Ovulatie test tijdens pilgebruik altijd wit?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Girly86, May 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Girly86

Girly86 Niet meer actief

Is en ovulatie test tijdens pil gebruik ALTIJD wit.

Ik vermoed een eisprong te krijgen tijdens mijn pilgebruik, en wil dit graag testen met ovulatie testen.

Maar Is een ovulatie test tijdens pilgebruik normaal gesproken ALTIJD OMO WIT?
    Wel handig om te weten als ik het ga testen.. En dan kan ik na 1 of 2 roze streepjes meteen stoppen, ipv onnodig door te testen. (Ipv wachten op een knal test)

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Ik heb geen idee. Maar ik dacht dat de pil ervoor zorgt dat je geen eisprong hebt?

3. Girly86

Girly86 Niet meer actief

Normaal gesproken klopt dat, maar er blijken uitzonderingen te zijn. En daar lijkt het bij mij nu op. .

Daarom wil ik graag testen :)

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Tja dan zou ik beginnen met testen een paar dagen voordat je denkt een eisprong te hebben?

5. Girly86

Girly86 Niet meer actief

Dat was inderdaad het plan., maar ik heb geen idee of de hormonen in een pil ook voor een positieve test kunnen zorgen. .
    Stel dat het 'normaal' zou zijn om een positieve test te krijgen tijdens pilgebruik., dan heeft het geen zin ;)

Ik hoop dat iemand meer weet. .

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,301
    23,436
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De pil zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt. Maar hij is 99% betrouwbaar, dus wie weet hoor je wel bij die 1%. Lijkt me dat je dat dan wel op kunt sporen met een ovulatietest. Die reageert op het hormoon lh, wat zorgt voor een eisprong. In de pil zitten hormonen die zorgen voor remming van het lh.

7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Nee, je hebt altijd lh in je lichaam dus een ovulatietest geeft vaak een streepje, bij mij altijd. Maar een test is alleen positief tijdens een lh piek die je dus alleen hebt voor je eisprong. Een positieve ovulatietest heeft de teststreepje even dik en donker als de controlestreep.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Hier ook een lichte streep op de ovu ondanks pil gebruik ;)

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Remming van het lh idd, maar de pil zorgt er niet voor dat het lh hormoon helemaal verdwijnt waardoor je dus ook tijdens de pilgebruik last kan hebben van lichte streepjes op je ovu test.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,301
    23,436
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat snap ik. Maar geeft dat dan ook een piek weer? Dat ie echt positief is? Wordt dat niet geremd dan zeg maar?

11. Girly86

Girly86 Niet meer actief

Dank voor jullie reacties!

Zou het testen überhaupt zin hebben dan?

Ik kan doortesten tot de piek (knalstreep) maar hoe zeker is het dat een knalstreep echt mijn ei betekent?

12. K00

K00 Niet meer actief

Daarom had ik smilies van cb. Vond ik makkelijker

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,051
    2,766
    113
    Female
    Je kunt altijd een licht streepje hebben, ook tijdens het gebruik van de pil. De piek wilt niet per definitie een ovulatie betekenen. Daarbij verandert door het gebruik van de pil ook het bms waardoor een vruchtje nauwelijks kan innestelen

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Nee een piek geeft ie niet, tenzij de pil niet goed werkt en je dus wel een eisprong krijgt.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,047
    15,638
    113
    Nabij Utrecht
    Nee een lh piek betekent niet altijd 100% een eisprong :).

Maar ik snap je banner niet hahaha... je wil een derde kindje... telt af tot aan je volgende eisprong, maar je zit aan de pil??

Pipo30, Rosy90 and MamaZijnIsDeBom like this.
  16. Girly86

Girly86 Niet meer actief

Haha die banner is om te checken wanneer mijn ovulatie zou zijn. (Om te vergelijken met mijn ei pijn en volgende maand om te zien wanneer ik zou moeten testen)

Ik heb een hele sterke wens voor een derde,maar ml Nog niet. . Daarom zijn we niet voor een derde bezig en ben ik gewoon aan de pil ;)

Share This Page