Ovulatietesten / cyclus

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Afwachtertje, 28 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    #1 Afwachtertje, 28 jan 2021
    Laatst bewerkt: 28 jan 2021
    Hoi allemaal,

    Op 10 december heb ik een vroege miskraam bij 5,5 week gehad, ik heb hierbij 1 middag flink gebloed en daarna niks meer.
    Op 16 december begon ik opnieuw te bloeden, dit keer hield het een paar dagen aan, als een menstruatie.
    17 december controle echo gehad en toen was de baarmoeder leeg.

    Vervolgens heb ik 4/5 januari een eisprong gehad (toen had ik vruchtbaar slijm) en 2 weken later, vorige week dinsdag, werd ik ook ongesteld.

    Vorig jaar heb ik helemaal geen cyclus gehad (pcos), ik ben de eerste ronde met Clomid zwanger geraakt.
    Nu ligt de fertiliteitsafdeling stil vanwege corona, echt heel erg shit. We willen zo graag verder nu we zo dichtbij zijn geweest.

    Nu ben ik deze week begonnen met ovulatietesten, dus ik ben benieuwd of ik nu misschien iets van een cyclus uit mezelf heb. Al heb ik daar zelf heel weinig vertrouwen in.
    Maar nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen of ik die cyclus na de miskraam moet tellen vanaf 10 december of 16 december?
    Dan weet ik een beetje hoe ik moet rekenen. Of kan ik hier niks van op aan?
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ik zou zeggen 16 december want toen zette het goed door. Je lichaam heeft een paar dagen nodig op het opgebouwde baarmoederslijmvlies af te breken. Daarna ben je schoon en begint je lichaam opnieuw met een eitje rijpen. Ik zou dus de 16e als cyclusdag (cd) 1 rekenen.

    Hopelijk snel in verwachting! :)
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.815
    7.144
    113
    Vrouw
    Je bent vorige week Dinsdag ook ongesteld geworden toch? Dan tel je die als cd1. Dan zit je nu op cd10. Maar werken ovulatietesten wel bij jou als je pcos hebt?
     
  4. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Ja dat snap ik, maar ik wilde voor de eerste cyclus ook even weten hoe ik die moest tellen. Stel ik krijg nogmaals een eisprong uit mezelf nu, dan krijg ik dat voor mezelf inzichtelijk.

    Waarom precies zouden ovulatietesten niet werken als je pcos hebt? Had ik nog niet van gehoord.
     
  5. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Dank je wel voor het meedenken :)
     
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.815
    7.144
    113
    Vrouw
    Omdat bij veel vrouwen met pcos het lh continu verhoogd is. Dus heb je sneller en langer positieve testen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Afwachtertje vindt dit leuk.
  7. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Oké dat wist ik niet. Dank je voor het delen.
    Ik heb het nu een paar dagen gedaan met de ‘normale’ van Sensitest en deze zijn tot nu toe wit. Is dat een goed teken qua dat de testen bij mij dan wel werken?
    Moet ik er even bij vertellen dat er met mijn bloedwaardes niks bijzonders was, tijdens de onderzoeken vorig jaar.
     
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.815
    7.144
    113
    Vrouw
    Ik denk het wel als je testen steeds negatief zijn en maar een (paar) dag(en) positief zijn. En als je bloedwaarden goed waren. Maar ik heb niet heel veel verstand van pcos :oops: Misschien kan @RoGiJuLi hier meer over vertellen.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  9. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi ik ben wel heel benieuwd naar jouw mening?
     

Deel Deze Pagina