Help , Slecht zaad ! Wie weet er meer van

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Syl20, May 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey allemaal ,

Wie kan mij meer vertellen ? Ik zal het even uitleggen vorige maand hebben wij voor het eerst een aantal onderzoeken gehad bij de fertiliteits arts. Vandaag hebben wij de uitslag gehad. Bij mij was alles goed hormonen en eisprong zag er goed uit nou dat was positief , maar toen kwam het. :cry: Het zaad van mijn mannetje is slecht en wel te verstaan heel erg slecht normaal zijn het er 20 miljoen hij heeft er 0,3 miljoen dus dat is al aanzienlijk laag. Dan ook nog het zaad wat er is dat is zoo slecht dat het geen nut heeft 13% beweegt bijna niet en 87 % beweegt niet ! Dat betekend dat er geen enkele goede zaadcel is gevonden en het dus op dit moment zo goed als onmogelijk is om zwanger te raken :cry: :cry: . Dit komt als een klap en hebben dus niet goed vragen kunnen stellen alleen nu vragen wij ons af of er hier iemand is met hetzelfde probleem en ervaring ermee. Wat kunnen we gaan verwachten en hoe erg is het. ( ik weet dat het absoluut niet goed zit maar ik ga nu toch echt wel met het ergste rekening houden !)

Zou het fijn vinden iemand hierover te spreken !

Liefs Silvana

2. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    heey syl

wat een rotnieuws!en ik snap helaas ook hoe je je voelt,wij hebben (ongeveer) hetzelfde probleem.
    mijn tip is praat er veel over!en als je vragen hebt gewoon de dokter bellen.
    was dit t eerste sperma onderzoek?
    want bij mijn man was er eerst ook niks (geen goede) maar de 2de keer zagen ze een paar goede zaadjes.

ik wens je veel succes!

liefs mounia

3. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Beste Mounia ,

Dankje voor je antwoord . Ja we voelen ons echt even uitgeschakeld! Dit was het eerste sperma onderzoek maar omdat het echt ook zo een laag aantal is ziet de dokter het niet zitten geloof ik om het zaad nog eens te testen. Gelijk maar 3 afspraken bij artsen over 1,5 week.
    Was het aantal ook zo weinig bij jullie en is er inmiddels al iets aan kunnen doen of ervan bekend ?

Liefs silvana

4. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Ik zie ook dat je vandaag terug moest , al wat beter nieuws gehad ?

5. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ik snap heel goed dat jullie je even uitgeschakeld voelen!dat hebben wij ook weleens hoor,vooral toen we het net hoorde!

ja klopt mijn man en ik hebben vandaag een gesprek gehad,en ook niet zo goed nieuws.

mijn man heeft de ene keer 0 goede zaadjes en de andere keer 2/3 goede zaadjes.
    ze hebben al een tijdje terug een echografie van zijn ballen gedaan,en daar waren geen verstoppingen te zien.
    er is bij hem ook bloedgeprikt en dat was ook prima!

dus nu gaan ze waarschijnlijk een operatie bij hem doen en een stukje bal weghalen,en dan kijken of daar dus meer zaadjes zitten.
    zo ja dan gaat de icsi door,zo nee dan houd het mischien voor ons op.
    het hangt allemaal van veel dingen af.

me man moet nu eerst een speciale sperma onderzoek doen,en daaruit moet dus duidelijk worden of hij die operatie moet hebben of niet.

als je vragen hebt hoor ik het wel,en probeer positief te blijven denken!hoe moeilijk dat ook is!

6. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Dankje voor de reactie , pff dat is ook heftig allemaal. Ja en je man hoe staat die er tegenover?

Kijk bij ons is het namelijk zo dat het mij niet uit maakt hoe veel ze doen alleen is mijn mannetje er angstiger voor, hij doet het wel maar hij is er gewoon bang voor.

Je zegt dan houd het voor ons hier op , bedoel je er dan mee dat jullie niet verder willen of dat er dan geen mogenlijk heden meer zijn ?

