Zoals meerdere vrouwen rook ik. Wij zijn al een paar maanden bezig en ben ook gaan minderen met roken, maar stoppen kan ik moeilijk. Zijn er andere meiden die ook rookten voor hun zwangerschap? Hoe zijn jullie gestopt, of zijn jullie 1 of 2 sigaretten blijven roken?
Ik rook ook nog steeds, maar ik wil wel stoppen zodra ik weet dat ik zwanger ben. Volgens mijn collega's en vriendinnen gaat het dan wel makkelijker. Maar tot die tijd geniet ik er nog ff van. Liefs Hummel.
Ik heb gewoon gerookt, kon het ook niet laten. Sinds woensdag weet ik dat ik zwanger ben en heb ik geen sigaret meer aangeraakt.....(pff moeilijk hoor maar ik zet door, dit is een goede stok achter de deur) Veel Succes!
Ik heb ook gerookt totdat ik wist dat ik zwanger was.Toen ben ik helemaal gestopt, ook niet 1 of 2 per dag. Maar ik moet zeggen..............ik heb het soms best moeilijk hoor Natuurlijk weet ik waar ik het voor doe,zeker weten. Maar ik heb 3x een mk gehad en de spanning waar ik nu weer in zit, maakt het er echt niet makkelijker op. Terwijl het tot nu toe allemaal gelukkig perfect gaat.Dus we houden vol Het gaat jullie ook lukken, dat weet ik zeker. Als je ziet wat voor moois er in je groeit, dan wil je echt niet meer roken! Heel veel succes. Liefs, mussie
ik weet nog van mijn zusje toen die zwanger was dat de vk heeft gezgt dat ze niet mocht stoppen omdat het niet uitmaakte ( zij gaf aan dat eventueele schade al aanwezig was) het was beter geweest om er voor te stoppen. Ik weet niet wat hier van klopt hoor. mijn zusje kon het af met max van 5 sigaretten per dag. liefs lyd
Hai, Ik ben nog niet zwanger. Ik rookte ook. Ik wilde stoppen met roken als ik wist dat ik zwanger zou zijn. Mijn vriend heeft mij echter gestimuleerd om eerder te stoppen met roken omdat dit beter voor mij en voor de vruchtbaarheid is. Ik ben 28 september gestopt met roken, vantevoren heb ik bewust mijn laatste pakje shag gekocht en bewust opgerookt. Ik heb het er wel moeilijk mee (vreetbuien) maar dit heb ik geaccepteerd. Ik heb nu geen behoefte aan een sigaret, ook omdat ik weet dat het ongezond is voor een vruchtje. Het is dubbel: >> je rookt en je stopt met roken als je zwanger bent. Als je zwanger bent gieren allerlei gedachtes en hormonen en spanning door je lijf waardoor je het moeilijk kan vinden om te stoppen. Echter er zit dan wel iets reeels in je, waardoor je de sigaret misschien gemakkelijker kunt laten staan. >> Of je stopt net zoals mij voordat je zwanger wordt met roken. Toevallig heb ik dan veel ontpil klachten waardoor ik weles denk dat ik zwanger ben. Als een soort instinct vindt ik het dan echt niet moeilijk om te stoppen met roken. Nu ben ik ruim 2 maand van de sigaret af. Ik heb dus geen behoefte aan de sigaret, ook de vreetbuien zijn wat verdwenen. Toch heb ik soms wel een onrustig/ zenuwachtig gevoel wat ik heel erg vervelend vindt. Dit kan komen doordat ik nog afkickverschijnselen heb. Ook heb ik ergens gehoord dat je door de hormonen schommelingen (doordat ik gestopt ben met de pil) een zenuwachtig gevoel kunt hebben. Het is je eigen keus denk ik maar zo. Het blijft moeilijk om te stoppen met deze vreselijke verslaving roken! Wel hoop ik dat jullie allemaal stoppen met roken of sterk minderen als jullie zwanger zijn! Succes! Liefs
Toen ik zwanger wilde worden ben ik minder gaan roken, sommige dagen rookte ik gewoon niet (ik rookte zoiezo al weinig). Toen ik zwanger kon zijn, dus na mn eisprong, heb ik helemaal niet gerookt. Toen bleek ik dus zwanger en heb dus geen enkele sigartet meer aangeraakt en bleef uit de buurt van rokerige ruimtes. Bij ons binnen werd er zoiezo niet gerookt, alleen bezoek mocht dat wel maar dat hebben we ook afgeschaft. helaas heb ik een mk gehad met 8,5 week. Ik ben natuurlijk nog steeds gestopt, en hoop snel weer zwanger te worden. Roken verkleint echt de kansen op een zwangerschap! En natuurlijk is roken tijdens de zwangerschap echt Not done! Ik kan me ook niet voorstellen dat er vrouwen zijn die roken als ze zwanger zijn..Ik vind dit echt erg. Nouja, ik rook zelf in ieder geval niet, en nooit meer. het gaat me heel goed af om niet te roken. Natuurlijk weet ik ook waar ik het voor doe! (maar ik mis het absoluut niet!) Liefs Sylvia
