Snel na bevalling zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blondiiieee, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondiiieee

Blondiiieee Niet meer actief

Hoihoi!

Wij zijn eind juli trotse ouders geworden en overwegen om binnenkort na de menstruatie voor een tweede te gaan! :)
    Zijn er dames die kort na een bevalling weer zwanger zijn geworden en hoe is dit bevallen?

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Hier na 5mnd weer zwanger en daarna na 8mnd. Ik vond de tweede zwangerschap prima te doen, maar had dan ook weinig klachten. De derde vond ik wat zwaarder met twee kleintjes erbij. Waar heb je vragen over?

3. Blondiiieee

Ik ben heel benieuwd of het een beetje te doen is, 2 van die kleine kinderen met weinig leeftijdsverschil. Aan de ene kant heb ik het gevoel van JA , we moeten er lekker voor gaan! Maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ik misschien me teveel op mn nek haal en het heel pittig is.

4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Ik vond twee kleintjes prima te doen. De helft van de tijd had de oudste helemaal niet door dat er een baby was en ze vond het ook niet zo interessant allemaal.

Helemaal zolang de tweede nog een baby is (eerste 6 maanden ongeveer) valt het wel mee met de drukte, mits je kindjes gezond zijn en geen problemen hebben natuurlijk. Daarna begon de tweede hier al vrij snel te kruipen en dus spullen af te pakken, waardoor de oudste het niet meer zo leuk vond. Toen begon een periode van ongeveer 2 jaar waarbij ze elkaar echt niet leuk vonden. Veel ruzie enzo.

Inmiddels kunnen ze allebei lopen en praten en ineens zie je dat ze wat aan elkaar hebben. Bijv op vakantie samen optrekken of als we ergens nieuw zijn. Dan vallen ze echt op elkaar terug. Ze zijn qua lengte ook even groot dus lijken net een tweeling. Wel grappig om te zien.

Aan de andere kant zie ik ook hoe de oudste nu met de jongste omgaat. Allemaal wat gemoedelijker, ik denk ook omdat ze beter begrijpt dat de ‘baby’ er vaak niet zoveel aan kan doen. Dus ik zie nu minder ruzie en meer begrip dan toen ze zelf nog zo klein was. Dat zie ik nu meer tussen de tweede en derde ontstaan, al gaan die allebei iets meer hun eigen gang en is er sowieso wat minder strijd lijkt het. Blijft dus de vraag of het karakter is, of leeftijdsverschil waardoor dit komt.

Maar ik geniet echt van de drie kleintjes en vind het super leuk zoals ze met elkaar omgaan. Als ik kijk naar mijn eigen zus (8 jaar ouder dan ik), dan hebben mijn kinderen echt veel meer aan elkaar dan ik destijds aan haar had.

Blondiiieee vindt dit leuk.
  5. Blondiiieee

Bedankt voor je uitgebreide reactie! :)

Klinkt goed!! Ik denk ook dat je er vanzelf wel inrolt. Je weet immers niet beter.

Wel balen dat je eerste twee inderen zoveelr ruzie hadden :( Dan heb je je handen er ook vol aan denk ik! Wel bijzonder dat ze in het begin er nauwelijks naar omkeek en dat daarna zo veranderd is. Ik heb ook het idee dat met weinig leeftijdsverschil er inderdaad meer acceptatie is. Als ik soms hoor dat peuters hun a.s. zusje/broertje echt niet leuk vinden...

Haha wat grappig dat ze bijna even groot zijn ! Heeft ook wel weer wat denk ik !

Ik scheel zelf 4 jaar met mijn zusje en ik begrijp je volledig. Je hebt allebei een andere fase en begrijpt elkaar ook minder goed heb ik het idee.

Het lijkt ons zelf heel leuk om twee kinderen met weinig leeftijdsverschil te hebben, en dan zijn we lekker snel uit de luiers ;)

6. Blondiiieee

Nog meer mensen met ervaringen?

