Hallo allemaal, Mijn cyclus s sinds januari weer redelijk stabiel namelijk 30 dagen... Ik hoop dat het nu ook zo blijft gaan natuurlijk. Ik heb de harmonet pil gebruikt. Ik ben sinds 4 dagen bezig met de ovulatietesten, maar ik vind ze niet echt makkelijk. Ik gebruik die van matcare. Ik vind ze nogal onduidelijk. De eerste dag was 10 dagen na mijn laatste ongi. Ik had toen een heeeeeel licht tweede streepje. En de dagen daarna werd het streepje nog minder. Heb ik dan mijn ovulatie al gehad? Ik snap er niets van. Groetjes Sam
Ik ben ook sinds deze ronde begonnen met de testen van matcare. Ik zie wel een stijgende lijn nu. Dag 9 begonnen met een heeeeeel vaag streepje, dag 11 een duidelijker streepje en vandaag dag 12 een nog duidelijker streepje (maar toch nog niet zo donker als het controlestreepje). Ben benieuwd of zich dit doorzet en wanneer ik een echt duidelijke positieve test krijg, want normaal gesproken zou mijn eisprong komende week wel moeten komen. Succes met testen iedereen! Groetjes, Jude.
hallo allemaal... ik heb ook weer eens wat hoor... niet gaan lachen hoor... met veel lef had ik deze maand besloten om ovu testen te gaan doen en wel de digi van cb .. na de 2de dag had ik de houder al verknald en moest ik een nieuwe kopen hartstikke duur... maar goed ik was dr an begonnen en moest en zou weten wat er ging gebeuren.... nu word ik vrijdag ochtend wakker en ziek dat ik was/ben echt flink de griep te pakken en wat wil het toeval vrijdag gaf dat ding dus een dikke smile natuurlijk! smiddags toch maar geklust maar het was al 2 dagen geleden dus dat zal dan wel niet goed zijn (ivm verse zaadjes) en verder heb ik alleen maar gesnotterd en geslapen..... grrrrrrrr heb ik eindelijk dat ei op gespoord ben ik te bellaberd om dr wat mee te doen... denken jullie dat het nog wel gelukt kan zijn met deze ene keer, met wat minder vers zaadjes? geen idee hoe dat werkt... liefs wiesje
ik wil volgende maand gaan beginnen met ovulatietesten. ff een vraagje: wanneer ga je dan klussen? als de test positief is of is het dan al te laat. of moet je juist klussen als je een heel vaag streepje hebt...en dan iedere dag klussen tot ie heel donker is. misschien is dit een domme vraag hoor, maar heb er echt geen verstand van, ben zo onregelmatig: 35, 43, 29 en nu zit ik te wachten op mijn NOD uitgaande van 29 dagen ben ik 2 dagen overtijd....test negatief, laat de duivels dan maar komen kunnen we aan een nieuwe ronde beginnen.
Wiesje, als je test positief is ben je op tijd (en hoef je niet perse nog een keer erna te klussen) en een paar dagen ervoor niet klussen is niet erg, langer dan een week is niet goed. Algemeen geldt dat het het best is om om de dag of 2 dagen te klussen. (zelf vind ik om de dag veiliger voelen, maar soms gebeurt het ook wel eens om de 2 dagen). Silvana, hierboven eigenlijk het antwoord op je vraag. Na je menstruatie om de dag klussen (in jouw geval zal je eisprong (uitgaande van de vorige cyclussen) tussen dag 15 en 30 zijn). Alleen werken ovutesten niet bij iedereen, wat dat betreft is temperaturen vaak betrouwbaarder (als je dus geen wisseldiensten hebt enzo). Dan kan je na een paar dagen temperatuurstijging er vanuit gaan dat je ovulatie is geweest en hoef je niet meer om de dag te klussen. groetjes, Snoopy
hey snoopy bedankt hoor voor je reaktie ik vond het een hele onderneming we hebben enorm veel voorpret gehad met die ovu testen... en dan is het moment daar en dan ben ik echt ziek hahahahhah nu kan ik dr wel weer om lachen hoor ... maar mannetje wou echt niet met me klussen hahha leek hem beter voor mij en zijn gezondheid om dat niet te doen ... nu maar hopen dan dat die ene keer net na de posi test raak was ..... nogmaals thanks liefs wiesje