Ik heb zo'n 10 jaar gerookt (pakje per dag). Ik ben er in februari 2005 mee gestopt. Had met vriendlief afgesproken dat ik in ons nieuwe huis niet meer zou roken. Dan zou ik dus buiten moeten gaan staan. Was het plotseling helemaal zat. ook omdat ik maar niet zwanger werd (heeft er denk ik echt mee te maken!). Ben toen abrubt gestopt. Gelukkig was ik er van op de hoogte dat de lichamelijke verslaving binnen 4 dagen je lijf uit is. Alleen dat stuk tussen je oren is moeilijker. Ik heb ook echt nog wel eens eentje opgestoken. Het enige waar je dan op moet letten is die eerste gore trekjes. ik stopte dan meteen omdat ik het zo vies vond. Nu taal ik er helemaal niet meer naar. (ja, soms als je uit eten bent en een borrel op hebt, maar van drinken komt nu niets meer nu ik zwanger ben). Als ik jou was zou ik al wel femnatal van Davitamon gaan slikken als je graag zwanger wilt worden. Roken breekt namelijk ook vitamines in je lijf af. Succes meid! En onthoud: het lukt alleen als je het echt zelf wil. Succes in het stoppen hangt niet af van een middeltje als een pleister ofzo, maar echt van je eigen afschuw voor die sigaret. groetjes Femke
Ik denk dat de verloskundige in dit geval ook bedoelde dat helemaal stoppen tijdens te zwangerschap veel stress kán veroorzaken. Dit is soms schadelijker dan 1 of twee sigaretten per dag. Daarom adviseren ze ook wel eens om drastisch te minderen en dan later indien je het aan kan te stoppen. Wat denk ik wel een punt is dat iemand die rookt en zwanger is allerlei excuses gaat verzinnen (of soms zelfs dingen verdraaien) om het roken goed te praten. Iedereen weet dat het beter is om niet te roken, maar het blijft je eigen keus natuurlijk (en een afweging welk risisco groter is m.b.t. die stress) Ik hoop trouwens dat dit niet een topic wordt waar niet rokers rokers met feiten om de oren gaan slaan om ze van hun gelijk te overtuigen (en andersom). groetjes Femke
Ik denk persoonlijk dat het beter is van te voren al te stoppen. Het is natuurlijk het beste voor je eigen lichaam en voor je vruchtbaarheid maar het lijkt me dat als je pas stopt wanneer je al zwanger blijkt te zijn dat dat enorm veel stress met zich meebrengt. En ze zeggen dat stress ook niet goed is tijdens een zwangerschap...tja het blijft je eigen keus dit is mijn persoonlijke mening en ik wens je hoe dan ook succes! Groetjes Sabine
Mijn gyn vertelde idd dat je beter al voor de bevruchting kan stoppen.Dit heb ik echter niet gedaan. Mijn gyn raade ook echt geen max 5 sigaretjes aan per dag, zelfs niet 1! Iedere sigaret is er 1 teveel.En helemaal tijdens een zwangerschap.Ik weet dat ze gelijk heeft,maar diep in me hartje........................ Maar ik doe het niet!
Volgens Allen Carr's boek "stoppen met roken" is het helemaal niet moeilijk om te stoppen. Ik ben er nu in aant lezen en ik moet zeggen dat ik nu al geen zin meer heb om te roken maar ik mag pas m'n laatste sigaret roken als het boek uit is. Het boek is een eye-opener en je gaat heel anders kijken naar het roken. Staan geen gruwel verhalen in want die kennen we allemaal wel. Misschien een tip voor de dames onder ons die echt willen stoppen Veel succes en vooral sterkte voor de dames die het met wilskracht proberen... Ik doe het liever op de makkelijke manier 8)
Hallo allemaal, Ik ben het boek De opluchting aan het lezen van Jan Geurtz. Het klinkt allemaal erg goed en aannemelijk. Hij beschrijft in het boek hoe een verslaving werkt en hoe iedere sigaret die je rookt de verslaving in stand houdt, doordat je lichaam een half uur later weer vraagt om een sigaret. Ook legt hij uit dat je daardoor eigenlijk de hele dag stress ervaart omdat je steeds zin krijgt in een volgende sigaret. Ik ga het proberen met dit boek, als het werkt laat ik het wel weten! Groetjes Druppie
Haha ik kijk hier steeds of er al weer een welles nietes discussie ontstaan is... De popcorn en cola zet ik vast binnen handbereik!
Hoi allemaal Ik rookte ook maar sinds ik weet dat ik zwanger ben ben ik gestopt en heb het niet meer aangeraakt het is soms wel moeilijk maarja je weet waar je het voor doet. Groetjes Sonja
Hmm, ik ben een echte kettingrookster. 1.5 pakje per dag. Vriendlief ook trouwens. 2 pakjes per dag, maar hij werkt 's nachts en verveelt zich veel. Ja als ik zwanger ben ga ik ook zeker minderen en dan proberen te stoppen. Voor het kindje maar natuurlijk ook voor onszelf,
Ik denk dat er eindelijk "gewoon" over gesproken kan worden Dus begin jij maar vast aan je popcorn en cola