Oe, gelukkig ben ik niet de enige die dat denkt! Daarom brak ik ook even in, maar ook omdat Lynette ook aangeeft dat FF aangeeft morgen haar ei te hebben. Ikzelf gebruik FF ook, maar alleen om een schema bij te houden. Calculators gebruik ik niet, omdat deze bijna allemaal uitgaan van een luteale fase(de dagen van eisprong tot menstruatie) van 14 dagen. Maar de LF is niet standaard bij iedereen 14 dagen. Bij mij al een x 13dgn, 15 dgn en nu inmiddels al 16 dagen. (lastig om je ei te vinden )
Bedankt voor jullie snelle reactie's We zijn deze maand voor het eerst bezig 8) Ik heb nu een temp van 37,2gr Mijn gemidelde temp is 37,0 gr Volgens de calculator heb ik over 2dgn mijn ei en volgens FF morgen (uitgegaan van een cyclus van 26 dgn) Ik probeer vanavond laat nog een keer een ovul test en als het deze maand niet mocht lukken met de kruitvatstesten ga ik voor de sensitest. Groetjes Lynette
Nog altijd niet ongi. Morgen 13 dagen overtijd. Me buik staat gewoon bol. We willen het nog ff geheim houden voor de rest. Maar bij me vriend thuis, en als ik rondloop en als ze eens goed kijken. Ben ik bang dat ik de vraag krijg van. Ben je zwanger? Maar als ik inderdaad zwanger ben, kan ik het niet lang verbergen. Vooral als ik een boxershort van me vriend aantrek. Zie je dat duidelijk. Nog ff en dan naar de huisarts @ 9:00
De calculator is een manier om de dagen om en nabij je ei te berekenen,maar het geeft je geen garantie dat je ei ook echt die dag is hoor! Temp je iedere ochtend op hetzelfde tijdstip? Dit is heel belangrijk omdat je dan een duidelijk overzicht krijgt in je temp, wanneer deze laag is, dipt, dan stijgt en hoog blijft. Het gaat niet zozeer om een gemiddelde, maar het gaat om het moment waarop de temp stijgt. Dan is je ei geweest omdat er progesteron wordt aangemaakt en dus te laat voor bevruchting. Oftewel:klussen tijdens de lage temperatuur Als je wilt, kan je je FF kaartje als link plaatsen (in je profiel, heb ik ook...zie onderaan), dan kunnen we eventueel meekijken. Ik gebruik nu ook sensitest, beter dan kruidvat.
@ mexicang Ik heb de link geplaatst Bedankt Ik temp smorgens tussen 8/9 uur dan smiddags tussen 13/14 uur en savonds tussen 22/23uur hij was zojuist net 37,0 gr. En vanavond rond 21uur weer een ovulatietest gedaan en resultaat weer 2 duidelijke strepen. Zou dit dan betekenen dat de eisprong er aan zit te komen Strakkies klussen dan maar Als de laatste 3 ovul testen strepen aan blijven geven ga ik ook voor de sensitest. ik heb daarvan al 3 zwangerschapstesten liggen. Foto van de 2 ovulatietesten die ik vandaag heb gedaan van KV Groetjes Lynette
Lynette, als ik op de link klik, dan krijg ik de invullijst voor temp, menstruatie, gemeenschap,ovutesten enz. Daarop kunnen wij je temp nog niet zien . Klik maar eens op je link en op de mijne, dan zie je het! Persoonlijk vind ik dat je veel tempt. Om een goed overzicht te krijgen is slechts 1x tempen voldoende en dat is de temp als je nog in bed ligt en wakker wordt. Maar wel altijd op dezelfde tijd. Ik temp om 7.15u, ook als ik vrij ben, daarna draai ik me weer even om . De temp overdag en 's avonds is niet constant omdat je dan bezig bent,dan eens rust enz. Kan een vals beeld geven. Ik ben benieuwd wat de KV testen doen vandaag, ik hoop voor je dat ze niet vals zijn, want dat geeft zo'n onduidelijkheid....En anders overgaan op een andere! Mex
Lynette, volgens mij gaat het niet goed hoe jij bezig bent Want je moet je temp 's morgens rond dezelfde tijd doen en 2 keer per dag heeft geen nut ook. Want soms ben je 's avonds actiever geweest dan andere dagen. Ik heb een heel raar kaartje http://www.fertilityfriend.com/home/237551 maar ik krijg bloedtesten of ik een eisprong heb gehad, dus vorige ronde geen ei gehad. En deze is maar de vraag. Maar goed mijn temp is nu laag, dus mijn ei zit eraan te komen.
Ik sluit me aan bij jou. Lynette, lees je goed in voor je begint met tempen he? En als je vragen hebt, die kan je stellen! Weetjewel, je hebt inderdaad een raar kaartje, gaat alle kanten op! Wanneer krijg je die bloedtesten? Moet je dan na de verwachtte eisprong een test doen in het ziekenhuis? ben benieuwd hoe het met lovemychild is gegaan!
