Hoi dames, Bij ovulatietesten is het toch zo dat er een stijgende lijn in zit, je op een gegeven moment een LH piek krijgt en de streep vervolgens weer lichter wordt: oftewel de streep wordt steeds donkerder naarmate je de eisprong nadert? Ik vraag dit omdat ik op een gegeven moment (dag 12) een duidelijk donkere streep kreeg gedurende 2 dgn, slijmverlies en vervolgens werd de streep weer heel licht op dag 14. Positieve test dus naderende eisprong zou je denken, toch? Aangezien ik een week later nog steeds veel slijmverlies had (dag 20) en dit alleen maar meer werd heb ik er opnieuw een ovulatietest tegenaan gegooid en wat denk je: hartstikke positief! Teststreep was donkerder en vetter dan de controlestreep. Een positieve test zou je denken. Deze dag heb ik ook erg hevige buikkrampen gekregen en diarree. Volgens de berekeningen was dit mijn innesteldag als je uitgaat van de eerste positieve test. Twijfel nu alleen dus of die eerste ovutest wel positief is geweest. Ik dacht: stijgende lijn -> dus naderende ei. Nu na ruim 2 weken heb ik nog steeds wittige afscheiding. Ik hoop dat jullie het allemaal een beetje kunnen volgen. Ik ben een beetje onzeker omdat het deze keer anders is gelopen dan andere maanden, alleen al als je kijkt naar het slijmverlies. Wie kan mij wat vertellen over de interpretatie van de teststreep want ik kom er zelf niet uit. Liefs Eva
Ik heb geen verstand van ovulatietesten. Maar ik heb wel de hele cyclus last van afscheiding, al verschilt dat wil in de cyclus. Voordat ik ongi moet worden wordt het wat minder, maar is er dus nog wel.