Hallo dames, om erachter te komen of en wanneer ik een eisprong heb, wil ik deze ronde beginnen met ovulatietesten. Maar zoals jullie onder mijn banner kunnen zien, is mijn cyclus nogal onregelmatig. Ik weet niet precies op welke dag ik nu het beste kan beginnen met de testen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes Sharon
Hoi Sharon, Ik heb ook een onregelmatige cyclus en gebruik ovu-testen. Ik ben uitgegaan van mijn kortste cyclus om mijn ei niet te missen. Dan gebruik je misschien wel veel testen voor 1 cyclus, maar de kans dat je je ei mist is dan heel klein. Je kunt ook eventueel gaan tempen. Dat scheelt een hoop geld, en dat kun je elke dag doen dus hoef je niet te rekenen wanneer je moet beginnen... Succes ermee!
Ik adviseer je ook om te gaan tempen. Het wordt anders een duur geintje! Om erachter te komen hoe je temp in elkaar zit, zal je wel een aantal rondes moeten tempen. Op fertilityfriend.com kan je alles bijhouden qua temperatuur, afscheiding en klachten. Die kan dan berekenen wanneer jouw eisprong is. Succes!
Met tempen weet je pas achteraf wanneer je ei is. Dus als je dat van tevoren wilt weten zijn ovutesten toch de betere optie. Je kunt op sensitest.nl goedekope dipsticks kopen. Je gaat dan inderdaad uit van je kortste cyclus. In de handleiding staat dan wel op welke dag je het beste kunt beginnen. Liefs
Bedankt voor jullie reacties! Tempen lijkt me best een gedoe.... misschien is dat wel niet zo. Maar wat Bright ook zegt, dan weet je pas achteraf dat je je ei hebt gehad. En omdat ik nu nogal onregelmatig ben, heb ik er meer aan om te weten wanneer de eisprong is zodat ik weet wanneer ik vruchtbaar ben. Ik heb testen op babyboomshop.nl besteld, kreeg ik er 5 gratis bij. Met 30 stuks moet ik toch een eind komen lijkt me! Ik heb op sensitest.nl gekeken. Ik weet nu wel ongeveer wanneer ik het beste kan beginnen. Ik ben benieuwd