Ovulatietesten en temperaturen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sam28, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds augustus bezig om zwanger te worden en tot nu helaas nog niets.
    Ik ben tot afgelopen maand erg onregelmatig ongesteld geweest. Sinds dit jaar is het vrij regelmatig namelijk om de 30 dagen.
    Ik heb wel monnikspeper gebruikt.

Ik zou ook graag willen temperaturen, maar vanwege mijn onregelmatige werk heeft dit voor mij echt geen zin. Ik heb absoluut geen regelmaat in mijn leven. Ik werk dus heel onregelmatig.

Ik heb nu wel ovulatietesten gekocht, maar ik weet niet zo goed wanneer ik deze het beste kan gebruiken.
    Kunnen jullie mij advies geven? En wanneer moet ik daar mee beginnen?

Ik ben altijd heel erg bang geweest om geen kinderen te kunnen krijgen. Ik hebhier geen reden voor, maar dat zit steeds in mijn hoofd.

Groetjes Sam.

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hoi hoi
    ik ben ook voor het eerst begonnen met de ovulatie testen voruge week... ik d8 begin maar vroeg je weet maar nooit!
    ben dus dag 8 begonnen (geen 2de streepje) toen dag 10 nog niks
    en op dag 12 dat ik teste waren er 2 dikke blauwe lijnen te zien :) heb voor de fun ook dag 13 getest en weer 2 lijnen !
    en dag 14 niet meer dus was deze x vroeg....
    advies begin zo vroeg mogelijk om de dag zeg maar met testen ;)

groetjes van Ramona

3. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    En doe jij de testen op een vast tijdstip?
    En welke testen heb jij?

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik had de clear blue test en ik deed ze het s'morgens ( dus met ochtend urine)
    ik dacht eerst dat het bij mij toch niet werkte maar tot mijn grote verbazing werkte ze dus wel bij mij...
    trouwens heb de 13de dag ook nog eens smiddags getest en toen deed ie het ook..
    hoop dat je er wat aan hebt ;) succes alvast
    groetjes van Ramona

5. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    En heeft er iemand ervaring met de metcare ovulatietesten?

6. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    ik begon op dag 8 met clearblue,ik teste s avonds en had op dag 11 een posi test.

ik testte meestal rond half 8 (je mag 4 uur daarvoor niet plassen)

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb de mat care testen vorige maand gebuikt. 1ste dag niets, 2de dag licht streepje, 3de dag iets donkerder streepje, 4de dag weer niet.
    Ik vermoed dat ik te laat ben begonnen met testen, denk dat mijn piek net was geweest.

Maar goed over 5 dagen kan ik testen, dan weet ik meteen meer.

Succes

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb nog wel een tip als je de teststrips van matcare gaat gebruiken. Er staat in de bijsluiter dat je ze 5 sec in urine moet dompelen, maar dan zuigt hij niet genoeg urine op. 15-20 sec is beter! Dan krijg je ook de controle streep op de test te zien ;)

9. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Ik heb gister een test gedaan en ik heb de test inderdaad wat langer erin gehouden.

Er kwam nu een heel licht streepje tevoorschijn buiten de controle streep.
    Wat betekent dat dan?

Groetjes Sam

10. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    dat is dat het hormoon wel gevonden is, maar waarschijnlijk nog niet in goede concentratie aanwezig is. Je teststreep moet net zo donker zijn als de controle streep, of iets donkerder. Dan heb je je LH-piek te pakken. Soms is hij iets lichter dan de controle streep, maar dan heb je de LH-piek gemist.
    Ik zou zeggen, bewaar je stripje, en vergelijk hem met de volgende!

11. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi Sam,

Wat je in je eerste berichtje zegt over het gevoel hebben geen kinderen te kunnen krijgen: je bent niet de enige, ik heb er ook last van. Ik heb ook geen lichamelijke reden om aan m'n vruchtbaarheid te twijfelen, maar het is gewoon een gevoel. Hopelijk liegt ons gevoel! ;)

Liefs Willes

12. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Hoi willes,

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft.
    Zijn jullie al lang bezi om zwanger te worden?

Groetjes Sam

13. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi Sam,

Wij zijn vanaf augustus 2006 bezig, dus dat valt allemaal nog wel mee. Ik probeer gewoon positief te blijven denken. :D

Liefs Willes

14. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Wat grappig, wij zijn ook sinds augustus bezig...
    Was jij gelijk regelmatig ongesteld?
    Ik absoluut niet. Ben je lang aan de pil geweest?
    Ik ruim 12 jaar.

Liefs

15. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier nog zo eentje, altijd twijfels gehad omdat mijn moeder ws DES heeft gebruikt tijdens haar zwangerschap van mij. Eindelijk de stap durven te zetten om dat te laten uitzoeken bij de gyn. Op het moment dat ik bij hem in de stoel lag was ik 2 dagen zwanger! Gyn heeft dat niet gezien, wel gemeld dat het ws DES geen rol heeft gespeeld, eierstokken en bm zagen er goed uit. Miskraam gehad, maar in ieder geval wel bewijs gehad zwanger te kunnen worden.. Oeps, ik wijk af van topic, sorry.. om nog even on-topic te blijven: ik ben gister voor het eerst met ovu testen begonnen.. Ben benieuwd of ik elke maand gelijk had betreft ei sprong..

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Je mag ovutesten niet met ochtend urine gebruiken.

17. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    De Clear Blue Digitaal wel ;)

18. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    hallo tinkerbel

waarom mag je ovulatie testen niet met ochtend urine gebruiken?want ik heb namelijk clearbleu de gewone en daar staat in dat je ze op elk moment van de dag kunt gebruiken maar je mag daar voor minstens 4 uur niet plassen.en er staat ook in dat heel veel vrouwen smorgens vroeg testen omdat ze dat makelijker vinden.dus ik ben benieuwd waarom het volgens jou dan niet mag?

19. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi Sam,

Ben even niet meer op het forum geweest. Is inderdaad grappig dat jullie ook sinds augustus bezig zijn. Bij mij was mijn cyclus eigenlijk gelijk vrij regelmatig. Ik heb alleen op de eerste ongesteldheid wat langer moeten wachten (zo'n 43 dagen). Ik heb ook ongeveer twaalf jaar de pil geslikt. Is jouw cyclus nu wel regelmatig? En welke pil heb je geslikt?

Groetjes Willes

20. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Meiden,

Heb even meegelezen. Ik werk ook onregelmatig en bij bij lukt het tempen ook niet echt. En denk er ook over om aan de ovulatie test te beginnen dus bedank voor de tips :D.
    En over het niet zwanger kunnen worden daar heb ik ook wel eens aangedacht. Maar dat werkt alleen maar negatief dus probeer van de positieve kant te bekijken. Hoe moeilijk het soms ook is. :rolleyes:

Deel Deze Pagina