Ovulatietesten en huis-tuin-keukenmiddelen, help

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Masa0903, 29 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hi meiden,

    Ik ben in april gestopt met de pil, wij hopen snel een ''go'' te krijgen om te starten voor een 3e kindje. Ik heb twee maanden ovulatietesten gebruikt, maar ze leken mij allemaal het zelfde. Misschien heb ik ze verkeerd gebruikt. Kunnen jullie tips geven? Wanneer doe je er twee op een dag? Welke is het prettigste in gebruik?

    Wat gebruiken jullie verder om jullie vruchtbaarheid te vergroten?

    Mijn cyclus is gemiddeld 29 dagen, soms 28 dagen amper tot nooit 30 dagen.

    Liefs!
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Bij een cyclus van rond de 29 dagen begin je zo rond cyclusdag 11-12 met ovulatietesten. Testen zo rond 11 uur uitvoeren 1x per dag. Als je testen beginnen op te lopen ga je 2x per dag testen, zo rond 11 en 19 uur. Je hebt verschillende, degene van zwanger&kids en sensitest zijn prettig in gebruik en niet duur.

    Om de vruchtbaarheid te vergroten gebruik ik verder niets, enkel drink ik 100% pure granaatappelsap vanaf de eisprong omdat dit mogelijk een positief effect op een innesteling kan hebben. En zowel mijn man en ikzelf slikken Ubiquiol voor een betere eicel en zaad kwaliteit (dit omdat we helaas in de MMM zitten).
     
  3. EerlijkeEva

    EerlijkeEva Actief lid

    8 mrt 2020
    183
    162
    43
    Vrouw
  4. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Wat @Kramertje zegt wat betreft het testen. Wil ik nog wel aan toevoegen dat niet iedereen een knalpiek vindt! Ik heb die alleen gehad toen ik 4 uur niets gedronken had en enorm had gezweet tijdens een lange fietstocht (dat klinkt niet erg gezond, haha!). Verder heb ik geen knaltesten gehad en dacht ik zelfs dat de eisprong niet gelukt was of zo:p wel bijna positief getest of net aan en daarna liep het weer af. Ik heb die van zwanger en kids gebruikt.

    Verder ben ik de laatste ronde begonnen met tarwekiemolie. Ik ben nu wel zwanger, maar geen idee of het geholpen heeft. Ik probeerde het, want mijn cyclussen en lf waren na deze keer stoppen met de pil ineens super kort en mijn menstruatie heel weinig, dus hoopte dat het wat zou helpen. Nou, wie weet:)

    succes en veel plezier deze spannende, leuke en zenuwslopende tijd!
     
  5. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik gebruik al heel lang de app Flow en de Fitbit app en hou daar mn cyclussen in bij, 4 dagen voor verwachte ovulatie begin ik met testen, 2 dagen ervoor ga ik naar 2x per dag. Ik check altijd een positieve test van 2besure (fijne testen) met een digitale test van clearblue.

    Na ovulatie neem ik tarwekiemolie, vitamine E wordt van gezegd dat het innesteling bevorderd. Er dat is al 2x eerder gelukt.

    Hopelijk heb je hier wat aan!
     
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de app Premom in combinatie met easy@home ovutesten.... Scheelt turen haha.

    Gewone vitamine E schijnt iets beter te zijn dan tarwekiemolie i. v. m. een te veel aan omega 6 in tarwekiemolie, wat de eicel minder doordringbaar maakt.
     
  7. LiefsteWens

    LiefsteWens Actief lid

    15 apr 2020
    196
    37
    28
    Vrouw
    De ovu testen van Sensitest vind ik heel fijn en duidelijk.
     
  8. Masa0903

    Masa0903 Bekend lid

    29 nov 2012
    636
    534
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ik gebruik mijn apple watch alleen ik vind het mij een partij onduidelijk omdat ze allemaal zo ''gelijk'' leken hahaha.... dat ik en mijn vriend stond van... uhhh ik weet nou niet of het minder of beter wordt hahahah!
     
  9. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Ik gebruik de dipsticks van sensitest. Wanneer ik zie dat deze op begint te lopen doe ik er 2 per dag. Meestal is bij mij de piek de dag nadat de test begint op te lopen.

    Ik gebruik de app fertility friend en sinds deze maand ook premom omdat je daar je testen op kan zetten. Daarnaast ben ik deze maand ook begonnen met granaatappelsap en avocado door smoothie...
     

Deel Deze Pagina