Hi allemaal! Inmiddels lees ik al ruim een week mee en wil ik beginnen met te zeggen dat ik diep respect heb voor sommige vrouwen hier! Wat een heftige verhalen en jammer om te lezen dat het bij zoveel vrouwen zo lang moet duren om zwanger te raken. Na een aantal dagen twijfelen toch besloten om nu een bericht te plaatsen omdat ik het gewoon even niet meer snap. Ik heb altijd een vrij korte cyclus gehad (vorig jaar hield ik dit een tijdje bij en zat ik op 24 dagen stipt), nu heb ik afgelopen maand onveilig gevreeƫn met mijn lief en is hij op 19maart tot 2 keer toe ook "tijdens het zingen in de kerk gebleven" zal ik maar zeggen hihi. Toen ik daarna ging tellen bleek dat mijn laatste cyclus 21 dagen is geweest ( ik weet helaas niet of dit ook het geval is geweest in de maanden daarvoor). Mijn laatste eerste menstruatie dag was 13 maart en volgens de standaard berekening zou de eisprong dan op of rond de 20ste zijn geweest of een aantal dagen later in geval van een 24daagse cyclus. Om het toch een beetje kort te houden... ik ben nu dus 4 dagen of 1 dag over tijd, tot nu toe een paar keer getest en negatief, ook vanochtend weer met kv2v1. Wel heb ik al sinds afgelopen zaterdag steeds een soort menstruatiegevoel en vanochtend vroeg werd ik even wakker en was ik goed misselijk. Ik zit niet te hopen al zou ik het absoluut geweldig vinden maar als ik toch ongesteld word vind ik het ook prima. De reden dat ik het hier van me af schrijf is omdat ik hier zoveel verhalen lees van vrouwen die al dagen voor de nod positief testen dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat er nog een mogelijkheid is dat ik toch zwanger ben wat is jullie gedachte hierbij? Allemaal toch toeval? xx
Als je zwanger bent geraakt van de vrijpartij op 19 maart dan had een test dit nu zeker al moeten aangeven. Stel nu (uitgaand van het langste) dat je eisprong op de 26e was (1 week na de sex aangezien topsperma tot 7 dagen kan overleven in je lichaam), dan zou je nu 12 dagen na je eisprong/bevruchting zitten en had de kv test zeker iets moeten laten zien. Gezien je klachten denk ik dat je je eisprong onbewust hebt uitgesteld door de stress vanwege de onveilige sex en dat hij dus heel laat is gesprongen deze maand of dat hij uberhaupt nog moet komen. Dit betekent dat je dus pas over een week of 2 ongesteld zal gaan worden. Ik zou gewoon om de 4 dagen een kv testje doen om te kijken of er iets op verschijnt. En dan op deze manier je "ongi afwachten".
Hi thanks voor de reactie! Al moet ik zeggen dat ik verder helemaal niet gestresst ben geweest om de situatie beide uitkomsten is voor mij goed.. alleen had ik inmiddels wel duidelijkheid verwacht haha. ik ga het inderdaad nog maar even afwachten... kan ook niets anders lol
Welkom dns, Vind het lastig hier iets over te zeggen. Ja er zijn best wat vrouwen die positief testen voor nod maar ook zeker die pas op of net na nod positief testen. Het kan in mijn ogen nog alle kanten op. Een keer een uitschieter van een paar dagen (ook al is het altijd stabiel) in een cyclus is ook geen uitzondering. Het is even afwachten denk ik. Ik zou over 2 dagen nog eens testen als je menstruatie dan nog niet doorkomt. Mocht je het niet vertrouwen kun je altijd even contact opnemen met je huisarts, dan kun je misschien maandag bloedprikken als je menstruatie dan nog niet is doorgekomen en je negatief test met een urine test. En ja of het raak kan zijn... Ja dat zou natuurlijk kunnen. Ik ben zelf 2x ongepland zwanger geraakt ondanks Anti conceptie en nu gepland zwanger direct in ronde 1. Wat dat betreft is alles mogelijk.