Ovulatietesten en zwangerschap .... Deel je ervaringen....geen discussies .....

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lov23, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Breek even in...

Love lieverd, wil je even een hele hele hele dikke digitale knuffel geven!!!!!

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik had wèl degelijk donker wordende ovulatietesten toen ik zwanger bleek. Maar het was niet meteen knal, hoor. Maar wèl donker. Ik zal een zoeken of ik er nog een foto van heb.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Vond er eentje. Gedaan de avond op de dag ná mijn eerste nog vage z&k en een 1-2 op de cb digital.

Bijgevoegde bestanden:

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik testte 12 dagen na de punctie/eisprong en had een licht positieve zwangerschapstest. Heb toen voor de gein ook met een ovulatietest getest en die was echt knalpositief.:)
    En ik was dus ook echt zwanger

5. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Toen ik zwanger was van onze dochter, had ik 2 dg. na m'n NOD geen zwangerschapstest in huis (geloofde er niet meer in na 2 jaar wachten). Ik had nog wél een ovulatietest liggen dus die maar gedaan. De twee streepjes knalden er echt af! Terwijl ik normaal alleen rond m'n ovulatietest een duidelijk tweede streepje had.

Zoek maar eens op dit forum of via Google op ovulatietest als zwangerschapstest. Het LH-hormoon en het HCG-hormoon lijken elkaar. Alleen heeft het HCG nog iets 'extra' dus andersom werkt het niet (zwangerschapstest als ovulatietest gebruiken). Maar als je zwanger bent, moet een LH-test volgens de theorie een tweede streepje hebben, of het nu licht is of knalt.

Overigens is het zo dat je het LH-hormoon altijd wel in je lichaam hebt, de ene vrouw meer dan de ander. Sommigen krijgen de hele cyclus door lichte streepjes op LH-testen. Oftwel, een vrouw die altijd vrij veel LH-hormoon in haar lichaam heeft, kan licht positief testen met een LH-test rond de NOD maar dus niet zwanger zijn.

6. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Bij mij gaat t helaas toch niet op.. Vandaag een duidelijk positieve zwangerschapstest gehad en op mijn ovulatietest een licht streepje ;)

7. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lov23 hoe is het nu bij jou?

8. tulips

tulips Lid

26 jun 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    http://s16.postimg.org/96stjqe1x/test.jpg

Wat denken jullie? De test van gisteren was duidelijk positief, maar is die van vandaag dat nog wel? Ik heb de indruk dat de teststreep nu beduidend lichter is en dat mijn testje van vandaag dus negatief is.

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik deed op nod een ovulatietest, had niks anders in huis. die knalde.... smiddags zwangersschapstest gedaan en die was positief..

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    laatste ben ik niet met je eens
    heb getest tijdens mijn menstruatie en toen had ik duidelijke streep geen knaller
    maar tijdens vorige zw schap had ik geen of nauwelijks een streep hoor

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hmmm.... ik heb net voor de grap een ovulatietest gedaan ( 6 dpo) en die is knalpositief! T streepje is donkerder als de C streep?

Nouja, maandag doe ik een zwangerschapstestje en kan ik meer vertellen...... wordt vervolgd!

Nu mn kind ophalen die gelogeerd heeft bij opa en oma :)

12. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

28 okt 2011
    2.086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Hier net ook een ovu test gedaan, de controle streep gewoon donker zoals zou moeten en de test streep is licht zichtbaar. Ben benieuwd! Normaal zou een ovu test als je geen ei hebt toch gewoon helemaal niks moeten laten zien, op controle streep na? Was een KV ovu test!

13. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle

Ik heb heel de maand een duidelijke tweede streep en als mij ei komt is hij heel donker:)

14. migske

migske Niet meer actief

Hoi meiden
    Ik gebruik nu 2 rondes ovu testen. Ik begin altijd na mn ongi omo wit wat uiteraard dan op loopt maar nu al dus voor de 2e x nu dat na mn ei de streepjes wel lichter worden maar wel nog steeds licht aanwezig tot nod. Geen tuur streepjes overigens..
    Blijf het vreemd vinden haha!;)
    Liefs

Deel Deze Pagina