Eerste snel zwanger, tweede ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mir86, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir86

Mir86 Niet meer actief

He dames,

Ik ben hier nieuw! We hebben vorige maand besloten om voor een tweede kindje te gaan en vind het super leuk en spannend (we zitten nu net in de eerste ronde). Bij de eerste werd ik in de eerste ronde direct zwanger. Het was toen zo snel dat ik toen even moest wennen aan het idee. Maar ik merk dat ik nu toch wel erg hoop dat het weer zo snel raak is. Wat is jullie ervaring hierin?

Groetjes, Mir

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier alle keren ook maar ik ken ook verhalen waarbij het niet zo is.

3. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Bij de eerste ook direct zwanger, de tweede laat nu al een jaar op zich wachten.
    Ik dacht ook snel weer zwanger te zijn uit eerdere ervaring maar als ik je 1 tip mag geven, ga hier niet van uit want vanaf ronde 1 zul je dan alleen maar teleurstellingen hebben, en is het wel zo, dan heb je gewoon veel geluk!

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Mijn zus was bij de eerste in de eerste ronde zwanger, de tweede duurde 13 rondes, inclusief miskraam..

5. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    1e: 1e ronde
    2e: 2e ronde

:D

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Eerste en tweede beide een half jaar.
    Bij de eerste moest ik van een zware pil ontpillen en bij de tweede keer gaf ik bv. Toen ik stopte raakte ik gelijk zwanger.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier twee keer gelijk zwanger

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ben ik idd ook benieuwd naar TS...
    Bij onze dochter was het in ronde 3 raak. Nu zitten we in ronde 3 voor een 2e kindje en ben benieuwd of het deze keer weer raak is in deze ronde:)
    Nog een weekje afwachten voordat we het weten...

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het verschilt per vrouw per ronde per zwangerschap dus daar is niks over te zeggen helaas!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Eerste in derde ronde, tweede in tweede ronde, derde in ronde nul. We zouden er vanaf juni voor gaan en ik dacht vrij zeker dat er in mei niks kon gebeuren (man griep en ik had nog maar net een cyclus sinds de 2e), maar ik had 26 mei een positieve test in handen :$ . Bij mij is het elke keer dus sneller gegaan. :) Echt geluk.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    1e: door anticonceptie heen
    2e: 1e ronde
    3e: 1e ronde

12. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    1e keer: 2e ronde (helaas mk)
    2e keer: 4e ronde (zoon)
    3e keer: 8e ronde (zoon)

En nu helaas al bijna 4 jaar bezig voor een derde kindje en nu een jaar in MMM gezeten en 6 IUI's verder en een laparoscopie waar niks uit is gekomen. Nu nadenken of we met IVF willen beginnen.
    Zo vreemd kan het dus verlopen...hier hadden we absoluut geen rekening mee gehouden.

13. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    1ste keer zwanger : 1ste ronde
    2de keer zwanger : 1ste ronde (maar werd vroege miskraam)
    3de keer zwanger : 2de ronde na de vroege miskraam

dus hier alle keren erg snel raak
    maar ook ik ben me ervan bewust dat het anders kan lopen

ik heb trouwens 2 zoons mogen krijgen ♡♡

14. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Wauw wat een uiteenlopende antwoorden. Veel respect voor de meiden die erg lang bezig zijn geweest voor een kindje. Lijkt me bijzonder ingrijpend... Wel fijn dat er ook meiden zijn. Die toch ook de tweede keer heel vlot zwanger zijn geworden!

Komende weken flink gezellig in bed maken en hopen dat ik me tot de laatste groep mag rekenen!

15. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Hier is het bij de 1e in de 1e ronde raak geweest. Nu zijn we bezig met de 2e ronde.... hopelijk is het raak, maar ik hou er inderdaad ook rekening mee dat het geen gegeven is dat het bij een 2e net zo snel zou kunnen gaan....

16. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Jeetje wat heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je dat niet zag aankomen van te voren! Weet je hoe het komt dat het nu zo extreem moeizaam gaat? Vindt het knap dat je na 4 jaar de moed nog niet heb opgegeven! Heel veel sterkte, hoop dat er snel wat meer geluk op jullie pad komt!

17. rums

rums Niet meer actief

Twee keer in de tweede ronde.
    We schrokken dat het de eerste keer zo snel raak was. Waren er dit keer dan ook niet vanuit gegaan dat het weer zo snel zou gaan.

18. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    1e zwangerschap; 2e ronde; dochter (2011)
    2e zwangerschap; 6e ronde; MA 7w2d
    3e zwangerschap; 2e ronde; vroege miskraam 4w4d
    4e zwangerschap; 9e ronde; onverwacht in de MMM gekomen, gestart als IVF poging, maar omgezet naar escape IUI ivm slechts groei van 1 follikel; zwanger van weer een meisje!

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Beide 1e ronde

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij de eerste eerst even moeten zoeken naar eisprong maar vanaf dan vanaf de eerste keer raak. Deze keer eerste maand raak zonder gericht te klussen.

Deel Deze Pagina