Beetje vertrouwen kwijt in verloskundige...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by junior1, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hallo,

Ik heb even het volgende dingetje. Ik zit bij een verloskundigenpraktijk met meerdere verloskundigen (5 geloof ik). Gedurende de zwangerschap is het de bedoeling dat je ze allemaal te zien krijgt omdat ze natuurlijk allemaal dienst kunnen hebben als je bevalt. Tot zover niets raar. Alle meiden die ik ondertussen heb gehad waren hartstikke goed, maar bij een heb ik een raar gevoel gekregen.

De laatste afspraak was bij haar. Toen ze ging voelen zei ze dat het kindje in een stuit lag en dat het waarschijnlijk een klein kindje (6 pond) zou worden. Maar de twee afspraken daarvoor had ik een collega van haar die vertelde dat het kindje al goed lag, een stukje ingedaald was en absoluut niet meer zou draaien. Ook voelde ik duidelijk iedere dag voetjes tegen mijn rechter ribben en dat heb ik haar ook gezegd.

Vandaag de echo gehad en de collega had inderdaad gewoon gelijk. Kindje ligt gewoon goed en gaat ook echt niet meer draaien. En het zou 7 a 7,5 pond worden.

Dus nu is er een verloskundige die het verschil niet voelt tussen een kopje en een kontje en ook niet in kan schatten hoe groot het kindje zal worden. Ik ben de eerste die vind dat fouten maken menselijk is, maar dit voelt niet goed. Ik heb het gevoel dat ze of niet kundig is of me gewoon naar een echo stuurt want de verzekering betaalt toch wel. Maar haar wil ik niet aan mijn bed tijdens de bevalling. Vind het al spannend genoeg.

Hebben jullie misschien advies? Moet ik dit bespreken met een van de andere verloskundigen in de praktijk?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

wat vervelend voor je!
    Zo snel mogelijk bespreken op de praktijk, liefst met de betreffende verloskundige, anders met een collega. want je hebt inderdaad net zoveel kans om haar te treffen. als het lang duurt voor je weer een controle hebt even bellen en vragen of je eerder mag komen om iets te bespreken wat je dwars zit, vraag dan ook of ze een dubbele afspraak maken, dan kun je rustig je verhaal doen. Sterkte!

Mirjam

3. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hartstikke bedankt!!!!

Share This Page