1 baby of toch 2??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door appelsap27, 6 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsap27

25 jun 2014
    95
    24
    8
    Heb deze vraag al in een andere categorie gesteld maar denk dat een verloskundige me een beter antwoord kan geven;)
    Afgelopen week met 6.2 weken een vroege echo gehad omdat ik een klein beetje bloedverlies heb gehad. Er was gelukkig een kloppend hartje te zien dus een hele geruststelling!!!
    MAAR ze zag een 2e vruchtzakje ongeveer net zo groot als degene met het hartje erin, deze extra goed bekeken met een inwendige echo maar ze zag geen vruchtje. Het kon volgens haar ook eventueel bloed zijn maar dit wist ze niet zeker het is dus 50/50 of een vruchtzakje of een ruimte met bloed.
    Nu thuis begin ik me af te vragen of het niet mogelijk is dat dat vruchtje later is ingenesteld en daarom nog niet zichtbaar is op de echo... echo was natuurlijk erg vroeg.
    Heb volgende week een intake gesprek dus dan wil ik het gaan vragen maar het speelt toch door mijn hoofd dus hoop dat jullie het misschien weten?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Appelsap27,

het kan inderdaad een tweede vruchtzak in aanleg zijn of een stolsel. Maar in een tweede vruchtzak die misschien net even iets achter is gebleven in ontwikkeling zou je bij 6+2 weken toch al wel een dooierzakje moeten zien. Die zie je meestal bij 5,5 week zitten in een vruchtzak. Ik denk dat het dus geen tweeling is, maar ik heb de echo natuurlijk niet gemaakt, dus zeker kan ik het niet zeggen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina