Vraagje, Ik heb nog een paar zwangerschapstesten liggen van voor mijn vorige zwangerschap. Er staat alleen een houdbaarheidsdatum op. Heb een cb digital met houdbaarheidsdatum 2013-01 en kv 2v5 met houdbaarheidsdatum 2013-09-01. Ze zijn dus al aardig over de datum Maar ze zijn niet uit de verpakking geweest en de cb zit zelfs nog in cellofaan. Zijn ze nu echt niet meer betrouwbaar? Ik mag voorlopig nog niet testen hoor, zit pas op 2dpo. En als het zover is koop ik ook gewoon nieuwe maar ben gewoon benieuwd.
Een houdhaarheidsdatum is meestal erg conservatief gekozen. Dit betekent dat veel producten een tijd na die datum nog steeds te gebruiken zijn, maar je weet natuurlijk nooit hoe lang precies. Ik zou ze denk ik gewoon gebruiken en de uitslag met een korrel zout nemen. Desnoods koop je van die goedkope sensitesten en doe je ze samen met deze testen. Weggooien van een niet gebruikte zwangerschaptest zou ik waarschijnljik niet over mn hart kunnen verkrijgen .
Ik dus ook niet. Ik koop tegen die tijd idd nog een test. Vind die van cb toch echt iets te prijzig om ongebruikt weg te gooien.
Ik heb hier ook nog een test liggen van cb die ook over datum is, ga hem ook gewoon gebruiken de volgende keer. Maar doe er dan inderdaad wel een goedkoper tests naast.
Hoi!! Ik heb ook nog eentje liggen van de kruidvat die overdatum is en ik wil hem ook niet weggooien. Ik denk dat ik die eerst ga gebruiken, mocht hij positief zijn haal ik een nieuwe test en test dan nogmaals.