Ovulatietesten en DE grote fout ;)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Cato1979, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Lieve allemaal, deze ronde zijn wij begonnen met de ovulatietesten. Het is ronde 10 voor ons en net als jullie wil ik zooooooo graag zwanger worden. Ik heb een cyclus van 34/35 dagen. Ik had een vermoeden wanneer mijn eisprong was. En ja: na 2 dagen met een lichte streep, 2x een (wat mij lijkt) positieve test. Druk geklust dus ;). Inmiddels ben ik al ruim een week draaierig, soms misselijk. Ik voel me best apart. Gisteren dacht ik: nog 2 ovu testen over... Ik doe er, een week later, bij wijze van experiment nog 1. Volgens mij gewoon weer een positieve test. Ik heb nog 8 dagen te gaan tot mijn NOD. Wat denken jullie? Zou het? Of valse hoop? Ik weet dat ik gewoon niet had moeten testen op de 10e maar ja.... Je weet hoe de drang soms is... Bvd voor jullie reacties!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,3 KB
      Weergaven:
      599
  2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dat zou je misschien zwanger kunnen zijn

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik vind je testen eigenlijk nog nergens echt posi!
    Ik denk dat je ei nog moet komen.
    De streepjes zijn nergens donkerder dan de c streep/

Je kan met een ovu test ook wel op hcg testen maar hier gebeurde dat echt pas na me nod dat ie posi werd.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    dit waren die van mij. De t streep is duidelijker dan de c streep.

Suc6!!!

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind ook niet dat je ovu testen positief zijn... Nou heb zelf weinig ervaring met die testen van de kruidvat. Maar in principe moet je teststreep net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep.

6. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Dat haar testen donker zijn heeft Cato toch bij 2 en 3/6, ik vind die wel even donker als de controle streep. Heb hier al wel eens gelezen dat soms de eisprong niet door zet en pas later gebeurt, dus gewoon weer klussen vandaag. De duimen staan omhoog voor over 8 dagen. Veel succes!

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    En een ovu test kan ook nog eens positief worden rond nod zonder dat je zwanger bent heb ik helaas zelf ondervonden.......

8. Koesje

Koesje Niet meer actief

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook de ovu testen van kruidvat gebruikt. Ze zijn erg onbetrouwbaar.. tenminste dat is mijn eigen ervaring. Ben overgestapt op de testen van senistest en die gaven een heel helder en duidelijk resultaat! Dan kun je je ei niet missen en heb je ook geen onzekerheden!

9. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik kan niet goed zien of er een overtuigend positieve test tussenzit, maar zo op de foto lijkt het van niet.

Ook met een cyclus van 34/35 dagen kan het voorkomen dat je eisprong later is dan je denkt, en je luteale fase dus korter dan je denkt. Of je kan een "uitgesteld ei"hebben, bijvoorbeeld onder invloed van stress, drukte, etc. Evengoed is het mogelijk dat je een "flits-ei"hebt gehad, en dat de piek erg snel weer verdwenen is. Dat had ik deze maand. In tegenstelling tot alle andere maanden, waar mijn knaltest echt 2 dagen aanhield, had ik er nu eentje die die 3 uur later weer lichter werd.

Enige advies: als je er niet zeker van bent moet je doorgaan met testen. Zeker als het de eerste maand is dat je die testen gebruikt. BIj mij werd de streep na mijn eisprong echt duidelijk lichter en verdween zelfs, dus doorgaan met testen hoefde nooit. Maar het kan heel goed zijn dat je deze twijfelachtige donkere strepen blijft houden, en dan is het fijn om te weten of die echte donkere knaller nog komt, of misschien stiekem al is geweest.

Overigens is het handig om dit te weten: ovulatietesten geven vaak een dunne streep, de gehele cyclus door. Alleen als deze donkerder wordt komt je eisprong eraan. Die andere strepen die je ziet tijdens je cyclus zijn dus niet (zoals bij zwangerschapstesten) posi-strepen!

ik voeg mijn testjes er even bij, deze zijn van "zwanger&kids". Ik vind ze prettig (en goedkoop!). Geven mij altijd een duidelijk beeld. Sensitest vind ik ook prettig. 123thuistesten ook, maar die stickjes zijn wat dunner, dus de dikke streep is niet zo theatraal mooi! :D

EDIT: En dit is heel handig om even te weten, je kunt dus tweemaal een piek in je cyclus meten!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Aangezien je testen weer donkerder worden denk ik dat je knaller nog moet komen....zeker doortesten!
    Lh schommelt namelijk....

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hieveelste dag in je cyclus was de test van 3/6. ?

12. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Dat was dag 18 van mijn cyclus...de test van de 3e... Zou dus wel kunnen... Ik ben nu zoooo teleurgesteld ... Ik dacht echt dat ze positief waren. Ik kan wel janken. Waarom lukt het gewoon niet...

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zowieso andere ovutesten kopen!! Deze zijn niet tof...geven teveel streepjes als er geen ei is dus onduidelijk.

Ik had met cyclus van 34 dagen altijd posi ovutest op dag 22...het kan dus nog...doortesten en met een ander merk test.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier ook dag 22 hoor!! en een cyclus van 34 dagen

15. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik ook met 34/35 dagen cyclus een eisprong op dag 21! Alleen de laatste keer op de 18e dag. Wanhoop niet, het komt hartstikkke goed!

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
  17. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Ik vind deze ook heel erg fijn en duidelijk!

18. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Bedankt voor alle reacties! Ik ben nu helemaal in de war... Had vanochtend heel,licht streepje op Action zwangerschapstest....

19. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    KV testten staan bekend om zulke streepjes.
    Mocht je volgende ronde ovutestten nodig hebben dan raad ik je aan om die niet meer te nemen.

Heb je foto van je action test? die geven nl ook vage streepjes aan,
    Mocht je zwanger zijn dan moet je ovutestten bijna knallen,
    Dan nog zegt het weinig!!! Hier een negatieve ovutest terwijl ik zwanger was.

Als 4 juni positief was dan zou de 18e je nod zijn
    Action testten zijn niet gevoelig, dus ben wel heel benieuwd naar je foto.

Kan goed dat 4 juni positief was bij jou , kv testten staan helaas er bekend om met vage streepjes, ik zou wel doortestten met ovutestten om te kijken of je ei er niet aankomt.

Een zw schaptest reageert ook op je ei.

20. Cato1979

Cato1979 Actief lid

22 okt 2012
    273
    1
    0
    Thanks voor je reactie! Je hebt denk ik helemaal gelijk hoor Smiley. Ik reken ook echt nergens op hoor. Maar was wel apart! Ben nu 10 rondes en 2 miljoen Hihi testen verder maar nog nooit licht streepje gehad... Altijd OMO wit! ;) ik zal de kg ovutesten niet meer gebruiken in ieder geval...

Deel Deze Pagina