als je net gestopt ben met de pil ligt vaakk je hormonen huis houding in de war ,,het heeft ff nodig Zou gewoon ff doorgaan met ovu testen wellicht zul je je ei op dag 14/15 hebben
Tja, dat weet je nooit van tevoren. Je hebt nog geluk als je een redelijk regelmatige cyclus hebt, ik heb na het stoppen met de pil nooit een cyclus en eisprong gehad en ben toen de medische molen ingegaan. Dus ik zou zeggen, wees blij, ook al is je cyclus misschien wat onregelmatig. Zeker in het begin is dat helemaal niet raar. Om de dag of 2 dagen vrijen, dan zit je wel goed. En zelf zou ik die ovulatietesten nog even lekker laten liggen, die kunnen ook wel als je een half jaar verder bent. Wees blij dat het lekker spontaan zou kunnen gaan, dat heeft bij ons niet zo kunnen zijn, behalve de cyclus waarin ik zwanger werd, aangezien ik echt nog niet het idee had dat ik al een eisprong zou hebben... was heerlijk onbezorgd zwanger worden en dat na al die maanden gestress. Doe je trouwens de ovulatietesten wel goed? Las op een ander topic dat je niet je ochtendurine gebruikt, maar die daarna. Maar zit daar dan wel zo'n 4 uur zonder plassen bij? Anders is misschien je urine niet geconcentreerd genoeg en krijg je daardoor geen positieve test. (als je met ochtendurine test kan je een vals positieve test krijgen). groetjes, Snoopy
Ik moet altijd plassen rond half 8 s'ochtend, dat is dus me ochtendurine.. En dan test ik rond uurtje of half 11/ 11 uur zonder wat te hebben gedronken. Zo deed ik het vorige ronde ook, alleen toen had ik wel ander merk ovulatietesten.. Kan dat soms ook ermee te maken hebben?
Het merk kan wel wat uitmaken, ik weet niet welke je hebt gebruikt en welke je nu gebruikt? Ik heb die van Matcare wel eens gebruikt, werkte goed.
je hoort wel vaker over ovulatietesten die niet goed werken. Ik gebruik nu die van clearblue en die werkte goed.
Iedere test heeft een percentage aan "vals negatieven", helaas geldt dat dus ook voor ovulatietesten. De combinatie met het opmeten van je lichaamstemperatuur kan dat wel handig zijn, hoewel je het dan pas achteraf weet dat je 'm gehad hebt. Het kan idd ook zo zijn dat je urine niet geconcentreerd genoeg is, of het is zo dat je LH piek precies tussen 2 metingen in valt (de LH piek kan soms maar 24 uur duren en als die begint net nadat je een test hebt gedaan, dan kan je 'm net missen). Ook kan het per maand verschillen wanneer je ovuleert en of je uberhaubt ovuleert. Je kan er wel vanuit gaan dat als je cyclus heel regelmatig is dat je eisprong dat ook is. In mijn geval kreeg ik pas 7 maanden nadat ik gestopt was met de pil een eisprong (wel gewoon ongesteld), daarna weer een ronde niet, en daarna weer wel. Die tweede eisprong werd ik zwanger gelukkig en als ik die verhalen lees van mensen die zo lang daarop moeten wachten dan prijs ik mezelf erg gelukkig!
Ik had die van deze site nu.. Maar die zullen vast wel goed werken. Vorige ronde had ik van Predictor en die vond ik wel wat nauwkeuriger.. maar wel stuk duurder! En aangezien ik nual vroeg ben begonnen met testen, had ik geen zin zoveel geld uit te geven. Maar ik voel alweer wat meer steken, dus denk dat ik morgen wel positief test!