16-48u na het begin van je piek, meestal 6-24u na de piek zelf

20. manaolana

manaolana Niet meer actief

Je zal maar net bij die 10% zitten ;). Ik temperatuurde ook en merkte zelf dat ik met de extra gevoelige 2besure testen 2 dgn positief testte en dat mijn eisprong regelmatig pas twee dagen na de tweede dag positief testen was. Dus drie dagen na het begin van de piek. Daarom mijn advies. Zonde als je te vroeg stopt.

Deel Deze Pagina