korte lh piek? ik snap er niks van

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door misscoco, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven over ovulatietesten en eisprong. Uiteraard heb ik gegoogled maar mijn situatie vind ik vreemd en ik vind het antwoord niet echt.

Sinds een paar dagen gebruik ik (voor het eerst) ovulatietesten. De digitale van cb. Ik gebruik ze omdat ik in nov een miskraam heb gehad, mijn cyclus elke maand nog wisselt (gelukkig niet extreem, van 27 dagen tot 30) en ik m'n eisprong probeerde te achterhalen. Afgelopen 4 dagen negatief, elke keer rond 19.00 'savonds getest. Vanochtend bedacht ik me ineens om ook een test te doen, omdat volgens mijn eisprong ergens komende 2-3 dagen zou moeten zijn. Door vanochtend en vanavond te testen dacht ik meer duidelijkheid te krijgen. Vanochtend positieve test! Het was m'n 2e urine zeg maar, rond 9.00. Ik dacht mooi dan komt m'n eisprong dus idd ergens komende dagen. Maar...ik wilde checken of het klopte en heb rond 12.30 nog een test gedaan ..negatief! M'n gevoel zegt dat m'n eisprong bezig is, ik heb al vaker de indruk dat ik hem voel door bepaalde buikpijn etc. En sinds vanochtend voel ik dat weer, Zojuist ook ineens een dikke klodder slijm verloren. Sorry voor details!

Maar....dit zou betekenen dat mijn lh piek enorm kort is...kan dat? Gisteravond om 19.30 nog een negatieve test, om 9.00 vanochtend dus positief..om vervolgens 3 uur later weer negatief te zijn. Is mijn lh piek dan gisteravond toch al begonnen? Dat betekent dat ik hem dus helemaal gemist zou hebben als ik vanochtend niet getest zou hebben...terwijl er ook veel geschreven wordt dat je dagelijks op hetzelfde tijdstip moet testen. Had ik vanavond pas getest dan had ik hem dus gemist.
    Kan een lh piek maar zo kort zijn?

Snappen jullie het nog?

2. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ja volgens mij kan dat hoor! Ik heb een aantal rondes terug ook gehad dat ik met 2x per dag testen, maar op 1 moment de echte piek gezien heb. Mogelijk is die vannacht ook al postief geweest, waardoor de piek wel een paar uur geduurd heeft, maar dat weet je niet.

Ik ben iig van mening dat het kan, grote kans dat dan morgen je eitje springt..

Succes deze ronde!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kijk eens in de bijsluiter van de CB Digitaal? Wat staat daar in? Volgens mij schreef iemand anders hier onlangs dat je die ovulatietesten van CB juist met ochtendurine MOET gebruiken! In tegenstelling tot andere ovulatietesten.

Met andere urine werkt het blijkbaar niet goed.

Je eisprong vindt binnen 48 uur plaats na de eerste LH-piek.

Deel Deze Pagina