Toch testen?!?

Discussion in 'Zwanger worden' started by lima, Feb 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lima

lima Actief lid

Jan 10, 2007
    173
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag. Ik zit nu in mijn 2e ronde.
    Heb de 1e ronde veel last van de bekende kwaaltjes gehad, waarvan je dan niet weet waar ze vandaan komen, maar hoogstwaarschijnlijk van het ontpillen. Nu was dat eind vorige week zo goed als over, had alleen nog maar 's avonds last van misselijkheid. Ben op de 27e dag van m'n cyclus ongesteld geworden en ben blij dat ik dus meteen een vrij goede cyclus heb!
    De ongesteldheid heeft ongeveer drie dagen aangehouden en was niet zwaar. Maar nu heb ik sinds dinsdag echt veel last van misselijkheid en duizeligheid, sterk reukvermogen, honger, maar toch ook weer niet.
    Eigenlijk wil ik gewoon testen, omdat ik dan zekerheid heb. Ik zit er niet de hele tijd mee, maar denk wel: straks ben ik wel zwanger.
    Wat doen jullie: na een ongesteldheid sowieso niet meer testen? Of gewoon voor de zekerheid een testje doen? :rolleyes:

Alvast bedankt.

Groetjes Lima.

2. daan75

daan75 Actief lid

Aug 7, 2006
    373
    0
    0
    randstad
    ik heb ook nog wel eens erna getest als de ongi onduidelijk was hoor en ik ben vast niet de enige. Die fabrikanten zijn maar wat blij met ons...

vergis je alleen niet in de 'macht' van het ontpillen. maar als je zekerheid wilt hebben, gewoon testen.

Liefs,
    Daan

3. jessy 28

jessy 28 Lid

Feb 15, 2007
    40
    0
    0
    groningen
    Mijn laatste ongi kwam 1 dag te laat en het was erg weinig.
    Bovendien werd ik die zelfde avond ook nog eens echt misselijk.
    De twee ochtenden erna ook (ook spugen)
    Dus toen heb ik die week toch n test gedaan (negatief :( )

Later had ik ook last van sterk reukvermogen, gespannen borsten, opgezette buik enz

Dus heb ik ook vorige week weer een test gedaan, die natuurlijk ook weer nagatief was.

Ik denk dat ik mezelf gewoon helemaal gek heb zitten maken :(
    Wil er nu dus niet meer teveel mee bezig zijn wat ik allemaal voel.
    Anders kan ik overal wel wat achter gaan zoeken en daar krijg je alleen maar stress van.

Dus ik zou gewoon wachten tot de volgende NOD.

Succes

liefs jessy 28

4. jessy 28

jessy 28 Lid

Feb 15, 2007
    40
    0
    0
    groningen
    Maar als je liever n test doet voor de zekerheid
    kun je dat natuurlijk altijd doen.
    Zou er alleen niet teveel van verwachten.

liefs jessy 28

5. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

Dec 6, 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ook ik heb me bij twee cyclussen gek gemaakt (vooral nu bij de laatste van 36 dagen).
    Bij dag 34 heb ik getest, maar ik besef me wel steeds dat ik teveel hoop bij mezelf creeer, waardoor het steeds tegenvalt....
    Natuurlijk kun je testen, maar een paar dagen langer wachten kan geen kwaad en de kans dat je dan veel geld aan tests uitgeeft en teleurgesteld wordt, is dan ook kleiner.

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je bent net gestopt met de pil dus je hele cyclus kan dan nog enige tijd in de war zijn, maar als het jou een goed gevoel geeft waarom zou je het dan laten?

gooi er dan voor je eigen gemoedsrust een test tegenaan meid, maar houd in je achterhoofd dat je cyclus de aankomende tijd wat kan schommelen (meer-minder bloed- korter langer etc etc)

succes

7. lima

lima Actief lid

Jan 10, 2007
    173
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! Heb getest en het was negatief. Maar ik voel me nu meteen al zekerder, twijfel niet meer en dat is een lekker gevoel.
    Denk dat ik het wel elke keer ga doen, gewoon om echt zeker te zijn. Dat mag van mij wel elke maand 2 euro kosten. ;)

x Lima

8. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

Dec 6, 2006
    813
    0
    0
    Lerares
  9. Linda76

Linda76 Actief lid

Jun 4, 2006
    377
    0
    0
    Ja, waar haal je die test? Die van mij is 15 euro voor twee testen!

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    waarom zou je elke cyclus na je menstruatie gaan testen?
    als je menstruatie anders dan anders zou zijn...maar daar buiten? ook al kost dat maar 2 euro, het is gewoon weg niet nodig, ongesteld is 99 % van de keren ook gewoon ongesteld.

11. bullie

bullie Lid

Feb 19, 2007
    38
    0
    0
    limburg
    hoi allemaal,
    heb ook wat vage klachten maar dat kan dus ontpillen zijn?
    al 5 dagen last van pijn in onderbuik, slijmprop enzo..
    ik denk dat t niks is, ben pas 3 weken met de pil gestopt
    zou wel helemaal gek zijn als..
    x bullie

Share This Page