Hallo meiden , Ik gebruik ovulatietesten en de billingsmethode . Nou heb ik zondag avond vruchtbaar slijm ontdekt . (duim en wijs vinger wat weg halen bij je baarmoedermond) jullie kennen de methode wel . En nog steeds heb ik heel erg vruchtbaar slijm , kan er echt draden van trekken . Sorry voor de details . Maar de ovu testen zijn negatief !!! Het vruchtbare slijm zit ook echt alleen bij m'n baarmoedermond , echt veel en goed rekbaar . Alleen zit het niet aan het wc papiertje , in m'n onderbroek enzo . Echt alleen bij me baarmoedermond . Is dat dan wel goed vruchtbaar slijm ? De testen werden steeds donkerder . Vandaag nieuwe binnen gekregen en die is echt heel licht . Zit mijn eisprong er nou aan te komen ? Heb dit slijm niet op andere dagen van m'n cyclus gehad . Zit vandaag op dag 27 .
Is ook doorzichtig slijm? Denk dat je ei nog komt hoor. Ik had zelf 4 dgn vruchtbaar slijm, waarvan 2 en 3 meer, ook met afvegen en nog rekbaarder zeg maar. Had dag 5 pas pos ovtest. Denk dat slijm ongeveer samenvalt met begin vruchtbare periode, maar dat is al een paar dagen voor je ei, dus zou het gezellig maken en doortesten nog.
1hanneke , Bedankt voor je reactie . Het is doorzichtig inderdaad . Als ik wat wil wel halen bij mijn bmm krijg ik het er bijna niet uit het is zo rekbaar dat ik het er gewoon uit trek terwijl het blijft zitten omdat het zo rekt . Haha sorry , klinkt best smerig he . Maar als het voor een brusje zorgt vind ik niks meer smerig . Kan het dat het echt zo lang zo rekbaar is ? Het is zoals ik zei alleen bij me bmm , als ik aan het begin slijm weghaal is het droog , of waterig maar niet dat vruchtbare . Maar kan uit me bmm echt kilo's halen als ik zou willen , (bah) . Ik ga het in iedergeval gezellig maken en door testen , bedankt voor de tip . Maar je kan dus 5 dagen voor de posi ovu test al vruchtbaar slijm hebben ? Bedankt voor de geruststelling .
Die posi test komt dan vanzelf wel! Ik heb vaak ook 3-4 dagen van te voren veel vruchtbaar slijm. Lekker vast aan de klus gaan vanavond
Flora01 , bedankt voor je reactie . Fijn om te horen . Haha , we gaan vanavond gewoon aan de klus inderdaad
Denk dat per vrouw en soms ook periode de hoeveelheid en duur varieert. Bij mij was dag 1 maar beetje rekbaar nog. Ovulatietest was van action en ben niet zeker hoe betrouwbaar, aangezien je ei een dag later zou komen en toen had ik echt geen vruchtbaar slijm meer. Ik heb zelf eigenlijk meer vertrouwen in billings dan (action?) test. Zaad heeft slijm nodig om te overleven en eileider te bereiken. Dus ik denk eigenlijk slijm = vruchtbaar = gezellig maken Zou me niet druk maken dat het alleen bij je bmm zit. Dat is de plek waar het nodig is dus prima. Denk dat meer vrouwen dat hebben en daarom niet weten wanneer ze ovuleren omdat ze niet naar bmm voelen.
Meestal is vruchtbaar slijm VOOR de eisprong maar dan zit je dus wel al in je vruchtbare periode. Dus klussen!!
1Hanneke , Je hebt ook wel gelijk . Je kan beter vertrouwen op je lichaam dan op een test inderdaad . Fijn om te horen dat het goed is dat het alleen bij je bmm zit , ik dacht altijd dat het echt aan je wc papiertje moest zitten . Ben net begonnen met de methode dus ben blij met wat antwoorden van "ervaringsdeskundige" . Pitahaya , Ik heb vanaf zondag avond vruchtbaar slijm . En we maken het al vanaf zondag avond gezellig . Haha echt gezellig is het even niet nu Ml moet 4 uur op om te werken en Zl slaapt pas half 10 / 10 uur met drama's . En ml wil het liefst half 9 naar bed . Maarja hij moet maar even , is voor een goed doel . Trouwens , kleuren ovu testen altijd pas na 5 min ? (Sensitest) ? Nog steeds negatief pfff .
Ik zit trouwens te denken . Doe het nu iedere dag om niet te missen omdat ik vruchtbaar slijm heb . Maar is de billings methode wel betrouwbaar dan? Zou het geen sperma kunnen zijn . Kan echt 8 cm slierten van trekken . Sperma is toch waterig als het wat ouder is en niet rekbaar ? Ben benieuwd wat de test straks zegt .
Sperma kan best rekbaar zijn, dus je kan ook beter niet vlak na klussen kijken. Ik keek s ochtends met wakker worden, moet altijd eerst plassen dan.
Ik doe het niet gelijk na de seks . Soms zelf 24 uur later . Het slijm druk ik ook echt uit me bmm zoals het met de billingsmethode hoort . Dan zal het toch geen sperma zijn ? Dat blijft ook niet alleen bij je bmm zitten denk ik ? Maar nog steeds geen positieve test terwijl zondag avond het vruchtbare slijm begon . Kan het nog dat die positief wordt ? Of zou dat te lang zijn ? Sorry voor me vele vragen hoor maar wordt hier zo gestrest van , dag 30 alweer Pff .
Lijkt me niet dar het sperma is dan nee. Ik denk zolang je vruchtbaar slijm hebt kan pos test en ei nog komen. Als 1-2 dgn geen slijm meer dan is je ei wel geweest volgens mij
Heyhey , De testen waren donkerder , maar geen knallers en niet even donker als het controle streepje ! Nu nog niet ongesteld en nog steeds aan de ovu testen , maar misschien was het me ovulatie wel dus ben benieuwd . Welke testen gebruik jij ?
Ik gebruik die van 123 thuistest maar nog steeds geen positieve, bij lange na niet... Ik vind het maar raar want vorige keer had ik wel een knaller ovu daarvan, en toen was ook m'n eisprong, want werd zwanger maar helaas miskraam, maar nu heb ik nieuwe testen gekocht en daarbij totaal geen knaller, vorig cyclus ook al niet en toch menstruatie gehad dus vraag me af of het aan de testen ligt... Heb overigens 2 dagen vruchtbaar slijm gehad echt draden tot 4-5 cm maar wel dunne dus weet niet of het ovulatie was, verder geen steekjes ofzo gehad dus geen idee. Nu is slijm zo goed als weg :s Ben benieuwd of het toch klopt bij jou met vruchtbaar slijm! We wachten netjes af