Ik heb de afgelopen acht maanden drie keer zwanger mogen worden, maar ook drie keer een miskraam gehad. Nu was de laatste op vrijdag de 21e met 6,5 week en het ging zo snel, dat ik vermoed dat ik 'm mag tellen als gewone menstruatie... Mijn lichaam pakt telkens de draad erg snel weer op wat mijn cyclus betreft, en ik denk dat dinsdag mijn ovulatie er alweer aan komt. Om dit zeker te weten, wil ik graag ovulatietesten gebruiken. Dit heb ik nog nooit gedaan. Mijn lijf geeft het altijd vrij duidelijk aan dmv vruchtbaar slijm. Toch wil ik dit keer graag meer duidelijkheid. MAAR... ik test nog positief met zwangerschapstesten. Heeft het dan wel zin om ovulatietesten te gebruiken? Ik heb begrepen dat die namelijk ook reageren op hcg...
Nee, eerst moet je hcg uit je lijf zijn: ovulatietest herkent hcg als het lh hormoon omdat het op elkaar lijkt en zal daarop reageren
Was er al bang voor, dankjewel! Dan maar gewoon de komende dagen flink aan de slag en het beste hopen.
Hcg houdt je fsh tegen dus kleine kans op een eisprong. Want je hcg zegt tegen je lijf; stop met stimuleren van de aanmaak van de eicellen!
Ik sluit me bij bovenstaande aan. Zolang hcg in je lijf zit zal je lichaam geen eitje rijpen en laten springen, dit moet echt eerst je lijf uit zijn. Test je nog erg positief of wel aflopend?
Weet ik nog niet, ik heb pas 1 test gedaan. Die was wel behoorlijk duidelijk nog. Maar als ik google vind ik dat heel veel vrouwen meteen weer zwanger worden na een miskraam en dus niet meer ongesteld worden tussendoor, omdat ze een eisprong hebben binnen 2 weken ondanks de aanwezigheid van hcg. En dat hcg juist geen eisprong tegenhoudt, maar je extra vruchtbaar maakt... dat het daarom gebruikt wordt door MvM... Nu weet ik niet goed wat ik moet geloven. Ik ben zelf elke keer consequent de 2e maand zwanger geworden, na één menstruatie tussendoor. Nouja, we gaan er gewoon voor. Niet geschoten is altijd mis.
Als het hcg hormoon erg laag is kan het wél! Ik had na mijn bbz doorgetest tot het hcg eruit was.. En toen had ik op een gegeven moment een heel licht streepje op de zwangerschapstest, en mijn ovu test werd al aardig donker. En die liep de dagen daarna op. En de zw test af.
Ovulatietesten reageren inderdaad veelal op hcg. Het is niet waar dat je geen eisprong kan hebben met nog hcg in je lichaam. Na mijn missed abortion had ik een eisprong terwijl er nog hcg in mijn lichaam zat. De rest was wel echt heel licht
Omdat hcg zo op LH lijkt kunnen de LH testen op hcg reageren. Artsen gebruiken hcg (verzameld door MvM) als LH om een eisprong op te wekken. Als je niet zwanger bent en je dient hcg toe werkt het hetzelfde als LH. Dus het is een fabel dat je extra vruchtbaar zou zijn om die reden. Te hoge hoeveelheden hcg geven je lichaam het signaal dat je al zwanger bent, dan is het rijpen van een eicel natuurlijk niet zinvol. Maar kan wel dat er overlap is, hcg testen die aflopen en LH testen die toch oplopen. Hopelijk heb je snel weer een eisprong. Wat ontzettend verdrietig en enorm kl*te dat je nu alweer een miskraam hebt gehad. Sterkte
Bedankt voor de reacties. M'n zwangerschapstest gaf gisteren nog een behoorlijk duidelijke streep, ik test morgen weer. Ik heb nog eens in m'n zwangerschapsdagboekje gekeken, de vorige keer dat ik een miskraam had met 6 weken werd ik al na 3 weken weer ongesteld, dus heb toen vast geen eisprong gehad... Benieuwd hoe het deze ronde gaat. Heb wel de hele middag al menstruatieachtige kramp, maar dat heb ik altijd rond mijn ovulatie...