Oplopende ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Leentjeleerdelotjelopen, 23 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw
    Hi allemaal,

ik ben Lotte, 24 jaar en nu ruim een jaar gestopt met de pil. Nu na 4 maanden begint eindelijk mijn cyclus een beetje normaal te lopen. Vandaag voor het eerst een bijna positieve ovulatietest gehad ! Helaas heb ik last van overgewicht maar diëtiste gaf ook al aan dat mn levensstijl verder wel erg gezond is en het deels helaas ook mijn bouw is. Nu vroeg ik me af, hebben meerdere mensen hetzelfde als ik? Zo ja, hoelang deden jullie over zwanger worden? Wij beginnen nu aan ronde 3

Bijgevoegde bestanden:

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Deze test is helaas nog niet bijna positief te noemen. Positief is hij als beide strepen even donker zijn en je piek heb je gevonden als de teststreep donkerder is dan je controlestreep. Een ovulatietest hoeft ook niet op te lopen. Deze kan zo ineens knalpositief wezen.

Door Overgewicht kan een zwangerschap wat langer op zich laten wachten maar dit hoeft zeker niet zo te zijn. Het ligt er wellicht ook aan hoeveel overgewicht er is.

Gemiddeld is iemand wel een jaar bezig om zwanger te worden. Sommige zijn na 3 maanden zwanger en bij een ander duurt het 2 jaar. Gewoon plezier hebben samen rondom de eisprong.

Veel geluk met zwanger worden!

Leentjeleerdelotjelopen vindt dit leuk.
  3. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw

Dankjewel voor je antwoord ! Het is indd zeker nog geen positieve test. Maar wel donkerste streepje wat ik lange tijd op ovulatie test heb gezien. Dus toch stiekem beetje blij haha

4. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    He, ik heb ook wel wat overgewicht maar nooit moeite gehad met zwanger raken. Wel iets langere cyclussen. Paar dagen langer. Hier wel herkenning in je verhaal. Ik heb vaak echt hele lichte testen en zodra eisprong eraan komt testen van jouw kleur. Daarmee bedoel ik dat mijn testen vanaf daar alleen maar verder oplopen. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het kan wel gewoon hoor.

5. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw

Hee!
    Dankje voor je berichtje !

ik heb aantal dagen nog getest. Maar helaas is de foto die ik had toegevoegd de donkerste geweest. Heel gek. Twijfel of ik nu wel of geen eisprong gehad heb. Wel wat steekjes gehad die ik normaal ook heb rond eisprong.
    We wachten het rustig af!
    Toegevoegd foto van vandaag. Is dus bijna niks te zien meer…

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      39,8 KB
      Weergaven:
      91
  6. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    @Leentjeleerdelotjelopen Anders schrijf je toch mee op het NOD forum? Ik ben nu ook bezig met ovulatietesten maar de piek vinden blijft lastig. Ben benieuwd of je 'm deze ronde gevonden hebt.

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
  8. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw
    Ik
    ik test 1x per dag, meestal rond 12:00!

9. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw
    leuk ! Ga dat eens opzoeken!

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Ik zou 2x per dag gaan testen. Sommigen hebben in de avond donkerdere streepjes (dit heb ik zelf ook altijd)

11. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw

Ah dat is een goede tip ! Dankjewel!

12. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw
    Vandaag hele dag misselijk & krampen onderin mijn buik.
    Ovulatietest gedaan maar was echt vrijwel niets te zien helaas.

13. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw

Ben wel benieuwd, heb jij hem gevonden deze ronde ?

14. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    Niet echt :rolleyes: Zie foto. Denk dat ik maandagavond ook had moeten testen. En nu een paar dagen in een vakantiehuisje met schoonouders dus ik hou even op met testen deze ronde. En bij jou?

Bijgevoegde bestanden:

15. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw

Ahh wat jammer. Veel plezier op je vakantie in ieder geval ! Ik heb vanaf de 19e getest. 23e donkerste streepje maar dat was de aller eerste foto die ik hier plaatste dus eigenlijk nog negatief. Helaas daarna steeds verder afgelopen de zichtbaarheid van de testen. Vanaf 3 dagen nu wel steeds erge krampen , gevoelige borsten en af en toe vlaag misselijkheid. Ik stop even met testen en ik zie wel waar het eindigt!

16. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw
    Kleine update.

ik heb helaas toch mn menstruatie gehad. Jammer dat het niet raak is maar blij dat ik dus wel weer een goede cyclus gehad heb!

17. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    Zeker jammer! We lopen wel aardig gelijk dan. Volgens mijn cyclus heb ik vandaag ook mijn menstruatie. Is alleen nog niet doorgekomen, maar had gisteren wel de bekende krampjes. Even afwachten en als er morgen nog niks is toch even een testje ;)

18. vera91

vera91 Actief lid

4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Klets graag mee.
    Ben sinds vandaag voor het eerst begonnen met testen.. nog een lichte streep..
    Morgen weer testen, zie hier zelfs 2x per dag dus kan ik ook gaan doen..
    Ik heb zelf nooit problemen gehad met zwanger worden, heb al 2 dochters..
    Sinds augustus m’n spiraal er uit maar nog niet zwanger helaas, daarom nu proberen met testen.
    Heb in juli 2020 een Gastric bypass gehad en ruim 30 kg afgevallen.
    Dus ook even spannend hoe dat allemaal loopt..
    Ga je de volgende ronde ook weer testen?

19. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw
    oehh spannend ! Hoor graag hoe het afgelopen is

20. Leentjeleerdelotjelopen

20 okt 2021
    238
    346
    63
    Vrouw
    hi,

wat leuk dat je mee schrijft !
    Mijn menstruatie is de 9e gestopt, even paar dagen gerust en weer lekker het gezonde eten opgepakt. Vandaag eerste ovulatie test gedaan, heel licht streepje, hopen op een mooie oploop. Dit keer wel een mooie cyclus van 30 dagen gehad. Helaas door de feestdagen wel weer aantal kg aangekomen, dus hoop deze er nog af te krijgen! op naar ronde 4! Na 1,5 jaar stoppen met de pil begint mn cyclus nu eindelijk een beetje terug te komen

Deel Deze Pagina