Bedankt dames voor alle uitleg Ik heb net een aantal boeken binnen over zwanger worden ed. en ga die dit weekend maar eens lekker uitpluizen 8) Ik heb vanmorgen om 8:00 mijn temp opgemeten en die was 36,8 Ik zal dus nu dan aleen smorgens tempen. Ik weet niet precies hoe FF werkt want me engels lezen is niet zo best verstaan en spreken is geen probleem. Ik hoop ook dat de KV testen goed zijn maar als er een volgende ronde kom ga ik over op de Sensitest. Ik hoop dat het goed is gegaan bij lovemychild me duimen draaien op volle toeren. @weetjewel Zo dat is indd een apart kaartje flinke sprongen. Hopelijk komt je ei nu wel. Groetjes Lynette
Ik moet dag 23 naar het ziekenhuis om bloed te prikken en dan moet ik een dag later bellen voor de uitslag Ik heb pco, en slik Clomid om een eisprong te krijgen. Mijn kaartje is inderdaad raar, maar goed ik ben raar Lynette, ik zou inderdaad elke ochtend om dezelfde tijd tempen. Ik temp dus altijd nog in bed als ik echt net wakker ben, dat is het betrouwbaarste. In het weekend zet ik de wekker er ook voor. Die kruidvat testen heb ik vorige ronde gebruikt en daar heb ik continu pos testen gehad, terwijl ik helemaal geen eisprong heb gehad. Dus die van Kruidvat vertrouw ik niet meer. En FF is opzich niet zo heel moeilijk, gewoon elke dag alleen netjes je temp invullen dan moet ie daar als het goed is zelf een kruis gaan geven als je eisprong is geweest. Alleen kun je dmv tempen pas later erachter komen wanneer je ei is geweest. Succes ermee!
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Een bloedtest deden ze niet, dan moet ik eerst een verwijskaart aanvragen voor het ziekenhuis. Ik had geen ochtendurine meer. Dus heb ik van de huisarts een test meegekregen die ik thuis kan doen morgenvroeg. Van het merk: Clearvieuw HCG(invereness medical professional diagnostics) Die zou nog gevoeliger zijn dan de gewone testen. Heb hier niks voor hoeven te betalen. Als de test nog negatief zou zijn, zou ik na de carnaval contact met de huisarts opnemen. Nu ben ik echt benieuwd wat dat ding morgen aangeeft. En hoe gevoelig hij is weet ik niet. En ben nog altijd niet ongi. 13 dagen overtijd. Het is een ieder geval een waar je een pipetje moet gebruiken. Zoals die van de predictor uitzien(ovu testen). Iemand die deze testen kent?
Heb vanmiddag even met een vriendin van mij gesproken. Zei is uitgeteld in mei. Dus ze is nog zwanger, en is bij de gynacoloog. Ik had haar die symptomen verteld. En zei had ook weet ik hoelang een negatieve test. Maar was toch zwanger. Ze is toen langs de gynacoloog gegaan. En heeft toen een echo laten toen. En kwam eruit dat ze wel degelijk zwanger was. Dus het kan wel dat negatieve testen. En toch zwanger kunnen zijn. Aangezien mijn menstruatie uitblijft. Me buik word flink, terwijl ik in gewicht nog niks bij komt(lijkt me logisch, iets wat een paar mm is, kan niet zoveel wegen. Heb ook gelezen dat bij een 2e zwangerschap je buik ook eerder uitzet. Aangezien ik al een zoontje heb, zou dit goed mogelijk kunnen zijn. Ben benieuwd wat die test morgen doet die ik van de huisarts mee heb(clearvieuw) En anders na de carnaval langs de huisarts, en sturen ze maar door als ik nog altijd niet ongi ben. Vreemd gedoe allemaal, en hoop dat het gewoon zo isdat ik zwanger ben.
Lovemychild, hoe is de test van de huisarts gegaan? Toch vind ik het vreemd dat ze geen bloedtest wilden doen hoor! Lynette, al ingelezen? En vanmorgen keurig op een vaste tijd getempt? Nu volhouden he? Heb je met de ovutesten ook een vast tijdstip? Is wel belangrijk he? Kan wel een kwartiertje eerder of later,maar niet steeds andere tijden. Groetjes, mex
Test alweer negatief, word er compleet gek van. Volgende week word het de huisarts als de praktijk open is, en geven me maar een formulier voor bloed prikken. Nu al 14 dagen overtijd.
Maandag meteen bellen lovemychild! En dan leggen ze maar zo'n formulier klaar, dat is echt een kleine moeite. Dan ophalen en meteen gaan prikken! 14 dagen.... word je er niet helemaal gek van? Weet je, overtijd is leuk, als je echt zwanger bent. Maar die onduidelijkheid lijkt me slopend! Dus of een duidelijke test, of ongesteld...dan weet je waar je aan toe bent!
Praktijk is pas woensdag/donderdag pas weer open. Dat is pas slopend nu. Dit kan ik alweer wachten :S Word er gewoon ziek en gestressed van. En dat is ook weer niet goed.
Nee, dat is zeker niet goed, maar wel heel logisch! Knettergek word je soms van dokters he? Als je ze nodig hebt, zijn ze er niet. Als je het niet volhoudt, probeer dan maar een vervanger te bellen, kan jou het schelen! Nee heb je, ja kun je krijgen! Sterkte meid!
Ja hier is nu carnaval(limburg) Dus meeste dingen zijn dicht, of hebben geen tijd(zeker lekker feesten). En ik zit hier met de zenuwen, en vriendlief ook. Beide willen we het zo graag. Spulletjes al hier liggen etc Alles van winnie the pooh, allemaal van me vriend gekregen ben winnie the pooh gek We gaan wel gewoon carnaval vieren, maar geen drank of wat dan ook. Gelukkig drinkt vriendlief ook niet. De vorige keren dat ik overtijd was, was maar 2 dagen ofzo. maar niet 14. Iets zegt me dat ik toch zwanger ben. Maar vreemd genoeg al die testen negatief. Bij mijn eerste zoontje, had ik heel snel een positieve test, en niet na 14 dagen overtijd te zijn. Maar iedere zwangerschap is anders. Ik wil gewoon duidelijkheid en die krijg ik niet.