Hoelang niet plassen en drinken voor ovulatietest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by napje, Nov 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    Hoi meiden,

Deze ronde begin ik voor het eerst met het gebruiken van ovulatietesten.
    K heb die van de babyboomshop, maar hoe lang mag ik niet plassen en drinken voordat ik ga testen? Op de verpakking kan ik namelijk helemaal niks terugvinden :(

Is er iemand die deze wannabe-mama wil helpen?

2. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    10 keer bekeken en niemand die mij kan helpen? :cry:

3. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    je moet het nooit met ochtend urine doen, en heb bij verschillenden gelezen dat je het beste 's middags kunt testen, ik heb ze ook van de babyboomshop, en heb teovallig mijn eerste echte positieve uitknaller gevonden, doordat ik op de dag van mijn vermoedelijke positieve testdag 3 keer heb getest, heb 2 uur niet geplast tussendoor, en minder gedronken.

4. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    Dus 2 uurtjes van tevoren niet plassen en het liefst 's middags testen, dank je wel voor je antwoord lieverd

Heb je trouwens toen je positief testte toevallig 's avonds getest?

5. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Ik gebruik de testen van Sensitest.
    Gister had ik een positieve test en vandaag mijn ei. Ik voelde mijn ei net gewoon springen.
    Ik test meestal na mijn werk. Tussendoor gewoon gedronken. Als je echt je ei hebt, dan geeft hij hem toch wel aan.
    Vanmiddag ook gedronken en net een negatieve test, dus kan kloppen ivm eisprong.
    Kijk maar in mijn album.

6. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    Zo die van gister was errug duidelijk :confused:
    Heb je die test gewoon na 5 uur gedaan?

7. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Uh ja, die was om 19.00 uur dacht ik pas. Goed he zo duidelijk en die van vandaag heel licht tot bijna niets. Heb mijn ei dus echt vandaag gehad en gevoeld ook. Jeetje, wat kan dat pijn doen, maar ik heb het er voor over.

8. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    heb je goed geklust ;)?

9. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Uhm, moeilijk te zeggen. Ze zeggen dat het het beste is om om de dag te klussen. Nu hadden we eergister al geklust, gister ook en vandaag moeten we maar weer voor de zekerheid. Niet dat ik het erg vind, ben alleen bang dat het nu iets pijnlijker is. Was gister ook het geval. Schijnt door je ei te komen.

10. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Van welke cyclus ga jij nu trouwens uit? De kortste?
    Jeetje, jij was zwanger van een tweeling. Wat is vg?

11. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Oh, stomme vraag. Vroeg geboorte. Jeetje meid, wat erg!

12. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    Nou zo te lezen hebben jullie goed geklust ;)
    Hopen dat het nu raak is he!

Ja meis, ik was inderdaad zwanger van een tweeling, helaas ging dit mis toen ik bijna 24 weken was, om precies te zijn was ik toen 23 weken en 5 dagen. Als alles goed was gegaan hadden wij nu de 2 meisjes kunnen hebben (moet nu ook een traantje laten), maar goed, het mocht helaas niet zo zijn, we gaan gewoon stug door :)

13. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    Voor de duur van mijn cyclus ga ik trouwens nu uit van mijn langste cyclus, voor de eisprong ga ik uit van mijn kortste anders kan ik hem gaan missen ;)

14. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Ik heb er geen woorden voor. Het is echt verschrikkelijk! Sorry dat ik er over begon, maar schrok er zo van toen ik het zag staan.
    Het blijven je meisjes.

15. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    maakt niet uit lieverd,
    Ja het blijven voor altijd onze 2 prachtige prinsesjes :)

Jij kan bijna gaan testen he? hihihihi
    nog 7 dagen ;)

16. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    He meid,

Nou daar denk ik wel aan, maar ook weer niet. Moet tenslotte nog eerst een innesteling plaats gaan vinden. Zit nu pas 3 dagen na ei. Wel spannend hoor, hebben dit keer echt goed geklust rond eisprong.
    En hoe gaat het met de testen?

17. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    oh spannend hoor

Nou ik ben nog niet begonnen met testen, morgen pas, dan is het ook cyclusdag 10.

Ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt, maar omdat ik bijna elke maand rond de eisprong steken bij mijn eierstokken voel, wil ik nu er via deze testen achter komen of deze steken nou voor de eisprong komen of tijdens de eisprong zelf. Dan weet ik dat ook voor de volgende keren ;)

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Idd is het het beste om tussen de middag te testen!

Vaak staat het op de bijsluiter hoeveel tijd er tussen moet zitten, maar het beste is dat je niet teveel drinkt en dat er toch wel een kleine 4 uur tussen moet zitten hoor..

19. napje

napje Actief lid

Jan 14, 2008
    194
    0
    0
    Hoi Wishgirl,
    Ik zie dat er een kleintje in je buik groeit, gefeliciteerd! Heb je toevallig die ronde dat je zwanger werd ovulatietesten gebruikt?

Hoelang voordat je ging testen had je niet gedronken en geen pipi gedaan?

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi Napje,

Nee helaas was ik toch IVF nodig...

Maar ik heb binnen de fertiliteit (vruchtbaarheidsbranche) gewerkt en daar werd het advies ook altijd gegeven en de behandelend fertiliteitsarts die ik zelf had gaf ook dat advies...

Zorg dat je gewoon weinig drinkt in die aantal uren zodat je niet zo vaak hoeft te plassen... En dan ongeveer 4 uur er tussen laten zitten

Dank je wel voor je felicitatie! Ik hoop voor je dat het snel raak is...

Als de ovulatietest trouwens positief is, kan je tussen de 24 en 36 uur je eisprong verwachten. Goed zaad kan tot 72 uur in een vrouwelijk lichaam in leven blijven en als je je eisprong hebt gehad is een eicel nog tot 24 uur te bevruchten....

Succes he!

Share This Page