ei op dag van posi ovu test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nienke87, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag ochtend had ik een positieve ovulatie test, maandagochtend was deze negatief, en maandag avond niet getest. Dinsdagavond en woensdagochtend was deze alweer een stukje lichter, dus ook negatief.

Nu is gister, woensdag, de temp bij mij al gestegen (zie kaartje handtekening) en deze bleef vanmorgen ook hoog.

Is het mogelijk dat ik op de dag dat ik positief testte ook mijn eisprong heb gehad? En misschien dan ook maandagavond een positieve test gehad zou hebben als ik toen getest had?

Vind het een beetje vreemd, maar ben benieuwd of dit mogelijk is!

Alvast bedankt voor het meedenken :)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vind de sprong wel extreem hoog.
    Temp je wel rectaal? Elke dag zelfde tijdstip voor het uit bed gaan??

3. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Jep :)
    Elke dag rond 6u in de ochtend, rectaal en voor het opstaan.

4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Het kan. Als ik de metingen van de verloskundige mag geloven ben ik 2 dagen eerder bevrucht dan gedacht. Dat zou de dag van mijn posotieve ovulatietest zijn geweest. Dus het kan echt wel dat die snel springt. Ik rekende zelf altijd 2 dagen maar blijkbaar hoeft dat echt niet

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je maar één keer per dag test, kun je de piek missen. Het kan dus inderdaad zijn dat de piek tussen twee testen ingezet is.

Het hangt er van af op welk moment jij de piek oppikt met een test. Het begin van de piek zet de eisprong in gang, die komt ongeveer 24-48 u daarna. Valt dat begin tussen twee testen en pik jij vervolgens het laatste stuk van de piek op, dan zal je eisprong inderdaad eerder komen. Want je moet uitgaan van het begin van de piek.

Je weet alleen nooit op welk moment van de piek je zit met een test. Vandaar de ruime marge van twee dagen, waarmee je moet rekenen.

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    aangezien je temp hoog blijft geloof ik dat je idd je eisprong had op de dag van de positieve test, naast het verhaal van jippie

7. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Dank jullie wel. Ja het lijkt er idd wel op! Ff heeft vanmorgen ook de lijn gezet bij de dag van de positieve test. Dan ben ik benieuwd of ik deze maand dan een wat langere lf ga hebben, of een cyclus van 23 dagen.. komen we vanzelf achter over 1.5e week :)

8. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    zoals je kunt zien heb ik wisselende cyclussen gehad. Ik werd elke keer 13 dagen na de positieve ovulatietest ongesteld. Dus bij mij wisselde alleen de periode voor de eisprong. Ik zou als ik nu niet zwanger was geweest een cyclus van 22 dagen hebben gehad

9. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ja ik zie het!
    Ik ben in aug vorig jaar gestopt met de pil, en heb vanaf begin een hele constante cyclus van 24-25 dagen. Vandaar dus erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. We zullen het meemaken, ga me er niet heel druk om maken. Nog mooier zou natuurlijk zijn als de ongi helemaal niet komt, haha, maar ach, dat hebben we toch niet zelf in de hand..

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je luteale fase tussen de 10 en 18 dagen zit en je eisprong niet voor cyclusdag 9 komt, dan zit je binnen alle normen. Een cyclus mag eigenlijk niet korter zijn dan 21 dagen. Als je aan alle voorwaarden voldoet, dan zit dat in ieder geval wel goed.

Deel Deze Pagina