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.089
    17.070
    113
    Ik ben na een half jaar weer zwanger geraakt. De kinderen schelen een kleine 15 maanden. Ik zou het niet anders willen! :thumup:

8. roever

roever Niet meer actief

Hier was de oudste 10maand toen ik weer zwanger werd... zit dus een goed 1,5 jaar tussen!
    En hoe pittig ik het af en toe ook vind, ik vind het heeeeerlijk hoe ze met elkaar omgaan en Zo gek op elkaar zijn!
    Nu is de jongste bijna 8 maand en gaan we voor een derde als het ons gegund word! :D
    Kijk alleen enorm tegen zwangerschap en herstel op.. :(

9. K00

K00 Niet meer actief

Oudste was nog geen 1.5 toen haar broertje kwam. 2 beste vrienden nu! Zou niet anders willen.

10. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Tussen mijn oudste en tweede zit 15 maanden, tussen 2e en 3e zit 16 maand, tussen 3e en 4e zit 17 maand tussen 4 en 5 en 6 zit wat meer leeftijdsverschil en tussen de 6e en 7e zit 20 maand.

Ik vond het telkens erg leuk dat er weinig leeftijdsverschil zat. De kinderen hebben veel aan elkaar, groeien echt samen op. Last van jaloezie heb ik met geen van m’n kids ervaren. Ook lichamelijk vond ik het goed te doen. Je zit er ook nog echt in als je de tweede krijgt als de eerste nog jong is, dus die gaat zo in de flow mee.

11. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Wauw respect hoor mijn voorganger hierboven, zo veel zwangerschappen en kinderen!

Mijn meiden schelen 14 maanden en het is geweldig nu ze 2 en 3 zijn! Ik geef toe, ik heb het soms best pittig gevonden maar het zijn allemaal fases. En pittig kan het ook zijn als kindjes 2 of 3 jaar schelen denk ik. Dat is inherent aan de overgang van één naar twee kinderen. Ik zie nu alleen maar voordelen: snel door de luiers heen (tenzij je nog even door blijft gaan haha), kindjes zijn echt maatjes, leuke dingen doen is praktisch; want hebben zelfde interesses. Ik zeg, als het je gegeven is: ga ervoor! ;)

Verw8, Blondiiieee en bozoe vinden dit leuk.
  12. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Hier schelen ze 18 maanden en in tegenstelling tot iedereen hierboven, raad ik het niet aan. Ik vond het lichamelijk erg zwaar. Ik had de tweede zwangerschap last van HG, dan is de zorg voor een kindje er nog bij amper te doen. Ook de kraamweek was erg pittig, met name omdat onze dochter toen besloot de opstandige peuter uit te gaan hangen.

Wellicht verloopt jouw tweede zwangerschap soepel maar helaas heb je dat niet voor het zeggen. Ik zou zelf mijn lichaam de tijd geven om te herstellen.

Dus als het aan mij had gelegen had ik er zeker een paar jaar tussen gelaten.

Blondiiieee en Oceanna vinden dit leuk.
  13. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Wij zijn katholiek en anticonceptie doen wij niet. Dus dan zijn kinderen altijd welkom.Dus ook het lichaam rust geven geloven we niet in. Ik heb eerst een miskraam gehad met 4 maanden na we zijn getrouwd, 3 maanden later was ik weer zwanger. En ik nu hebben we 4 kinderen. Met een leeftijdsverschil van ongeveer 15/16mnd. Echt heel leuk!
    In alle zwangerschappen had ik mijn controles bij de gynaecoloog omdat mijn baarmoedermond (cervix) onvoldoende sterk is en ook had ik medicijnen hiervoor. Maar dat was in mijn geval standaard. En verder ging alles heel goed tijdens de zwangerschappen. De kinderen spelen lekker samen en we hebben een compacte kinderwagen voor 2 kindjes, phil en teds waar ze onder elkaar zitten gekocht daarmee is het heel licht en makkenlijk rijden.En past in de gang. 2 kindjes is nog makkelijk. Dan verlies je ook niet je vrijheid hoor.Ze spelen lekker samen en dat maakt het een stuk gezelliger.

14. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Ligt maar net aan de type kinderen hé:rolleyes:

15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hoeveel ik van mijn twee schatten houd er zijn ook echt genoeg dagen dat ik ze achter het behang kan spijkeren. (Ja niet plakken maar spijkeren) er zit 16 maanden tussen een meisje en een jongen soms echt drama dagen, maar ze kunnen ook heel lief samen spelen. Soms zou ik ook willen dat er meer leeftijd verschil tussen zat. Maar dan zijn ze weer zo lief samen of komen ze allebei een knuffel geven en dan is alles weer goed. Nou was mijn tweede een huiler en de oudste besloot te gaan peuterpuberen. Zelf tegen een ppd aangezeten.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Vind ik een beetje een ‘gekke’ uitspraak. Ik bedoel, er is volgens mij wel bewezen dat een lagere tijd tussen zwangerschappen beter voor je lichaam is dan kort op elkaar. Zeker op langere termijn (na de overgang). Dan kun je er voor kiezen om dat risico te nemen maar er niet in geloven?
    En mijn oudste 2 vechten elkaar nog steeds de tent uit. Dus gezelliger en makkelijker, nee, dat is echt persoonlijk en ook nog eens afhankelijk van het karakter van de kinderen.
    Misschien komt het omdat je je mening verkondigt als feit waardoor het bij mij tegen de haren instrijkt (en de feiten geloof je dan niet in)..

On topic. Ik persoonlijk vind het dus dat je het lekker helemaal zelf moet weten. :) Ik heb beide ervaren en beide (lang en kort ertussen) hebben hun voordelen en nadelen.
    Als jij en je man er klaar voor zijn en je hebt geen lichamelijke bezwaren, waarom niet?

17. Blondiiieee

Tot nu toe heb ik nog geen menstruatie na de bevalling gehad dus wacht die nog even af. Wie weet duurt dat nog wel even.
    Hopen per het nieuwe jaar er voor te gaan! Wel alles ongeforceerd, dus zonder ovulatietesten ed. Voor onze eerste zijn we ruim een jaar bezig geweest (en eerst een mk) dus wie weet duurt het nog wel even. Ik hoop dat een tweede ons gegund is :)

bozoe vindt dit leuk.
  18. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Spannend! Veel succes.. Hier ook altijd geroepen dat als we een derde wouden deze snel na nr. 2 zou volgen. Helaas liep het anders.. Maar ik zou gewoon jullie gevoel volgen!

19. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met een hele korte tussenpoos, mijn kids schelen 22 maanden.
    Ik vond het wel belangrijk om mijn lijf even rust te gunnen. Alles laten slinken, buikspieren weer terug op de plek. Je loopt het risico op een lelijke diastase als je je spieren te snel weer uit elkaar laat gaan.
    Een puntje om goed over na te denken

20. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Hier scheelt het 19 maanden. Jongen/meisje.
    Ik was 3 maanden na de bevalling al weer zwanger maar dat liep uit in een mk.

Tja wat kan ik zeggen..
    De start was zeer moeizaam, ik had bekkeninstabiliteit en de jongste was een huilbaby. Gemiddeld 14 uur per dag huilde ze. Dit resulteerde uiteindelijk in een ziekenhuisopname. Omdat ze niet goed groeide en omdat ik het niet meer trok. Ik wilde alles zelf doen en voelde me ontzettend schuldig naar de oudste.

Ik dacht regelmatig als we hadden gewacht dan had jij nu geen labiele moeder.

Uiteindelijk bleek dat ze verborgen reflex had. Een draagstoel, speciale voeding en medicijnen maakt van mijn altijd huilende baby een vrolijke baby.

Ik heb hier zeker nog een half jaar last van gehad. Dat als zij bijvoorbeeld huilde ik meteen in de paniekmodus schoot
    Dat heeft eŕ ook mede voor gezorgd dat we nu 3 jaar gewacht hebben met een derde.
    Nu is ons meisje een super makkelijke peuter en haar broer een hele trotse broer!

En al vechten ze soms als kat en hond ze kunnen ook zo lief spelen en voor elkaar opkomen.

Al met al denk ik dat we gewoon pech hebben gehad in het begin.
    En als de 2e snel komt zul je door moeten, hoe pittig ook.

Succes met je keuze, ik heb er achteraf in ieder geval geen spijt van maar makkelijk nee..

Groetjes lindsey

Blondiiieee en bozoe vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina