Dag dames De gynaecoloog heeft op basis van 2 keer een samenlevingstest "vijandig" baarmoederslijmvlies ofwel Cervixfactor geconstateerd. In Juli zijn we 1 1/2 jaar bezig om zwanger te worden, voorstel van gynaecoloog was om eerst een onderzoek te laten doen om de toegangelijkheid van de eileiders te bepalen, dus dat laat in binnenkort doen, stap 2 zou dan IUI zijn... Zijn er nog meer damens met hetzelfde probleem? Rond 19de cyclus dag start bij mij meestal bruinverlies, ben toch stilletjes benieuwd over aantal dagen....
Ik denk dat je dus eerst een baarmoederfoto (HSG) ondergaat in verband met de doorgankelijkheid van je eileiders. Het ene ziekenhuis doet dit voordat er met de IUI-behandelingen begonnen wordt en het andere ziekenhuis pas na de eerste 3 IUI-behandelingen. Ik heb ook vijandig cervixslijm. Uit de HSG is gebleken dat mijn baarmoeder en eileiders er uitstekend uit zien. Ook de dikte van mijn baarmoederslijmvlies is goed. Bij mijn vriend is alles in orde. Helaas zijn de IUI-behandelingen bij mij niet aangeslagen. Ben nog in afwachting van het resultaat van de 11e IUI trouwens. Medio juli start ik met de IVF-behandelingen (mocht de 11e IUI ook mislukt zijn). Dit wil niet zeggen dat IUI bij jou ook niet werkt hoor! Het is van zoveel factoren afhankelijk. Bij IUI wordt het zaad voorbij het vijandige cervixslijm gebracht rond het tijdstip van de eisprong. Voor de rest moet het zaad zelf nog op zoek naar het eitje en deze ook nog bevruchten. Dus daar moet je dan weer mazzel bij hebben en helaas hebben wij die mazzel niet gehad. Veel succes bij je HSG! Mocht je ervaringsverhalen willen horen, dan kun je wellicht een topic openen onder Vruchtbaarheidsbehandelingen. Ook is daar een IUI-topic.