Ovulatietesten positief 20 dagen na eisprong!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door smashbox, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb een vraagje. Ik heb meestal maximaal een cyclus van 32- 38 dagen, 38 dat is dan echt het maximale. Nu zit ik op dag 44. Ik ben al zo lang bezig(langer dan 2 jaar), dat ik niet wil testen tot het echt niet meer anders kan. Voel dan zo een teleurstelling, dat ik weer eens dacht zwanger te zijn. Nu had ik laatst gelezen en gehoord dat ovulatietesten ook positief kunnen aangeven als je zwanger bent. Ik heb nu gisteren en vandaag dik positief getest, de lijn is zelfs dikker dan normaal gesproken als ik me eisprong meet. Kan ik zwanger zijn of is er een mogelijkheid dat me lichaam me weer zwaar voor de gek houd.:(

2. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Je hebt het snelst duidelijkheid door een zwangerschapstest te doen.

3. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Even door blijven testen om te kijken of het streepje lichter word anders een zwangerschapstest doen!

4. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Als hij lichter wordt dan ben ik niet zwanger??

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Als jij op dag 44 zit en al heel lang een regelmatige cyclus hebt dus 6 dagen over tijd bent. Zou ik toch een zwangerschapstest doen. Kans is dan groot dat je ovulatietest positief is door zwangerschap. Ik begrijp dat je geen teleurstelling wilt na 2 jaar, maar nu weet je nog niks.
    Spannend, wel even laten weten hier hoor!

6. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Als je streepje lichter word is het je eisprong geweest. Als hij positief blijft aanhouden dan is de kans er zeker wel dat je zwanger bent zeker omdat je al zover in je cyclus zit

7. Wevin

Wevin Actief lid

13 mrt 2014
    351
    0
    0
    Overijssel
    Heb je al een testje gedaan? Ben benieuwd, ik hoop het voor je!

8. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ovulatietesten kunnen positief aangeven tijdens zwangerschap en andersom zelfs ook! Ik test 1 a 2 dagen licht positief op een zw-test tijdens mijn eisprong... Haha

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou gewoon een zwangerschapstest doen. Als je al zolang over tijd bent....waarom dan een ovulatietest doen?
    Hoppa naar het kruitvat en een test halen! Laat je even weten hoe het afloopt?

10. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik zou ook een zwangerschapstest doen!!!
    Ik duim enorm voor je!!!!!!!!

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het kan ergens op duiden, maar ik heb wel ook ooit een ovutest gedaan op dag 2 van een nieuwe cyclus (terwijl ik dus ongesteld was) en deze was bijna knal :$.
    Nou moet ik wel zeggen dat er ook een soort extreem vaag tuurstreepje stond op een k2v5 zwangerschapstest die ik vervolgens deed, dus misschien dat er heel even iets heeft gezeten maar dat het niet heeft doorgezet.
    Geen idee dus, maar de snelste manier om erachter te komen is een zwangerschapstest ;).

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ps; je hebt eigenlijk, goed beschouwd, makkelijk praten van mijn kant want ik weet hoe spannend en hoe bang voor teleurstellingen, maar je hebt eigenlijk niet zoveel te verliezen.
    Nu zit je elke minuut in spanning of je ongesteld gaat worden, of de ovutest iets betekent, of je iets merkt aan symptomen, etc.
    Dan kun je eigenlijk net zo goed gewoon de knoop doorhakken en een zwangerschapstest doen. Toch?
    Je zit 20 dpo, dus het is op zijn minst vreemd dat je nog niet ongesteld bent! Ism die posi ovutest... ik zou er een zw.testje tegenaan gooien. Niet teveel over nadenken, gewoon doen...
    Succes!

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou absoluut een zwangerschapstest doen!

14. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties. Ik weet dat het super stom is om wel met een ovulatietest te testen maar niet met een zwangersschaptest. Heb er tenslotte eentje liggen. Ben nu een avond weg van huis, als ik morgen nog knal test met de ovulatietest dan doe ik een zwangerschapstest. jullie horen het van mij !!!!

15. Anjou

Anjou Niet meer actief

Inderdaad testen

Hier voor de 'gein' gisteren eens ovulatietest gedaan omdat ik
    Had gelezen dat die soms knalpositief testen bij een zwangerschap. En inderdaad. Teststreep positief voor de controlestreep. En veel donkerder. 😁

16. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat was bij mij precies hetzelfde!! De teststreep stond er eerder op en gewoon wijnkleurig, ging even twijfelen of het wel klopte maar toen ik de gebruiksaanwijzing las wist ik zeker dat het juist was. Wordt nu wel spannend haha.
    Heb jij ook de ovulatietesten van sensitest gebruikt?

17. Anjou

Anjou Niet meer actief

Nee action. Maar waarom doe je geen zwangerschapstest!????

18. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb net een test gedaan van sensitest en hij geeft twee streepjes aan! Ik ben 3.5 jaar bezig geweest dus het voelt alsof het niet over mij gaat maar iemand anders heel gek! De teststreep is super donker. Als ik de 38ste ongesteld had moeten worden, hoeveel weken ben ik nu dan ??

19. Anjou

Anjou Niet meer actief

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

Jaa goed zo meis dat je toch getest hebt! Gefeliciteerd!!! :D

Deel Deze Pagina