Ik snap iets niet

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MariamZ, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Op 9 mei ben ik ongesteld geweest, op 16 mei heb ik het met mijn man gedaan, maar hij is niet klaar gekomen het was tot de helft en daarna kreeg ik pijn en zijn we gestopt.. Op 21 mei hebben we het weer gedaan met condoom en toen was de condoom gescheurd en helemaal gescheurd dus sperma is naar binnen gekomen en op 6 juni deed ik de test omdat ik me niet goed voelde.

Nu ben ik 31 weken zwanger, maar wat ik dus eigenlijk niet snap is dat op 23 mei mijn ovulatie plaats zal vinden, waarom ben ik toch zwanger geraakt? Want mijn vruchtbare dagen waren 22 mei tot 25 mei..

Ben ik nu de 16e zwanger geraakt of de 21ste?? Ik ben gewoon heel nieuwschierig. Kun je trouwens zwanger raken als je niet klaar komt binnen de vagina zeg maar?

Hoop op een antwoord.

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Als de 23e je ovulatie was en je hebt de 21e sex gehad waarom vraag je dan hoe je zwanger hebt kunnen worden? Sperma leeft gemiddeld 72 uur en heel soms wel 5 dagen tot een week.
    Als je dus 2 of 3 dagen voor je eisprong sex hebt kan je dus heel goed zwanger raken.

Of heb ik je vraag niet goed begrepen?

3. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ohh dus sperma leeft 72 uur of nog langer.. Ik dacht namelijk als je jezelf hebt gewassen, dat je niet zwanger kunt raken.. Ik dacht alleen op de eisprongdag dus de 23ste.... Kun je dan ook na je eisprong zwanger raken?

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Ja je hebt juist de meeste kans om zwanger te worden de dagen voor je eisprong ;). Op de dag van je eisprong kan je ook nog zwanger raken, maar een eitje leeft ong. 24 uur waarvan hij de eerste 12 uur het beste bevruchtbaar is, daarna verkleint de kans aanzienlijk. Als je er dan rekening mee houdt dat sperma er gemiddeld 12 uur over doet om daar te komen waar het wezen moet (met wat snelle uitschieters daargelaten), dan kan je dus zien dat je het beste seks hebt voor je eisprong :)

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Sperma kan een week overleven in de juiste kwaliteit omgeving en dat begon bij jou net voor je eisprong, en van voorvocht kun je ook zwanger raken ja!

6. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hahah, ok ik snap het nu, bedankt voor jouw uitleg:)..

Dus wij hebben ons kindje eigenlijk op de 21ste gemaakt ipv de 16e, want toen was er nog geen sprake van vruchtbare dagen of sperma wel een klein beetje voorvocht.

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Haha ja je bent zwanger geraakt van de passievolle nacht met het gescheurde condoom :D

8. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hahaha, ik was alleen zo aan het twijfelen, omdat je overal op het internet leest dat je zwanger kunt raken van voorvocht... Hoewel de artsen (hooggeleerden) anders beweren.. Dat maakt het allemaal een beetje moeilijk....

Ik heb nu in haar dagboekje staan, mama en papa hebben jou op de 21ste van mei gemaakt hahah.

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Ah leuk! Succes met de laatste loodjes :)

10. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja, dat begrijp ik.. Maar de 16e was ik net pas klaar met ongesteld, ik was toen niet ''vruchtbaar'' en de hoge pieven roepen juist dat je NIET zwanger kunt raken van voorvocht, omdat daar gwn weg geen spermacellen aanwezig zijn...

Deel Deze Pagina