Ovulatietesten bij complexe achtergrond

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lisjaa, 1 jul 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisjaa

    Lisjaa Nieuw lid

    1 jul 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Goedenavond allemaal!
    Vorig jaar ben ik bevallen van mijn eerste kindje, ondanks dat mijn genen (zeer vroege overgang) en extreme behandelingen tegen kanker (chemo, bestraling, operaties wat zou hebben moeten leiden tot onvruchtbaarheid, heb veel hormoonproblemen hierdoor). Ik was toevallig vanwege hormoononderzoeken een tijd verplicht met de pil gestopt en we hebben geen verdere bescherming gebruikt, omdat we supergraag een kleine wilden, maar dat eigenlijk niet meer zou “kunnen”. Ik ben in die tijd ook niet ongesteld geweest en ben er absoluut niet mee bezig geweest, dus het is echt een wonder.
    Omdat mijn “klok tikt” vanwege bovenstaande redenen, willen we het liefst zo snel mogelijk een tweede (en laatste) kindje. Omdat ik over het algemeen niet ongesteld wordt en heel soms absurd kort of lang (lees: ben hele maand juni ongesteld geweest ondanks anticonceptie en heb de Provera gekregen om het te stoppen), kan ik van mijn (bijna onbestaande) cyclus niet afleiden wanneer ik mijn ovulatietesten zou moeten doen.
    Aangezien ik de maand juni deze lange ongesteldheid heb gehad, ben ik ongeveer een week erna gestart met ovulatietesten. Nu snap ik niet helemaal hoe dit precies werkt. Ik begrijp dat een licht streepje negatief is, maar kunnen deze streepjes gewoon weken/maanden zo licht blijven? Of betekent het iets dat ze naar mijn idee toch donkerder worden? Ik zou het superfijn vinden als een van jullie misschien begrijpt of ik nu een donkerdere streep zou moeten gaan verwachten, of dat het eigenlijk niets zegt. Hebben jullie buiten de periode van de eisprong om gewoon helemaal geen tweede streep?

    Hartstikke bedankt voor het lezen van dit veel te lange verhaal. Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen!

    [​IMG]
     
  2. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ze worden al wel donkerder. Bij mij bleven ze licht en dan ineens donkerder, en dag erna positief. Ik zou gewoon lekker doortesten
     
  3. Lisjaa

    Lisjaa Nieuw lid

    1 jul 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik ga inderdaad ook maar gewoon doortesten. Zou het kunnen dat het zo weken doorgaat? Ik heb namelijk geen idee of het ook gewoon een compleet wit streepje wordt als ik niet in de buurt zou zitten...
     
  4. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Hier fluctueert hij de hele cyclus.
    Van donkerder naar lichter. Er js altijd wel een streepje omdat je altijd LH aanmaakt.
    Soms loopt hij op voordat hij knalt en soms knalt hij uit t niets.
    Deze maand vanuit t niets :)
     
  5. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Vind ik lastig te zeggen in jouw situatie. Maar persoonlijk zou ik de hele cyclus tot menstruatie blijven testen tot je een ei gevonden hebt, al is het alleen om zekerheid te hebben dat je een eisprong hebt
     
  6. Lisjaa

    Lisjaa Nieuw lid

    1 jul 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik blijf inderdaad gewoon doortesten! De testen werden gisteren en vandaag weer lichter, dus voor mij nu niet heel duidelijk. Is ook nog maar de vraag of er een menstruatie aankomt of niet, sla er heel veel over. Gelukkig heb ik meteen 120 ovulatietestjes besteld! Bedankt voor de reacties in ieder geval!
     

Deel Deze Pagina