Curretage of pillen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door cd28, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Vandaag te horen gekregen dat het weer fout is bij ons.. er is geen hartslag meer. Donderdag naar het ziekenhuis voor een gesprek. De vk gaf aan dat ik dan pillen zou krijgen. Ik heb op internet verschrikkelijke verhalen gelezen over deze dingen dus ik heb gezegd dat ik die niet wil.
    De vk zegt dat ik het zelf mag beslissen, maar dat ze wel goede ervaringen met die pillen hebben.

Wat zijn jullie ervaringen? Waar zouden jullie voor gaan? Ik zie enorm op tegen de pijn. Vind het zo als heftig genoeg...

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Wat verschrikkelijk verdrietig!!! :(
    Het is jullie derde miskraam al lees ik... pfffff
    Hieronder mijn ervaring met Cytotec (Misoprostol):

Dinsdag 6 november om 14.00u vier tabletten ingebracht en op bed gaan liggen. Tussen 18.00u en 19.00u kreeg ik lichte menstruatiekrampen. Dit ging langzaam over in een soort weeën. De krampen kwamen en gingen weer. Rond 22.30u eerste beetje bloed geconstateerd. 23.15u naar bed gegaan. 23.30u eerste stolsel verloren. Toen weer wat geslapen. Om 0.30u toch maar paracetamol ingenomen (3 stuks) en toen werd het heel even wat zwart voor m'n ogen. Snel op de wc gaan zitten en weer stolsels verloren. Ook moest ik heel erg poepen (sorry).

Weer even geslapen en om 5.00u voor de derde en laatste keer stolsels verloren en ik voelde een 'ploep' eruit komen. Waarschijnlijk is dit het vruchtje geweest. Maar ik heb niets herkend ofzo.

Toen weer gaan slapen. Vanaf die ochtend werd het helemaal rustig in mijn buik. Totaal geen pijn meer en het voelde heerlijk (klinkt een beetje gek maar hetzelfde als dat je erge hoofdpijn hebt die wegtrekt).
    Het bloeden is ook direct enorm afgenomen en ik heb nog ruim een week gevloeid (vergelijkbaar met de laatste dag van mijn menstruatie).

De lichamelijke pijn vond ik erg meevallen. Het was goed 'te doen'.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies en bij het maken van deze lastige keuze.

3. Chocola

Chocola Actief lid

2 apr 2012
    323
    0
    0
    Jeetje wat naar voor je zeg dat je dit voor de derde keer moet meemaken!!!

Ik heb in Mei een miskraam gehad mbv Cytotec en ik vond het persoonlijk erg pijnlijk. Bij mij begonnen de weeën pas de volgende ochtend (had de tabletjes om 23.0 ingebracht) en die waren echt enorm pijnlijk. Ook duurde het daarbij een paar uur voordat de pijn echt afnam en ik vermoedelijk het vruchtje ben verloren. Het nadeel van de pillen vond ik dat het bij mij niet al het weefsel heeft afgestoten, dit moest later alsnog scopisch verwijderd worden omdat ik nog 2 maanden lang last bleef houden van bloedverlies.... Maar daarentegen zou ik zelf niet voor curretage kiezen vanwege de kans op verklevingen. Is het voor jou geen optie om te wachten tot je lichaam het zelf af gaat stoten?

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij mij hebben de pillen goed gewerkt.
    Vier uur vier pillen ingebracht. Na een uur een weeenstorm. Om elf uur het vruchtje verloren.
    Het was heftig en pijnlijk maar door deze mini bevalling heb ik het voor mijn gevoel goed kunnen afsluiten.

Ik wens je veel wijsheid toe.

5. Loy

Loy Lid

14 nov 2012
    75
    0
    6
    Amsterdam
    Wat rot voor je.

Ik heb twee keer te horen gekregen dat het niet goed zat en toen beide keren voor curettage gekozen. Ik heb deze keuze gemaakt omdat ik er zo min mogelijk van mee wilde krijgen want ik zat er nogal doorheen...

6. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Voor mij nooit geen pillen meer, het was een hel !!
    Daarentegen was curettage het ook niet voor mij (zie onderschrift) maar ik had geen keuze omdat mijn lichaam het niet zelf af wilde stoten.

Ik zou wel weer vor een curettage gaan, al is het allebei vreselijk.

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met dit verlies :(

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik voor de curretage ga kiezen. Het is al heftig genoeg, ik wil niet ook nog een soort van bevalling mee moeten maken.

@chocola, mijn lichaam heeft al een week niets gedaan. Ik wil niet nog een week wachten.

8. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Wat een rot nieuws..ik weet nu helaas ook hoe het voelt!
    Allereerst wil ik je natuurlijk heel veel sterkte wensen en hoop ik dat je je gauw weer een beetje beter gaat voelen en het helpt dan wel als het vruchtje weg is.
    Mijn ervaring was dat ik stiekem hoopte dat t vanzelf zou komen...helaas...toen wilde ik graag pillen want zag tegen de ingreep op. Uiteindelijk gekregen (is bij ons niet standaard) tot 2 x toe zelfs, maar heeft amper effect gehad, dus een week later curettage. Viel ontzettend mee, gekke ervaring, maar een opluchting als t achter de rug is.
    Dan maar hopen dat die cyclus weer goed op gang komt, maar je kunt dan iig beginnen met verwerken!
    Sterkte en succes!

9. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Wat heftig dat het je 3e is!! Bah!

Ik heb 2 weken geleden de keus gemaakt voor pillen. Helaas.. wist er van te voren te weinig van af en wat het allemaal zou veroorzaken... het is inderdaad een minibevalling en bij mij is het heel heftig geweest!! bij mij werden allereerst de pillen in het ziekenhuis ingebracht, dmv een eendenbek. op dit forum lees ik eigenlijk alleen maar verhalen over zelf thuis inbrengen maar ik wist dus niks over die optie. ik vond dat alleen al een heel nare en pijnlijke ervaring. vervolgens thuis dus enorme weeen gehad en ik had ze aan een stuk door, zonder pauzes. begin van de avond het vruchtje verloren. later op de avond enorm gaan bloeden. snachts naar het ziekenhuis omdat ik heel veel bloed verloor en niet goed werd. de placenta bleek nog in mn baarmoeder te hangen, die hebben ze daar verwijderd (ook via eendenbek). enorm pijnlijk. moest ook nacht blijven, kreeg een infuus met vocht. volgende ochtend mocht ik weer naar huis. die middag weer veel krampen, bleken de naweeen te zijn.
    nu 2 weken later heb ik nog steeds niet mijn oude energie terug.. als ik dit van te voren allemaal had geweten had ik nooit voor de cytotec gekozen! maar goed, dit is mijn ervaring en het is wel zo dat elk lichaam anders reageert. heel veel sterkte!
    we weten hier helaas wat je doormaakt!

10. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel sterkte meid!!

Hier ook gekozen voor curettage,en ik zag er echt tegen op!!!
    MAAR,hoe pijnlijk het ook emotioneel voor me was...de curettage is me echt meegevallen en was blij dat ik er verder niks van heb meegekregen.
    Daarbij hoor je bij die pillen ook vaker dat er nog wat blijft zitten,ik wist zeker dat ik schoon was.

Heel veel Sterkte en succes met je beslissing!

12. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Wat een heftige ervaring! Ik wens je heel veel sterkte met je keuze.
    Ik lees dat je al eerder een km hebt meegemaakt.
    De pillen zijn ervoor om dat op gang te brengen, volgens mij is het zo dat de ervaring die je daarvan krijgt vergelijkbaar is met een miskraam die natuurlijk op gang is gekomen.
    Bij mij duurde het een aantal uur voordat de pillen zijn werk gingen doen, maar daarna verliep het voorspoedig en vond ik de pijn meevallen. Ik had er ook pijnstillers bij gekregen. Ik vond het prettig om thuis te zijn en was opgelucht dat ik geen curettage hoefde ivm evt complicaties.
    Sterkte de komende tijd, ik wens je veel moed en liefde toe.

13. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    90% schijnt met de pillen te gaan. Toch lees ik op internet heel veel slechte ervaringen. Ik heb dus gekozen voor de curretage. Nadeel is dat ik pas volgende week woensdag geholpen kan worden.. een week nog doorlopen vind ik vrij lang eigenlijk.. maar ja, daar heb je geen invloed op.

14. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    Jeetje echt rot voor jullie!!

ik wou curretage maar er was pas 2 weken later plek dus toch eerst de pillen maar geprobeerd.
    Ik heb erg slechte ervaringen met die pillen. savonds ingebracht en het vloeien begon. die nacht wel flink krampen. Maar ik verloor geen stolsels.
    Na een week controle echo. alles zat er nog. Dus toch nog maar een kuur van die pillen gebruikt. Maar ook dit deed echt helemaal niets! ondertussen al wel twee weken aan het vloeien.
    toen na twee weken gekloot met die pillen dan eindelijk de curretage. Echt het viel me zo reuze mee, Mocht het ooit weer nodig zijn dan geen pillen meer voor mij.
    Helaas na de eerste curretage bleek na een paar dagen dat er nog wat restweefsel zat en moest na 9 dagen dus nog een keer. Maar ook toen viel het weer 100% mee!
    Je wordt wakker en het is gewoon klaar. Je hoeft niet thuis te zitten wachten tot er wat gebeurt door die pillen. En als die pillen niet werken voel je je ook weer rot.

succes! En ik hoop dat wat je ook kiest dat het je mee mag vallen. ondanks alles blijft het natuurlijk verschrikkelijk en is het geen leuke ervaring!

Deel Deze Pagina