Ovulatietesten als anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Besco, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Hi dames,

    Wie van jullie gebruikt ovulatietesten als anticonceptie? Bevalt dat, en hoeveel dagen voor en na je ei doen jullie het veilig? Is dit een veilige manier? Zijn er nadelen? Stel voor dat het toch fout gaat en ik onverhoopt zwanger zou zijn, zou het meer dan welkom zijn. Dat zien we dus niet als een nadeel, maar liever nog even wachten.

    Wat achtergrond info; sinds 6 maanden een Tsafe (koperspiraal), na veel bloeden leek het eindelijk beter te gaan. Nu na 2 vreselijke heftige menstruaties van 10 dagen en extreem veel bloed, zoveel dat ik niet kon werken en het huis niet uit kon. En nu wéér veel tussentijds bloedverlies ben ik er een beetje klaar mee. Dit werkt niet voor mij.

    Hormonen zijn geen optie en van condooms krijg ik jeuk, beetje overgevoelig voor het rubber lijkt het.

    We wilden sowieso rond mei voor een 3e kindje gaat, maar nog zo lang met zulke klachten maakt me enorm verdrietig. Dus ik zoek een 'oplossing'.

    Hebben jullie nog andere geniale ideeën? Temperaturen is niet voor mij weggelegd trouwens:)
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Heb je verschillende merken condooms geprobeerd? Je hebt ook latexvrij.

    Wij doen aan voor het zingen de kerk uit. Voor ons werkt dat al bijna 10 jaar.
    Mijn vriend voelt heel goed wanneer hij komt, en ik voel wanneer ik in mijn vruchtbare week zit. In de vruchtbare week gebruiken we ook condooms.

    De 3x dat ik zwanger raakte was dan ook geplant :)

    Maar! Ik raad deze methode alleen aan als je man echt 100% zeker een orgasme voelt aankomen. Veel mannen denken dat ze het goed aanvoelen maar zijn dan toch nog te laat.

    Als jullie kinderwens straks compleet is dan raad ik knoopje aan bij je man, want - zoals elke vorm van AC - heeft voor het zingen de kerk uit ook risico's.
     
    Besco vindt dit leuk.
  3. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Die latexvrije condooms ga ik sowieso eens proberen, daar heb ik helemaal niet aan gedacht, bedankt!

    Voor het zingen kan hij goed, maar als mijn man wat gedronken heeft wordt hij slordig hahaha! Beetje te risicovol dus.
    Mijn man heeft gelukkig zelf al gezegd dat als we compleet zijn hij naar de dokter gaat voor een knoopje, maar dat kan nog wel eens een paar jaar duren :rolleyes:
    Dus tot die tijd zoeken naar de beste oplossing.
     
  4. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Lijkt me niet heel handig om ovulatietesten te gebruiken. Na je piek springt je ei gemiddeld binnen 24-48u. Maar dit kan ook eerder zijn. Plus, sperma kan veeeel langer overleven ;)
     
  5. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Tja het kan..
    Maar idd zoals gezegd, je weet niet exact wanneer je ei springt!
    Ik ben het voorbeeld haha, nummer 4 is onderweg...
    Nou moet ik zeggen dat wij en condooms geen goede combi zijn dus dan ben je ook wat slordiger.
    Maar deze methode is niet helemaal safe, of je moet echt een week van te voren al beginnen met condooms maar dat is denk ik niet jullie bedoeling
     

Deel Deze Pagina