Hallo allemaal, Ik heb een paar vraagjes of het gebruik van ovulatietesten. Ik heb een gemiddelde cyclus van 26, 27 dagen en ben begonnen met testen op CD 10 met een KV Ovulatietesten en deze gaf een licht roze streepje aan. Gisteren op CD 11 heb ik een nieuwe test gedaan en deze was net zo roze als het controlevenster, natuurlijk gelijk gelijk gelkust Nou merkte ik vandmiddag dat ik last van lichte steekjes heb in mijn buik en vermoed ik dat mijn eisprong is. Nou wil ik vanavond weer een test gebruiken en nog maar eens klussen, voor de zekerheid. Maar nou is dus eigenlijk mijn vraag, is een ovulatietest negatief gelijk na een eisprong? Of geeft deze nog positief aan? En tot wanneer zou ik moeten doorgaan met testen? Tot deze zeker weten helemaal negatief is of ok als mijn temperatuur verhoogd is? Bedankt voor de antwoorden en excuus voor het lange verhaal! Groetjes, Patricia
Enige dat ik weet ik dat als de test het donkerst is, dat dan de eisprong binnen 24-48 uur plaatsvindt. Als je dus sext die dag en de 2/3 dagen daarna, weet je zeker dat je je ei niet hebt gemist! Succes.
Meiden, ik heb echt jullie mening/hulp nodig... Ik zit 7 dagen voor mijn NOD, maar heb dus het weekend van de 26ste ovulatie gehad. Nu kon ik me niet meer inhouden en heb nog een keer getest, ook gelijk een ovulatietest, want die had ik toch nog met bosjes liggen... De ovulatietest geeft positief aan! en de zwangerschapstest nog negatief... Maar nu heb ik gelezen dat de ovulatietest ook een zwangerschap aan kan geven...maar ja, die zwangerschapstest geeft negatief aan...maar ik kan geen 2 ovulaties hebben in 1 periode... HELLUP!
@Essie79, bedankt voor je reactie! We gaan gewoon weer klussen! @LadyLaura, volgens mij kan het inderdaad zijn dat als je zwanger bent een ovulatietest positief aangeeft maar dat je onvoldoende HCG hormoon hebt voor een positieve zwangerschapstest. Omdat je 7 dagen voor NOD hebt getest kan het zijn dat volgende week wel positief is. Meer weet ik er niet van Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je volgende week een positieve zwangerschapstest hebt!
7 dagen voor NOD is nog erg vroeg om te testen. Ik zou dat niet meer doen als ik jou was. Gewoon nog eventjes afwachten en een zwangerschapstest gebruiken. Spannend he!
Nathalie en PJO, Thanx voor jullie reacties! Het is idd ook erg spannend, dus de neiging is gewoon erg groot om weer te testen. Ik denk wel dat ik nog een ovulatietest ga doen..want dan kun je een beetje inschatten hoe en wat...of toch niet