ik heb een vraagje welke vitaminen nemen jullie ik neem voor het moment tarwekiemolie capsules maar denk over te stappen naar davitamon een roze doos ook voor dames die willen zwanger worden maar weet het niet zo goed dus zou ik graag weten wat jullie innemen zo zie ik meteen wat het vaakste word gebruikt
Ik heb de vitaminen van Davitamon genomen waar alles in zat speciaal als je zwanger wil worden/bent. Ik neem aan dat je daarop doelt?
Ik ben begonnen met die van de davitamon maar later vertelde mijn vriendin dat ze ook zwangerschapsvitaminen verkochten bij de kruidvat en dat die een stuk goedkoper waren, dus toen mijn potje davitamon op was ben ik die van de kruidvat gaan nemen. Groetjes Anita
Ik slik helemaal geen vitaminepillen. Als je voldoende groenten en fruit eet is dit eigenlijk helemaal niet nodig. Wel slik ik nu foliumzuur omdat we graag een kindje willen.
Ik slik ook alleen foliumzuur en de eerste 2 weken van mijn cyclus tarwekiemcapsules. Voor de rest veel groente en fruit. Groetjes Debby
Ik gebruik Gravitamon, is van dagravit, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit welke je gebruikt als je ze maar speciaal voor zwanger worden/zijn gebruikt omdat daar meer foliumzuur in zit en geen vitamine A maar Beta carroteen. Gewoon kopen wat je het handigst/betaalbaarst vind. Sommige pillen zijn nl wel groot om te slikken. En sommige ruiken heel erg, dat is nu nog niet zo erg, maar als je zwanger bent en misschien de halve dag misselijk niet zo handig
Waarom tarwekiemolie alleen in de eerste 2 weken? Ik slik het zelf ook omdat ik heb gehoord dat het de innesteling zou bevorderen, maar er staat niks op dat je het niet zou mogen nemen als je zwanger bent. Ik slik het de hele maand door. Ik hoorde wel dat je teunisbloemolie niet mag nemen als je zwanger bent, dus daar wil ik niet aan beginnen. Dan zou je het idd alleen de eerste 2 weken van je cyclus moeten nemen Nou groetjes
Door al mijn gynaecologen (ja heb er maar een stuk of 10 gezien in mijn zwangerschappen!) wordt gravitamon aangeraden. Dus dat slik ikte ik ruim een maand voor de conceptie en blijf dat gebruiken tot ik klaar ben met de borstvoeding. Slik er aanvullend 5 mg foliumzuur bij en vitamine b12. Maar dat is voor anderen niet nodig, ik moet dat op medische indicatie slikken. Als je gewoon goed gezond bent en je hebt geen tekorten, dan is gravitamon dus het beste.