ovulatietesten vanaf dag 11?? geen piek??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door goudvis, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Hey Slunsae,

Volgens mijn huisarts heb ik 2 duidelijke ovulatietesten gehad. Die van dag 11 en die van dag 12. Zelf vond ik die van dag 11 iets te licht. Maar die van dag 12 werd lichter. het kan dus zijn dat dag 10 knal posi was maar toen heb ik niet getest. Maar mijn huisarts zei zonder aarzellen die is positief en die ook dus was wel een beetje opgelucht :) toch een piek.

volgens de site heb ik op dag 15 mijn ei. ik heb een cylus van 28 dagen. Als je ei op dag 15 is dan moet je lh piek 24 tot 36 uur daar voor zijn. dus dag 13/14. mijn test op dag 13 was heel licht en dag 14 wit. negatief dus!!!!!

volgens de ovulatietest zo ik dus op dag 10?/11/12 mijn piek hebben gehad. mij ei is dan op dag 12?/13/14. dag 12 had in ongelovelijke pijn links onder in mijn buik. ik kon haast niet lopen en dacht dat mijn blindedarm op knappen stond. deze zit rechts dus niet het geval. mijn ha zei dat dat weleens mijn eisprong gweest kan zijn. Ik ging hem toen knijpen want ik heb dat niet iedere maand. ze zei dat je hem niet altijd voelt en soms voel je hem alleen links en rechts niet.... ik weer opgelucht.

het is nu dus maar ff afwachten tot dinsdag dan weten we het. moet wel al vanaf die zaterdag steeds plassen, van die kleine beetjes... ppffff en heb een beetje een rommelig gevoel in mijn buik, een beetje opgeblazen gevoel ook. net alsof je ongi word maar dat voel ik nooit aankomen....

maar hoelang is jou cyclus??? en vanaf welke dag heb je getest?
    Van sensitest zeiden ze dat je 2 uur voor de test niet mag drinken omdat dan je urine verdund en je zo slechter kunt testen.
    Welke test heb jij. ik heb btw die thermometer besteld van hun, krijg hem maandag denk ik.

groetjes

2. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    okee vandaag (dag 20) weer niks!! nou ik test maar gewoon door! maar ik denk dat ik m dan al voor de 8e dag gehad heb?? kan dat wel eens trouwens?? dan zou ik nu toch ongeveer ongi moeten zijn!!??
    nou ja morgen weer n dag!

3. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Lees idd veel dat je 12 tot 14 dagen na je eisprong ongesteld moet worden. Mijn ha zei dat dat niet persee hoeft. Het kan ook wel een dagje eerder of later. Het is een gemiddelde.... niet te veel op focussen zei ze.
    Stel dat wel zo werkt en ik zaterdag ( wat ik denk ) mijn eisprong heb gehad zou ik dus gister ongesteld moeten worden.
    Maar ik word het al 4 jaar lang op dinsdag ongesteld. Bij mij zou ik dus pas 18 dagen na mijn eisprong ongesteld worden???
    1 ding is 99% zeker als ik ongesteld word dan is het dinsdag dus afwachten.

Heb jij een vaste cyclus nienkeeknein? En vanaf welke dag heb je getest? dag 8??
    Ze zeggen 2 uur voor de test niet drinken, anders verdund je urine misschien te veel en word je test lichter. En liever niet met ochtend urine.
    Succes met testen en laat het even weten als je een positieve heb gevonden.

4. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

6 jun 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    de laatste cyclus van 29 dagen daarvoor 4x 25 dagen en daarvoor afgewisseld 24 en 21 dagen we zijn nu voor de 10e maand bezig en ik hou er rekening mee dat ik niet drink nou ja niet veel iig miss een half glas en ik plas 2 uur niet. maar ik heb 3 dagen heul heul heule lichte streepjes gehad! maar echt lang geen knaller! ik ga zo even weer testen! ik laat t weten! dom dat je elke x zon goede hoop hebt! en alke x weer een teleurstelling! maar goed ik denk echt dat ik m al gehad heb! maar de hele maand best veel geklust! duzzzz wie weet!
    goudvis succes morgen!!!

