Hallo Dames, Ik was benieuwd waar jullie de ovulatie testen kopen? Ik ging net online kijken maar er zit nogal wat verschil in dus ben erg benieuwd hoe jullie ervaring is en welke jullie gebruiken.
Ik gebruik de normale van sensitest.nl. De diptesten, niet die extra gevoelige. Ze zijn ook niet zo duur. Eerst dacht ik dat ze niet werkten, maar van de week had ik opeens een positieve ovulatietest! Mijn piek was toen duidelijk te zien. Als het goed is word ik over 2 weken ongesteld.......of niet
ik heb ook de sensitesten dipstick vorige zwangerschap had ik de normale dipstick en nu heb ik de sensitive dipstick en weer prima mijn ei gevonden. Ik vind ze prima werken en niet duur
Hoi ik heb 2 keer ovulatietesten gebruikt, en alle beide keren van CB ze zijn wel prijzig maar als je je vruchtbare dagen hebt gevonden krijg je een , en niet vruchtbare dagen krijg je en O. Dus niet met streepjes of wat dan ook gewoon een smiley of een O...En ik was er zeer tevreden over maar ik kan natuurlijk niet in je porto kijken omdat ze best duur zijn...
R85 en Smile17 bedankt, ik zag idd die site en vroeg me af of dat wel wat was. Meryem gefeliciteerd met je zwangerschap! Mijn knip is idd niet zo groot en ik ben nog aan het begin met proberen dus ik ga eerst die andere denk ik bestellen. Bedankt!
ik koop de mijne altijd op ebay. Ook bij de eerste gedaan en nu we voor een tweede gaan ook weer daar gekocht. Ben er super tevreden me en kan zoveel testen als ik wil voor een leuk bedag 100 OVULATION/PREGNANCY TEST TESTS - U CHOOSE +FP CHART | eBay
Misschien ga ik iets geks vragen. Waarom zou je eigenlijk een ovulatie test doen als je het online (bv op dit forum met "calculator" kan berekenen). Als je een stabiele cyclus hebt..dan zou je daar toch genoeg info aan hebben, of mis ik iets?! Ben benieuwd naar jullie reacties...
@Eliseb: ik gebruikte, toen wij voor ons eerste kindje gingen klussen, ook de calculators die je op internet kon vinden. Had ook een vrij regelmatige cyclus. Toen ik de maand erop ovu-testen gebruikt had, bleek mijn eisprong toch 2-3 dagen eerder te vallen dan volgens de calculator. En zelfs nu merk ik dat het per maand nog wel eens verschilt. Dus ik vind het wel handig, al moet ik wel zeggen dat (bij mij) ovutesten ook wel wat stress opleveren als een streepje nog niet donkerder geworden is (terwijl je er op rekent), steeds maar twijfelen wanneer het wijsheid is te klussen (bang dat als je een dag langer wacht, je je ei misschien gemist hebt) of zoals nu dat ik dagenlang een positieve ovu-test heb en de reden ervan niet kan bedenken. Dus het is een handig hulpmiddeltje, maar voor mij ook wel wat stressvol. Ik gebruik ze overigens altijd van het kruidvat (5 x 9,95). Ik was er altijd erg tevreden over, al ben ik deze maand toch wat minder tevreden omdat hij maar positief uit blijft slaan.
Ik gebruik ze nu altijd van Matcare en ik krijg altijd netjes een curve met een piekdag. Dus ik ben erg tevreden over deze ovutesten! Ik heb ze ook van het kruidvat gebruikt, maar die bleven 3 weken achter elkaar positief uitslaan, zelfs toen ik ongi was! De ovutesten van het Kruidvat zijn heel gevoelig en je hebt altijd LH in je urine, waardoor ze vaak vals positief uitslaan. Die van matcare zijn netjes wit in m'n niet vruchtbare periode.
Omdat je hier absoluut niet vanuit kan gaan!! Een calculator is een richtlijn, maar ieder lichaam is anders. Even wat info: Meer dan 70% van de vrouwen blijkt vruchtbaar voor de 10e of na de 17e dag van de cyclus. De eisprong kan ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie geschieden, maar ook veel eerder of later. Dus niet noodzakelijk rond de 14e cyclusdag. Het tijdstip van de eisprong kan dus niet bepaald worden door enkel een aantal dagen te tellen sinds het begin van de cyclus of terugtellen vanaf het eind van de cyclus; vooral als de duur van cyclus van de vrouw onregelmatig is.
Ik heb zelf trouwens deze maan voor het eerst ovulatietesten gebruikt, van sensitest.nl. Ben er erg tevreden mee, heb makkelijk mijn ei gevonden. En hij kwam veel later dan ik verwacht had, dus dat bewijst nog maar eens dat je niet van een calculator uit kunt gaan.
Ik gebruik die van Zwanger en kids. Goedkoop en duidelijk! Ben er erg tevreden over. In mijn albumpje kan je een posi ovutest van zwanger en kids en sensitest zien. Heb ze een maandje voor de lol naast elkaar gebruikt. Om te kijken welke ik duidelijker voond. (maar een paar dagen hoor hahaha, ben niet helemaal gek )
Ik gebruik er ook van sensitest. Ben er heel tevreden over en kan er duidelijk mijn ei mee uithalen. Heb er ook eens van kruidvat gebruikt, maar die hadden het bij mij mis. Testte al vroeg positief en bleef positief. Heb dan tegelijkertijd met sensitest getest en die was maar 1 dag positief. De piek bleek ook te kloppen met mijn temperatuur, want die was de dag nadien opeens gestegen.
Graag gedaan! Ik ben de eerste rondes ook veel te veel uitgegaan van die gemiddeldes. Denk zelfs dat ik de eerste twee rondes daardoor helemaal geen sex heb gehad rond mijn ei, omdat ik dacht dat hij al geweest was.
Erg bedankt allemaal, ik ga het allemaal eens even rustig bekijken. @Eliseb, Ik heb 3 apps op mijn tel en alle 3 zeggen ze wat anders Ook heb ik een onregelmatige cyclus en was deze maand een week overtijd... Vandaar ik nu dit ga proberen in de hoop mijn kansen te vergroten
Ik heb in de eerste ronde die van KV gebruikt en daarna die van CB met indicator. Ik ga ze volgende keer op internet bestellen denk ik, is toch een stuk goedkoper en ik hoor er wel goede verhalen over. Heb op de telefoon idd ook de apps, maar of je er nou veel wijzer van wordt? Ik vind het vooral leuk
Hoi, hier ook vol op bezig met testen, ik had dit ook gevraagd in een topic. ze hadden me die van zwanger en kids aangeraden, die heb ik ook besteld. de kosten waren 31 en een beetje met verzenden en daarvoor heb ik 50 ovulatie testen en 3 zwangerschapstesten (die zitten helaas nog ingepakt) maar vond het best goedkoop.