Advies nodig!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ecyo, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecyo

Ecyo Lid

16 sep 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik alweer 8weken aan het wachten op mijn menstruatie.
    Natuurlijk heb ik af en toe getest of ik zwanger was (waarvan de laatste zondagmorgen) maar deze testen zijn allemaal negatief.

Omdat ik toch graag een beetje inzicht wil in mijn cyclus dacht ik vandaag laat ik eens een ovulatietest proberen. Eigenlijk met de verwachting dat er niets uit zou komen (want dat zou betekenen dat ik nog minstens 2 weken moet wachten op menstruatie). Maar nu heb ik onderstaande ovulatietest in mijn handen. Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal: dit is echt mijn allerallereerste ovulatietest maar wat denken jullie? Is dit een positieve ovulatietest?

Ik hoop dat jullie reageren. Alvast super bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Je ovulatietest lijkt positief te zijn/worden, maar ik vind het opmerkelijk dat je dit bemerkt bij de allereerste test in 8 weken, terwijl de piek doorgaans maar 1-2 dagen duurt. Lucky shot dus dat je 'm direct vindt. Het kan, zeker! Maar in combinatie met het feit dat je al 8 weken op je ongesteldheid wacht kan er ook iets anders aan de hand zijn.

Je schrijft dat je 8 weken aan het wachten bent op je menstruatie. Ben je recent gestopt met de pil, of heb je een miskraam gehad? PCOS? Hoe zijn je cycli doorgaans? H Is er een reden waarom je al 8 weken wacht?

3. Ecyo

Ecyo Lid

16 sep 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank voor je snelle reactie zouzograag!

Ik ben in mei gestopt met de pil en pas 1 keer ongesteld geweest. Ben hier ook al voor naar de huisarts geweest maar die geeft aan dat het normaal is dat cyclus niet meteen regelmatig is. Ik wil het nog een tijdje aankijken en anders ga ik natuurlijk terug naar de huisarts.

Ik vind het ook bijna te toevallig voor woorden dat dit de uitkomst is van de ovulatietest. Vandaar ook mijn vraag aan jullie. Inderdaad geluk dat ik vandaag ineens besluit een ovulatietest te doen als het een positieve ovulatietest blijkt te zijn.

Kan er ook een andere reden zijn voor een positieve ovulatietest? Ik heb geen idee namelijk...

Alvast bedankt weer!

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Yep als je zwanger bent kan je ovulatietest ook positief zijn dus ik zou er nog een zwangerschapstestje tegenaan gooien :)

Edit zie dat je gister nog getest het.. Hmm misschien een menstruatie overgeslagen en nu op het goede moment je ovutest gebruikt..
    Toch apart ...

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Het lijkt er inderdaad op dat je een positieve ovulatietest hier hebt, wel een lucky shot als het zo is;)
    Misschien zou hij nog net een tikkie donkerder kunnen worden, dus morgen ook nog een keertje testen maar ik zeg voor nu, hoppa, klussen maar:D

6. Ecyo

Ecyo Lid

16 sep 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank Lizzy1986 ook voor jouw reactie.

Ik snap helemaal dat jullie het apart vinden: dat vind ik zelf ook. Ik kan het eigenlijk ook bijna niet geloven maar hoe dan ook wel deze ovulatietest in mijn handen ;).

Maar jullie denken dus wel allebei dat het een positieve ovulatietest is? Ik denk het zelf ook maarja ik snap er nu allemaal niks meer van!

7. Ecyo

Ecyo Lid

16 sep 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Fijn Tazzy ook jouw reactie.

Ik doe morgen nog een nieuw testje en dan kijken we wel verder. Zou echt een vette toevalstreffer zijn.

Ik merk wel echt dat ik nu weer wat meer opgelucht ben. Dacht echt dat mijn lichaam compleet de weg kwijt was, nu lijkt er toch sprake te zijn van een eisprong :)

8. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Klopt, als je net met de pil gestopt bent kan het even duren eer jouw cyclus op gang is. Ik denk dat je een zwangerschap kunt uitsluiten als je gisteren getest hebt. Dan blijven er een aantal opties open.

Het is mogelijk dat je dat "lucky"shot te pakken had. Dat merk je in de aankomende drie dagen. Als het goed is blijft de streep nog een paar dagen zo ( of donkerder) en neemt daarna weer af. Wil je inzicht krijgen in je cyclus, dan doe je er goed aan om in de aankomende dagen even door te testen. Elke dag op hetzelfde tijdstip en zo min mogelijk drinken van tevoren. Niet met ochtendurine, en ook niet te laat in de avond.

Mocht je streep weer lichter worden, dan kun je er vanuitgaan dat je je eisprong gehad hebt. Mocht je zwanger willen worden, dan is het een goed moment om te vrijen. Over 10-14 dagen kun je dan een zwangerschapstestje wagen.

Mocht de streep zo donker blijven, dan zou ik als ik jou was nogmaals een zwangerschapstest doen over een paar dagen. Mocht deze dan alsnog negatief zijn, dan zou ik teruggaan naar de huisarts. Het kan zijn dat je eitje niet goed gesprongen is, of dat je een PCOS beeld hebt, waardoor je ovulatietesten niet betrouwbaar zijn. Maar voordat het zover is zou ik me nog geen noodscenario's over PCOS in mijn hoofd halen. Ik heb zelf een keer een lange tijd een donkere test ovulatietest gehad en daarbij bleek dat er een eitje niet goed gesprongen was en een cyste was geworden. Dat kan zichzelf verhelpen, of je kunt daarvoor een kuurtje slikken om de boel weer op gang te helpen.

Maar, first things first: even deze dagen testen. Spannend, ik hoop dat je je "lucky shot"hebt.!

9. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Die test lijkt inderdaad positief ja :D Toevallig!

Veel klusplezier hihi

10. Linda89

Linda89 Bekend lid

19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    als dat nou een kraskaartje van een miljoen was !! haha

Veel plezier met klussen

11. Ecyo

Ecyo Lid

16 sep 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties.

Inderdaad zoveel geluk, had een kraskaart moeten kopen vandaag haha.

Ik laat jullie het verloop verder weten, want blijf komende tijd even testen.

12. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36

Wie weet, het zou zomaar een "kraskaartje"van onschatbare waarde kunnen zijn. Maar... dat weet ze over 14 dagen pas :D

13. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ga ik toch ff vervelend doen: ik zie dat het een kruidvat test is en een paar jaar geleden waren die echt bagger. Ze gaven positief aan terwijl ze dat eigenlijk niet waren. Geen idee hoe ze nu zijn (misschien handig om ff op het forum of internet te zoeken) maar hou even een slag om de arm!

14. Ecyo

Ecyo Lid

16 sep 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mmmm vandaag is de ovulatietest lichter (op dezelfde tijd getest). Nog steeds een duidelijke streep maar 2e lijntje dus minder donker. Mag ik er dan vanuit gaan dat ik mijn eisprong gehad heb en dus gisteren echt een vette toevalstreffer had?

Alvast bedankt weer voor de reacties!

Gefeliciteerd trouwens aan alle zwangeren!

15. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ziet er positief uit. Ik zou een Clear Blue ovulatietest doen met smiley, werkt perfect en je weet meteen waar je aan toe bent:) Succes!

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja denk echt dat je testtiming perfect was :p
    Ik ben zelf ook meer te spreken over de cb met smiley, daar kan geen misverstand over bestaan of je wel of niet je eisprong hebt..
    Ben benieuwd over een week of twee ;)

Deel Deze Pagina