Liefs Silvana

7. sabrine

sabrine Actief lid

Jun 11, 2007
    362
    0
    0
    Hoofddorp
    Hoi meiden

Wij hebben hetzelfde probleem.....Wij moeten nu 26 Mei naar het Vu ziekenhuis toe en dan horen we verder wat we kunnen doen....
    Ik hoop dat er wat goeds uitkomt maar ja we gaan maar van het ergste uit...Bij mijn man was er wel hormonen gevonden maar geen zaadjes dus nu gaan ze kijken voor een evt opstopping ergens in zijn zaadleiders...
    We houden moet meiden...

Veel liefs en heeel veel sterkte Sabrine ;)

8. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Beste Sabrine ,

Dankje voor je reactie . Toevallig moeten wij ook 26 mei terug voor de verdere onderzoeken . Hebben 3 adressen die dag .

Hoop dat er bij ons en zeker ook bij jullie iets aan te doen is !

Alleen hebben wij het nu ook dat wij rekening houden met het ergste, ik denk ook werkelijk dat het bij een vrouw makkelijker te verhelpen is. Zonder zaad ben je immers nergens.

Hebben jullie dat ook gehad dat je hier totaal geen rekening mee hield? Wij dachten er namelijk niet eens aan waren er al van overtuigd dat het wel aan mij zou liggen !

Liefs Silvana

9. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Jeetje Silvana, wat een naar nieuws zeg. De man van mijn vriendin had het ook, bij volgende testen toch een paar goede zaadjes gevonden. Inmiddels hebben ze alweer een jaar een mooie dochter via ivf.

10. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    me man staat er wel positief tegenover,hij weet zeker dat het ooit gaat lukken.
    maar alsnog heeft hij soms ook wel een dipje maar probeert het niet te laten merken.

waarom het mischien voor ons ophoudt is dat de dokter bang is als ik een punctie krijg dat er op die dag geen zaad is.
    hij zegt dan heeft t geen zin,daarom wil de dokter nu ook kijken of hij meer in z'n ballen kan vinden zodat hij dat kan invriezen.

ik twijfelde wel aan zijn opmerking want je hoort dat al heeft een man maar 1 zaadje ze gaan het alsnog proberen.
    maar ja dat is dus nu wat onze dokter zegt,en we horen meer 7 juli (pas).

hoe staat jou man er trouwens tegenover?

heel veel succes 26 mei!ben benieuwd hoe het gaat dan,liefs mounia

11. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey allemaal .

Dizzy : tja voor IVF is het gewoon te weinig die optie is uitgesloten. De enige optie is ICSI dan hebben ze inderdaad zoals je zeg Mounia maar 1 goed zaadje nodig alleen is de dokter er erg sceptisch over naar ons toe. Ik moest gisteren ook belllen voor de fertiliteits arts en heb ook gelijk maar wat meer navraag gedaan. Die vragen kwamen bij ons pas toen we het echt gingen beseffen.

Ja mijn man vind het verschrikkelijk. ( die is al geen ziekenhuis type). Hij wil er natuurlijk wel net als mij gewoon volledig voor gaan alleen voelt ie zich aangetast in zijn mannelijk heid en ook gewoon heel machteloos. Wij delen ook gewoon de mening dat het allemaal zo oneerlijk is. Laatst ook dan hoor je dat een meisje niet heeft opgelet en zwanger is geworden en abortus heeft gepleegd . Wij kunnen ons daar zo boos om maken .

Maar ja ik denk dat jullie hetzelfde hebben Mounia ?

Liefs Silvana

12. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ja wij hebben idd hetzelfde syl,
    mijn man wil zich graag bewijzen tegenover mij vooral,en dat hoeft natuurlijk niet!
    en ook als wij zo'n verhaal horen dat er iemand abortus of iets dergelijks doet kunnen we ook er kwaad om zijn,want wij willen zo graag!

en omdat het allemaal zo onzeker is of het wel gaat lukken is voor mij erg lastig!
    want ja wie zegt dat t ooit gaat lukken?

