Ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 14 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames

Weet iemand wanneer een standaard ovulatietest ongeveer positief wordt? Is dat op de dag van de eisprong zelf pas of is dat altijd al een paar dagen daarvoor? Ik heb namelijk getest twee dagen voor ik uiteindelijk mijn eisprong voelde (althans, dat dacht ik toch ;) ) en toen was hij toch wel heel erg negatief...
    Thnx alvast!

Groetjes Nann

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Na een posi test duurt het 24 tot 36 uur tot je ei.. altans als je aan het begin van de LH piek bent..dan kan het nog korter zijn..

3. Niet meer actief

Dank je wel! Het kan dus toch wel, zaterdag negatief testen en maandag ei ;)

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    stel je test 4 dgn en 2 dgn test je negatief, en de 3e dag test je positief komt je eisprong gemiddeld 24-36 uur nadat je positief gestemd hebt, test ej de 4e dag ook en je ziet dat de streep nog veel donkerder is zit je er heel dicht tegenaan.

jij zegt dat je negatief testte maar wel je eisprong voelde???? je test op LH die alleen wordt vrijgegeven VOOR je eisprong, dus of je wel je eispong hebt gevoeld???? afwachten meid, succes :D

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

als je negatief hebt getest, lijkt het me niet aannemelijk dat je maandag je eisprong hebt gehad...???

6. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Gewoon elke dag testen; als je dan een positieve test hebt dan krijg je binnen 12/24 uur je eisprong.
    Tenminste zo was het bij mij wel het geval.

Succes.
    Silly

7. Niet meer actief

Als ik de andere verhalen mag geloven kan het, want op het moment dat ik maandag mn ei voelde was er meer dan 36 uur verstreken na de ovulatietest (van zaterdag)... dacht ik ;) Zucht ik moet ook gewoon maar afwachten op mn NOD, maar ik hoop echt dat er toch een kansje in heeft gezeten deze maand ;)

8. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    Ik dacht ook dat ik elke maand mijn eisprong voelde maar deze was pas op dag 18/19. Toen voelde ik helemaal niks. ik ben begonnen op dag 6 met testen. Succes !!!!

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik denk echt dat er niemand is die precies kan voelen dat het eitje gesprongen is, wel dat de eisprong eraan zit te komen maar niet het precieze moment. ik dacht te lezen dat je zaterdag een negatieve test had en geen positieve..en je test altijd positief voor je eisprong, wat die verhalen betreft wat ik al zei menigeen (zie antwoord van hierboven)denken de eisprong te voelen maar dit zijn meestal symptomen van dat het eraan zit te komen, of dat het al geweest is niemand die kan zeggen wanneer precies, zelfs gynecologen niet tenzijn je daar dagelijks bij onder behandeling staat en ze de groei van je follikels volgen via echo.

hoeveel dagen heb je precies getest eigenlijk???? (op welke dag van je cyclus?)

10. Niet meer actief

Ik heb maar één ovu test gebruikt, gewoon om eens een te proberen... het is tenslotte pas de eerste ronde. Ik weet dat gynaecologen zeggen dat het niet te voelen is, toch voel ik het :) Mijn moeder moest rond de eisprong altijd naar het ziekenhuis en die voelde hem ook springen, doktoren geloofden het niet totdat het middels een testje toch zo bleek te zijn 8)
    Dag van testen was dag 13 van cyclus, twee dagen later volgde het ei, dat was meer dan 36 uur na testen... Nu nog een weekje afwachten dus ;)

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zaterdag negatief, dan had je als je meerdere testen had gehad, zondag een positieve test kunnen hebben en maandag een nog positievere test. dus ja als je het weekend en of de maandag lekker geklust hebt, is het gewoon afwachten of die lucky shot er tussen heeft gezeten... ;)

het kan wel kloppen dat je moeder ontzettend last heeft van haar eisprong en daarom naar het ziekenhuis moest, daar zijn er meerdere van, waaronder ondergetekende, het was zelfs zo erg dat ze dachten dat ik een acute blindedarm ontsteking had, zo zijn er ik weet niet hoeveel vrouwen die echt ongelofelijk veel last hebben van hun eisprong (afwisselend links - rechts bij de eierstokken)

wat dat betreft vindt ik het aan de ene kant wel jammer dat ik het nu sinds afgelopen maand niet meer voel, ik had er wel verschrikkelijk veel last van (waarschijnlijk had ik te grote follikels, en zijn deze nu weer normaal) in januari had ik een follikel cycte van 5 cm vandaar de pijn (waarvan ze dachten dat het een blindedarm was ;) )

ik ga er zelf vanuit nu na het laatste bezoek bij de gyn dat afgelopen maand de 1e is geweest die weer normaal verlopen is zoals vroeger... :D

heel veel succes dan maar meid :D

12. Niet meer actief

Hoi Smoekie

Als ik het goed begrijp ben jij dus naar het ziekenhuis geweest omdat je zoveel last had van je eisprong waarbij je follikels te groot bleken te zijn? (sorry als je dat al een verteld had, dan heb ik dat gemist :oops:) Had dat dan ook invloed op je vruchtbaarheid, die te grote follikels?
    Jij ook heel veel succes!!

