Even een vraagje omdat mijn man en ik hierover discussiëren. Ik heb vandaag een negatieve ovulatietest om 18u we zouden deze avond seks hebben, en morgen ochtend zegt hij "positief " kun je dan met een gerust hart wachten tot de avond erna? dus zondag negatief maandag ochtend positief dinsdag avond seks ben je dan nog op tijd? of zouden jullie diezelfde avond op maandag nog eens seks hebben? je weet niet precies wanneer hij springt.. maandag avond al of dinsdag avond-woensdag.. mijn man kan geen 3 dagen achtereen omdat hij te gevoelig wordt en daardoor geen orgasme meer krijgt op dag 3 wat is jullie tip.
Lieve Sabrina, als ik jullie was zou ik het echt een tandje rustiger aan gaan doen. Je bent er zo onwijs veel mee bezig... Gemiddeld staat er meer dan een half jaar voor zwanger worden, zo niet een jaar. En jij bent in ronde 5 er al zo mee bezig dat je nu al discussies hebt met je man en het nu al niet meer ontspannen en gezellig is... Probeer het wat losser te laten en maak het gewoon elke 2-3 dagen gezellig. Sperma leeft lang genoeg om dat goed te laten zijn. Als je nou na een maand of 9 nog niks hebt, dan kun je er nog altijd een heel circus op los laten... En ook niet vol zenuwen vroeg (voor je overtijd bent) gaan testen. Laat het gewoon ff gaan, meid.
Eens met Hilly. Waarom tot op de tijd toe plannen wanneer je seks hebt? De dagen kan ik nog begrijpen maar de tijd?? Als je man niet elke dag kan doe het dan niet zo gepland tot aan een positieve test. Als je een positieve test hebt kan je het dezelfde dag nog doen of de dag erna. Seks moet ook een pleziertje blijven en zo verplicht seksen is niet meer voor het plezier.
merci voor jullie meningen, ik heb het hier gewoon moeilijk mee, ik wil al zolang mama worden en nu de tijd er is wil ik gewoon niets aan het toeval overlaten, snappen jullie. en daarbij ben ik ook nog eens een controle freak dat zit dus ook niet mee.
Ik neem aan dat je om 18u de ovulatietest hebt gedaan? En niet de seks hebt gepland om 18u?? De zin is wat onduidelijk geschreven Wat anderen ook al zeggen, zaad overleeft wel een paar dagen. Probeer het wat los te laten. Voor hetzelfde geld duurt het nog even voordat t raak is en dan is de lol er echt vanaf op deze manier.
Ik snap je wel hoor maar je moet wel oppassen dat het geen obsessie word. Jullie zijn pas net bezig dus probeer er nu nog niet teveel mee bezig te zijn. Seks moet leuk blijven en toch ook spontaan. Dat je rond de ovulatie er wat meer mee bezig bent is oke, dat was ik ook. Maar verder was het wel gewoon spontaan en alleen als we er beide zin in hadden.
Als je dat nou weet van jezelf, dan denk ik dat het nog belangrijker is om ontspanning te vinden. Ga anders met iemand praten. Want stel dat jullie toch straks hulp nodig hebben in de MMM, dan gaat dat nog veel meer van jullie en vooral jou vragen... Dat gun ik je natuurlijk echt niet, maar het kan wel gebeuren. Wij zijn 4 jaar bezig geweest, in de MMM sinds 2011 en elke terugplaatsing werd een miskraam. Wat heb ik vaak gewenst dat wij 'gewoon' zwanger konden worden. Geniet er nou van samen met je man. Zwanger worden (en blijven) is een wonder! En het laat zich echt niet afdwingen, hoe graag je ook wilt... Het is hartstikke prima dat je wilt weten wanneer je eisprong is, maar als dat je zenuwen/controlefreak-aanleg alleen maar erger maakt, dan zou ik zelfs kappen met die ovulatietesten. En ook met dit forum. Dan maar gewoon ff helemaal niks en het lekker laten zijn. Je kunt echt nog genoeg stress en druk op het proces en je relatie leggen als je na een jaar nog met lege handen staat, de MMM in moet of miskramen hebt gehad. En om nog even terug te komen op je vraag: sperma leeft een aantal dagen (dagen!!!) en je ei springt 24/48 uur na een positieve ovulatietest. Als je dus de avond voor een positieve ovulatietest nog gevreeen hebt, dan is dat eigenlijk prima en liggen de zaadcellen te wachten op dat springende eitje.
Ik zou nu even relaxen. Je man wordt op deze manier ook onder druk gezet en dat komt het ook niet ten goede. Op de dag van de positieve ovulatietest het gezellig maken en je hebt voldoende kans om zwanger te worden.
Even puur antwoord op je vraag: een lh-piek duur van begint tot eind ongeveer 36 uur, maar.... Als jij een positieve test hebt, dan zit je nooit aan het begin van je piek. Je ei springt dan dus eerder dan die 36 uur. Zeg ergens rond de 24 uur of zelfs eerder. Ik zou er dus eerder voor kiezen om voor je positieve test seks te hebben dan anderhalve dag erna. Want wat de redt ook zegt: zaad overleeft wel een paar dagen. En een gesprongen ei is slechts 12 uur bevruchtbaar. Bij seks na je eisprong ben je zo al snel te laat. Maar, ook ik ben het eens met alle reacties hierboven. Ik snap dat ze ongevraagd zijn, maar seks op commando... Is geen goede investering in je relatie. Beter dat het een maandje langer duurt, dan dat je uit elkaar groeit, of dat seks tussen jullie in komt te staan. Geloof me, ik kan het weten. Control-freak of niet, dit soort dingen zijn niet te plannen of af te dwingen. Je krijgt, als je geluk hebt, een kind. Je 'neemt' ze niet.