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Wat een naar bericht, Syl :( Hier ook bijna hetzelfde; 220.000 zaadjes per ml, waarvan maar 2% "licht afwijkend". Wij kregen dit bericht eind maart (na 2e zaadonderzoek, 1e was net zo slecht), zijn toen doorgestuurd naar de uroloog. Daar is inmiddels lichamelijk onderzoek gedaan (ok), bloedonderzoek (ok) en een scrotum-echo (ook ok).
    We wachten nu op de uitslagen van zaadonderzoek 3 en 4, man is inmiddels ook gestopt met roken. 6 Juni hebben we de volgende afspraak bij de uroloog en wordt er een afspraak gemaakt voor een prostaat-echo. In de tussentijd ga ik ook naar de gyn om me eens door te laten lichten. Wij weten eigenlijk op het moment dus nog weinig meer, we zijn vooral aan het wachten :-?

Heel veel sterkte, hoop dat het met een volgend onderzoek allemaal wel mee blijkt te vallen (daar blijf je toch op hopen ;))

14. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey allemaal

Mounia , ja we hebben hetzelfde . Gaat het ooit nog lukken ? Gebeurd er een wonder .

Miepie , zo ook jullie veel sterkte hiermee toegewenst. Maar ze hebben jou nog niet eerder onderzocht dan ? Mijn hebben ze namelijk wel helemaal doorgelicht en dat was gewoon weg perfect ! Maar ja je moet samen zwanger worden he . Ze weten dus bij jullie ook niet de oorzaak ?

Liefs en allemaal sterkte meiden !

Silvana

15. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Nee, ik ben nog niet doorgelicht omdat zo op het eerste oog alles ok lijkt bij mij. Heb een regelmatige cyclus, en uit temperaturen en ovutesten blijkt dat ik ook een eisprong heb. Omdat het bij mijn man zo slecht was zijn ze eerst bij hem verder gaan zoeken.

Mounia, wat moeten jullie enorm lang wachten :confused: !

Syl, jullie succes volgende week maandag. Laat je even weten hoe het gegaan is? Welke onderzoeken hebben jullie die dag dan allemaal?

16. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Beste Miepie ,

Dankje , ja ik laat het zeker weten. Eerst moet er gewoon bloed worden afgenomen voor een DNA test en nog wat dingen. Dan naar de Uroloog , geen iddee wat die gaat doen ? Dan naar een ander ziekenhuis voor de echo van de scrotem.

Zie dat jullie een dag later terug moeten , ook spannend. Ook laten weten he hoe het is gegaan !

Liefs Silvana

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Uroloog zal waarschijnlijk een hele rits vragen stellen en lichamelijk onderzoek doen (was bij ons de 1e keer uroloog in elk geval zo) en waarschijnlijk vraagt ie ook om nog 1 of 2x een zaadonderzoek te doen.

Succes!

18. sarake

sarake Actief lid

Dec 16, 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Wij hebben ook zoon test laten doen bij ons eerste dochtertje mijn man had 0.6 miljoen zaadjes waarvan er maar een paar honderden echt van goede kwaliteit waren. Dus hebben we toen een ivf laten doen.
    Nu 2 maanden geleden gestopt met de pil en in ronde 2 spontaan zwanger dus de wonderen zijn de wereld nog neit uit!

19. Syl20

Syl20 Lid

Jan 5, 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey

Miepie , nou fijn dan weten we in iedergeval wat ongeveer te verwachten.

sarake: Van harte gefeliciteerd ! Zulke verhalen geven je goed hoop !

Liefs Silvana

20. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Blij om te lezen dat er een topic is geopend..

Wij komen net van het ziekenhuis af, 1ste onderzoeken gehad. Uitslag was goed fout:, hubbie had 1,4 miljoen zaadcellen, waarvan maar 1% beweeglijk...Dat slaat wel even in zeg..Ze zei er wel bij dat dit een momentopname is en dat over een hele tijd een nieuw zaadonderzoek wordt gedaan, iedere zaadlozing heeft ups en downs, en dit kan goed een down zijn...

Mijn lichaam werkt ook niet geheel mee, want mijn cyclussen zijn ook niet regelmatig.. Ze heeft vanochtend een inwendige echo gemaakt en daaruit bleek dat er 1 eiblaasje nu pas 8 mm is en zit al op dag 13...moet vrijdag dus weer terugkomen..

Share This Page