Groetjes Nann

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat was vlak voor oud en nieuw, toen ben ik later op de dag omdat de pijn niet meer te harden was naar de ha post gegaan en vandaaruit doorgestuurd naar de ehbo daar dachten ze aan een acute bd ontsteking.

maar de echo en ct scan wezen niets uit, bloedonderzoek wees wel een ontsteking uit, daarom moest ik de dag erna weer terugkomen voor hetzelfde onderzoek omdat de bd dan waarschijnlijk duidelijker zou zijn, maar dat was niet zo, toen werd ik doorgestuurd naar boven (naar de gyn) en die had het over een bm ontsteking (ook gelijk uitstrijkje gedaan omdat de bm mond er niet helemaal rustig uitzag) en kreeg ik antibiotica mee. later weer terug weer bloed geprikt en iets later de uitslagen hiervan. die waren gelukkig weer goed.

de 25e van jan. moest ik weer terugkomen voor echo, en vlak daarvoor had ik dus weer die verschrikkelijke pijn, en toen bleek er een niet gesprongen eitje te zitten (follikelcyste) en kreeg ik duphaston voorgeschreven om te zorgen voor een regelmatige mentru (en dus ook eispong) om alles in mijn bm rustig te maken. maar wat bleek de dag erna spontaan mijn eigen :evil: dus februari en maart heb ik afgewacht en kreeg ik idd gewoon zelf mijn eigen :evil: (dus geen dupaston meer geslikt al moest dat wel van de gyn) en ook in april mijn eigen periode en tijdens de echo van april zag alles er weer heel normaal en mooi uit, en hoorde ik dat die cyste waar hij het toen over had een zogehete follikelcyste was van 5 cm, toen ik hem vertelde van de pijnen de maanden ertussen en dat april de 1e was die pijnloos was verlopen zei hij dat ik dan mischien te grote eicellen heb gehad (die die pijn veroorzaakte) en dat ik nu waarschijnlijk weer normaal ga zoals vroeger, dus voor mezelf zit ik nu dus eigenlijk in de 1e normale ronde... :D

wat betreft de vruchtbaarheid, daar heeft hij niks bijzonders over gezegd, het gebeurt volgens hem nou eenmaal vaker dat follikels wat groter worden dan normaal en dat er vele zijn die daar last van hebben, maar niet dat dat echt tot vruchtbaarheidsproblemen lijdt. bij mij is het denk ik een mengeling van allemaal geweest, (bm ontsteking en die te grote follikel (eicel)

dus ach ja, ff het weekend weer afwachten en anders vol goede moed gewoon de volgende ronde weer in hoor.. :D

14. Niet meer actief

dan gaan we aardig gelijk op ;) Voor mij ook eerste ronde en net na weekend dan NOD. Ach, als je follikels wat groter zijn, kunnen ze dr ook moeilijk omheen zwemmen niet? :)
    Wel fijn dat alles nu weer normaal op regel is! heb je al kwaaltjes?

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    voor mijn gevoel dan 1e ronde he (feitelijk gestopt met de pil begin januari) ;)

tja wie zal het zeggen hahaaha denk niet dat het veel zal uitmaken behalve dat je er zelf zo verdomde veel last van kan hebben.

ja ben ook echt wel blij dat alles weer normaal is, nu heb ik wel echt het idee dat ik ook geen 25 (en 28) meer ben hahahahaha toen was ik (ahum waren we) zo vruchtbaar als de k*lere... ;)

nee geen kwaaltes, maar die had ik bij de andere 2 ook niet echt heel erg (toen ik wat langer zwanger was wel veel last van zuur, maar verder niet echt heel veel niet noemenswaardig in ieder geval) het is dat ik wist dat ik in verwachting was (iets veranderd eetpatroon later) ben ook echt alles blijven doen tot het moment supreme... ;)

zelfs klussen ( ;) als je begrijpt wat ik bedoel) nog de dag voor mijn water brak :D

dus van kwaaltjes hoef ik het niet te hebben....de test daar moet ik het van hebben en de tijd kan me wat dat betreft niet snel genoeg gaan maar goed dat hebben er meerdere ;)

jij ook heel veel succes meid

16. Niet meer actief

Je bent ook echt heeeel oud nu :p :D Nou anyway, dat bewijst maar weer dat er geen kwaaltjes voor nodig zijn ;)

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gelukkig niet maar ja dat zegt niks over een eventuele 3e zwangerschap jammer genoeg hahahaha....mocht het zover zijn hoop ik natuurlijk dat ik wat dat betreft net zo'n zwangerschap mag hebben als met de vorige 2.... ;) :D

en ach wat is oud...de duvel is oud zeggen ze wel eens maar ja feit blijft dat ik echt wel verschil merk hoor van nu en toen ik 25 was, als ik nu eens een avondje doorhaal voel ik me de dag erna wel 80 ;)

18. Niet meer actief

Ohoh dan doe ik iets verkeerd, daar heb ik nu al last van als ik een nachtje doorhaal en ben 25 :)
    Ik duim iig dit weeknd voor je!!

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hahahaha of je echt iets verkeers doet?? wie zal het zeggen hahaah toen kon ik zo van donderdag tot zondag uit mijn dak gaan, dat hoef ik nu toch echt niet meer te doen...(zou het ook niet meer willen daar niet van hoor ;) )

dankjewel meid, je hoort (of leest) wel of het geholpen heeft hahaha als je duim zeer doet van het weekend weet je dat het raak is, anders te weinig geduimd ... ;) ;)

jij ook succes... :D

Deel Deze Pagina