naar de gynaecoloog voor hoge bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lindyy, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn bloeddruk is altijd al wat te hoog en als ik het bij een arts moet meten is hij nog hoger. Thuis zit ik vaak rond de 135/74 afgelopen maandag was hij bij de Vk 153 / 73 ik word nu doorgestuurd naar de gynaecoloog om te kijken naar mijn bloeddruk. Mijn vraag is wat kan een gynaecoloog er meer mee doen dan een verloskundige.? En wat voor testen zal zo n gynaecoloog dan doen?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

De onderduk van je bloeddruk is prachtig, maar je bovendruk is wat aan de hoge kant. Ik vermoed dat dat de reden is om je door te verwijzen naar de gynaecoloog. Een te hoge bovendruk is niet goed en brengt risico's met zich mee. Thuis is je bovendruk acceptabel, maar bij de verloskundige valt het helaas hoger uit en dan moet ze daar wel wat mee. Bij de gynaecoloog wordt er soms extra bloedonderzoek gedaan en mogelijk krijg je medicijnen om de bovendruk omlaag te krijgen. Waar ik werk, is de bovengrens van de bovendruk 160, dus daar zit je nog onder. Mogelijk wordt er bij jou in de regio andere grenswaarden gehanteerd. Ik ben benieuwd! Succes!

Groetjes Monique

3. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het antwoord. Ik ben ook benieuwd. Als ik morgen meer weet hoor je het van mij.

4. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zullen ze ook een echo maken?

5. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Meestal wel. Zou wel leuk zijn. Succes morgen!

Groetjes Monique

6. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad alleen jammer voor mijn vriend. Die kan niet mee. Maar over 2 weekjes heb ik de 20 weken echo. Die zal nog wel gewoon doorgaan denk ik.

7. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag geweest. Ik heb een recept gekregen voor medicijnen. De laagste dosis 2 keer per dag. Ik heb even een echo gehad. Het kindje zag er gelukkig goed uit.

8. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Leuk dat er nog even met de echo gekeken is en de 20 weken echo gaat zeker door!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina