Hallo meiden! Mijn naam is Saskia, en ik ben gisteren bij de GYN geweest, en is vastgesteld dat ik PCO heb (Helaas) Ik ben nu al 76 dagen niet meer ongi geworden! Ik moet nu 10 kilo afvallen en dan moet ik over 4 maanden terug hopelijk met een weer normale werkende cyclus. Wie heeft ook PCO en wil ervaringen delen :
hai tijgerlino! welkom hier... kijk maar eens bij overzicht van iedereen in de MMM. ik zelf heb een soort PCO, ik heb alleen weinig kenmerken (geen overgewicht, geen overbeharing etc) hopelijk ben je snel die 10 kilo kwijt, en ben je snel zwanger... liefs elfje
Ik heb waarschijnlijk ook PCO, maar is niet letterlijk gezegd. (Is meer mijn eigen conclusie zeg maar, als iemand denkt dat ik ongelijk heb roep maar) De gyn vertelde mij dat er geen eisprong plaats vond. Ik moest ook afvallen en ik heb van de HA een kuur provera gekregen waar ik net mee klaar ben. Hopen dat ik nu ongesteld wordt. Ik ben nu al 10 kilo afgevallen en ga door. Gelukkig was ik al wat afgevallen toen we bij de gyn waren. Ik wiler toch nog wel een keer 10 kilo af hebben of misschien wel 15, dat zou helemaal mooi zijn. Maar goed. Verder ben ik ook benieuwd naar mensen met ervaring.
He meiden, Ikzelf heb ook PCO, maar een milde vorm. Mijn bloedwaarden zijn niet afwijkend en heb eerder ondergewicht dan overgewicht. Toch heb ik wel op beide eierstokken de beruchte kralenskrans van follikels. Heb net mijn 2e kuurtje Clomid achter de rug en gisteren een eisprong gehad (wel een hele late en de follikel zat al over de 3 cm.) 50 mg. sloeg niet aan bij mij. Enne Laura Fay, ik zie dat je dicht bij Emmen woont, wat grappig ik ook namelijk! Neem aan dat je daar straks ook weer terecht komt bij een verder behandeling. Wanneer mag je weer terugkomen? Groetjes Marjo
Hallo, ja voor verdere behandeling ga ik naar Emmen, maar als we echt de mmm op komen weet ik niet of ik in Emmen blijf. Ben niet zo tevreden over het schepersziekenhuis. Maar goed... Waar woon je dan? Ik moet nu 1 cyclus afwachten. Als ik dan weer niet ongesteld wordt moet ik terug komen (vind de HA) De Gyn. vind dat ik pas in het najaar kan terug komen. Lekker handig 2 verschillende mensen met 2 verschillende meningen.
hallo ook ik heb pco en ben nu zwanger van mijn 3de kindje. anders dan bij jou heb ik dus te veel bloedingen en wel elke 14 tot 20 dagen zonder eisprong of 3 keer per jaar cyclussen van 36 tot 40 dagen met eisprong. dus ik begin altijd pas met klussen als ik verder ben dan 21 dagen. gem ben ik per jaar 19 keer ongesteld en dat is erg vermoeiend. het kan zijn dat het bij jou ook elk moment kan komen maar het kan ook nog erg lang weg blijven. misschien dat je helaas toch aan de medicatie moet om het goed op gang het brengen. ik heb trouwens geen last van over of onder gewicht ik heb alleen te veel mannelijke hormonen. veel sterkte in de toekomst charissa
Hallo allemaal! Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie pco hebben? Ik zie dat er nogal veel mensen zijn op deze site. Bij mij is het niet geconstateerd maar ik krijg een inwendige echo, misschien dat ze het daar ontdekken? Bij mij is nog niks ontdekt waarom we na 3 jaar nog niet zwanger zijn. In september onze 1e poging tot iui. Groetjes Gijs
Hoi Gijs, De gyn zag bij mijn echo ook de kralenkrans van follikels (niet ontzettend veel). De gyn zei dat hij het vermoeden had dat ik pco heb, ik moest toen een bloedonderzoek laten doen. Uit het bloedonderzoek kwam dat mijn hormoonspiegels niet goed in evenwicht zijn, de gyn denkt dat ik hierdoor zeer onregelmatig (of niet) ongesteld wordt. Over pco heeft de gyn het verder niet gehad (ik heb het eigenlijk ook niet gevraagd . Groetjes Senna
hoi Saskia, ik heb ook pco althans nog niet uitgesproken maar ik heb wel aardig wat symthomen haargroei, hormoonwaardes niet geod, teveel testosteron, ik word wel ongesteld maar heb geen eisprong.....en helaas ik heb behoorlijk wat overgewicht, de arts heeft het wel aangekaart, maar ik moet niet perse eerst afvallen gelukkig, ik doe natuurlijk wel mijn best. succes met lijnen! groetjes Gigi
ook ik heb pco, al vanaf eigenlijk zo lang als ik me kan heugen. vanaf mijn 13e loop ik ervoor bij een gyn en hebben ze het al vastgesteld. mijn eierstokken zitten echt helemaal vol met de bekende kralenkrans.ik heb alleen helemaal geen cyclus. ik ben nu bijna 30 en ben uit mezelf misschien 3 keer ongi geweest en dat was 2 dagen en meer niet. ik heb wel veel last van de bij werkingen helaas, vooral de haargroei is bij mij verschrikkellijk. overgewicht heb ik wle, maar niet schrikbarend. bij een lengte van 1.69 weeg ik 83 kilo.