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm dus de huisarts zag lichte streepjes aan als dat je ovu net geweest was op schijnbaar dag 10 .. Gaat hij nu iets testen wat je dinsdag weet ? Of heb je dinsdag je NOD ?

Mijn cyclus is meestal 28 dagen, maar vaak ook 26 of 27 .. zeer zelden langer (1 keer per jaar). Ben begonnen met testen op dag 11 en ik zit nu op dag 16 en heb nog geen positieve test gehad.. wel weer donkerdere streepjes, maar niet donker genoeg blijkbaar. (ze zijn veel lichter dan de C streep)

Ik drink en plas idd 2 uur van te voren niet, maar ik heb inmiddels de testjes van Z&K besteld .. ben een beetje onzeker aan het worden over Sensitest .. Ik heb er nog 10 over, dus ik test ze volgende maand naast elkaar.. maar vandaag en morgen ga ik er nog wel mee testen, ik laat het weten als ik eindelijk eens een knaller zie!

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heb je trouwens misschien een foto van die ovulatietestjes waarvan de huisarts zei dat ze duidelijk waren ?

7. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    hmm interressant dit hier.
    ik ben ook voor het eerst aan het testen geslagen van de digitest van clearblue (reteduur, koop ik hierna niet meer maar wel heel duidelijk, geen streepjes maar of een leeg rondje of een rondje met een gezichtje erin dan heb je je ei)
    ik ben nu vanaf vorige week woensdag aan het testen. iedere ochtend, heel netjes en trouw. maar tot op heden nog niets... vandaag wat slijmverlies dus ik verwacht toch echt iets aan zit te komen naar mijn idee. ik zit nu op dag 16.. dus die dag 14 klopt bij mij ook niet.
    als ik morgen geen goeie ovu test heb snal ik er niets meer van gezien die slijm.
    en ik heb ook altijd het idee dat ik mijn ei voel, wat buikpijn en krampjes. dus ik ben benieuwd.
    wel weer spannend he zo elke maand? hoelang zijn jullie 'bezig' ik vanaf oktober.

8. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Hey hey, nou mijn streep op de 1e en 2e testdag dag 11 en 12 was wel donker maar net ietsjes lichter als de c streep. Maar volgens ha was hij positief!! daarna werd hij lichter tot wit.
    Nou ik ben net weer ongesteld geworden een paar uur te vroeg!!!!! sta er zelf van te kijken. Ben altijd stip dinsdag rond 10uur `s ochtends.... zo zie je maar weer.... je lichaam regeld alles zelf!!!!
    Dus op naar de volgende ronde. Krijg morgen ook mijn thermometer dus hou die grafiek naast mijn testjes, scheelt geld!!! begin dan alleen 2 dagen later....

Op na ronde 4!!! hou je op de hoogte.
    groetjes

9. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Hallo mama van jill,

Ik ga nu voor mijn 4e ronde. Eerste 2 op goed geluk en 3e met testjes. Heb getest vanaf dag 11 tot en met 17. 11 en 12 positief volgens ha en daarna liep het af, negatief dus!!! toen maar gestopt. op de goeie momenten geklust maar het had geen resultaat deze maand:(

Slik al bijna 5 jaar geen pil ( kinderwens sinds 4 maanden) en heb een cyclus van 28 dagen. altijd dinsdag ochtend, nu voor het eerst 27 en een halve dag????? hahaha.

Voel me ei nooit denk ik????? heb wel eens hele erge buikpijn alsof je blinde darm springt. Niet elke maand maar ga het nu wat beter bij houden nu ik weet dat het ook je ei kan zijn. voel het alleen links???
    Huisarts zei dat je hem bv alleen links voelt, of de ene maand wel en andere maand niet. Of helemaal niet. Opties genoeg!!!!!!!! onduidelijk genoeg????
    Ga nu ook temperaturen, lijkt me duidelijker, en dan de testjes in de bewuste periode erbij houden. kijken wat voor resultaat het geeft.

Maar zag mama van jill staan, je gaat dus voor een brusje???

10. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Heeft iemand ervaring met de termometer van sensitest???

11. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    thanks, het word helaas weer een ronde verder!! Ben nu al ongi geworden gewoon een paar uur te vroeg wat bij mij echt heel raar is maarja. Dan slaap ik zo weer zonder zorgen voor morgen en op naar de volgende klus maand

12. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    Kreeg ze niet op de foto, misschien morgen met dag licht. door de flits zie je de hele test niet en zonder flits zie je bijna geen strepen. Ze zijn wel al oud nu maar eigenlijk niet verkleurd...... en anders moet je ff 10 daagjes wachten dan heb ik als het goed is weer een nieuwe.....;)
    ik heb die midstearm met dat roze dopje btw

groetjes

13. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    hoi
    ja ik ga voor een brusje. Jill is inmiddels 2 geworden in december en het kriebelt al een poosje heel erg maar moest eerst van mijn antidepressieva af zijn van mezelf... sinds oktober ben ik daar vanaf. was een heel karwei ;)
    iedereen hier in mijn omgeving is zwanger, of heeft net een babytje. heel leuk maar , ik wil ookkkkk!
    bij Jill was ik de eerste ronde al zwanger.

vanmorgen weer getest, weer geen ei. inmiddels dag 18? kan dat eigenlijk wel zo laat? als dat zo is hebben we de vorige rondes echt op de verkeerde momenten geklust. zag wel een lichte streep toen ik de strip uit het apparaatje haalde dus hij komt hoe dan ook 1 deze dagen. met die test van mij is het gewoon wel of geen ei dus aan het apparaat zelf kun je niet zien of hij er ook aan komt maar gezien het streepje verwacht ik hem toch wel zo (en aan mijn afscheiding die ik normaal niet heb)
    we wachten maar weer af.
    mocht het zover komen dat we in maart zitten sla ik die maand over, Jill is ook in december geboren en dat is niet echt heel erg handig zeg maar ;)

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Tuurlijk kan het nog op dag 18, je kunt zelfs wel op dag 48 nog een eisprong krijgen. Hier zit geen maximum aan. Sommige vrouwen hebben hele lange cyclussen.

Ik heb zelf mijn ei altijd rond dag 20 en het hier zo allemaal een beetje volgend is dat nog best heel normaal.

15. nvdb

nvdb Lid

24 jan 2011
    5
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier precies hetzelfde.
    Ik ben op dag 10 begonnen met testen van sensitest.
    Zit vandaag op dag 18 maar geen positieve test.
    Mijn laatste cyclus was 31 dagen dus het zou vandaag toch echt moeten gebeuren.
    Ik heb als ik rechtboven mijn schaambot druk een licht gevoel van irritatie.
    Iedere keer denk ik dat het streepje donkere wordt maar veel verschil zit er allemaal niet in de testen.
    Weet even niet wat ik moet doen...

G Nvdb

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik zou gewoon doortesten! Ik heb een cyclus van 28 of korter, en kreeg pas een hele donkere op dag 17!

17. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ik heb ook altijd een cyclus van 28 dagen hoor maar inmiddels dus dag 18 gepasseerd zonder ei...
    ja heb 1 keer een langere cyclus van meer dan 30dagen gehad maar dat was echt de enigste keer.
    ik klus nu maar gewoon dood leuk verder, kan vast geen kwaad (vind vriendlief ook niet erg haha)

18. goudvis

goudvis Actief lid

10 jan 2011
    220
    0
    0
    mannen hebben het toch en stuk makkelijk dan vrouwen niet???

Ik ga deze maand tempen en de ovu testjes gebruiken. Mijn collega vertelde vandaag ook dat ze naar haar slijm kijkt. als je het tussen je vingers houd en die uit elkaar trek kun je er en draad van maken..... dat was bij haar de doorslag allebij de kids in 1x zwanger. lucky she!!!!!!

19. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    gister avond voelde ik 'prikjes' rechts onderin mijn buik. zoals elke maand eigenlijk wel. ik heb er een ovu testje tegen aangegooid en ja hoor mijn ei... op dag 18 dus en niet rond dag 14 wat ik de vorige maanden dacht.
    gister gehobbied en vanavond ook nog even en dan mag ik op de wachtbank.

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi ben blij voor je ! Ik heb gisteren mijn piek gekregen, op dag 17! Veel plezier en succes meis!

Deel Deze Pagina