ovulatietestjes van donker naar licht op dezelfde dag?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tijgertje1991, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hoi!

haha, zo, nu even de tijd om bij te lezen en te beppen :)

De huisdieren: wat leuk zeg, die beestenboelies bij jullie! Een gemene deler is in ieder geval de hond. Die van mij/ ons is een middelgroot Beagle-achtige creatie. Heerlijk beest en soms een gruwelijke draak haha.

och, das even schrikken geweest dan met je herder, Tijgertje; vuurwerk en hondjes zijn ook gewoon geen gezellige combi.... Hopelijk ondervindt ze er geen blijvende last van!

Ja, dat bijhouden van die ovutestjes is een administratie op zich he! Maar wat Tijgertje ook al zegt, het baadt wel een maand eens consequent bij te houden, dat geeft een goed beeld van je cyclus (én je gezelligste dagen van de maand ;) )
    En die van Z&K vond ik erg handig in gebruik. (en wss goedkoper dan de Predictor?). Ohja, ik testte toen ze opliepen 2x op een dag(maar misschien heeft Tijgertje dit ook al gezegd :))

Oh dus jij bent ook van de frobel, Tijgertje? HIer nog één :), genoeg ideeen voor de mini-me, maar houd me nog even in, in ieder geval tot de eerste echo;
    Die is trouwens de 27e ; spannend toch wel. (vinden jullie het trouwens niet erg als ik er zo nu en dan over vertel?) En grappig om de namen van mijn vriend en mij te zien in de bevestigingsmail van de vk met daarin de felicitatie :) .
    We zijn in ons hoofd al dingetjes aan het bedenken voor het 'brengen van het nieuws', uiteraard iets waar onze hondenvriend een aandeel in heeft :)

Fijne avond meiden!

2. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Hey Jellybean!
    Leuk dat je er weer was!
    De drukke tijden weer achter de rug?

Hier wel in ieder geval en nu lekker wat dagen vrij en genieten van manlief!
    Ik denk ook dat ik dat ook maar ga doen, dat 2x testen per dag in het heetst van de strijd haha!
    Leef alweer helemaal naar dat moment toe, ik ga trouwens denk ik vrijdag de eerste doen, dan zit ik op dag 11, de app zegt dat ik op dag 16 oculeer.. Die app houd al vanaf dat ik gestopt ben met de pil mijn cyclus bij, dus ik denk dat die wel redelijk goed zit haha!

Ik vind het helemaal niet erg hoor als je er over verteld! Vind het alleen maar leuk! Zo krijg je toch een beetje een idee over wat je allemaal te wachten staat als het eenmaal zo ver is!
    Hoe voel je je verder? Last van kwaaltjes of nog helemaal niet?
    In ieder geval heel veel plezier de 27e! Spannend hoor!!

Ben benieuwd hoe je het mooie nieuws gaat vertellen! Heb er ook al ideetjes over (ookal is het nog helemaal niet zo) maar goed, zijn leuke gedachtes!

3. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Jellybean: haha ja daar staan beagles wel een beetje om bekend he dat eigenwijze? ;) Lilly was alleen 1 januari nog klein beetje bang om naar buiten te gaan, maar daarna al geen probleem meer, dus ik ben trots op mijn honden puber hihi :p
    Leuk dat jij ook creabea bent! :) waar zit je over na te denken om te maken?
    En zag laatst een leuke zwangerschap aankondigings foto; man, vrouw en hond die in een rijtje naast elkaar staan en dan ieder met stoepkrijt de geboorte jaar voor zijn voeten. Naast hun in het rijtje een paar mini schoentjes en daar het jaartal voor van het geboortejaar. In jou geval 2015 ;) Weet niet of jij t wat vind, maar ik vond hem erg leuk:)
    En wat Vada ook al zegt, we willen wel even mee genieten hoor!

@Vada: Klinkt alsof je helemaal voorbereid de 'strijd' weer aan gaat ;):p Geniet van je vrije dagen!

Ik heb ook weer zin in de nieuwe ronde, maar moet nog iets geduld hebben tot ik begin met testjes.....wat was dat ook al weer, geduld?...;)

4. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Wat fijn dat je hondje niet bang is zeg!
    Onze grote hond is echt als de dood, vorig jaar heeft hij z'n eerste oud en nieuw mee gemaakt, was verder niets aan de hand, gewoon gewerkt overdag dus kom ik thuis en ga lekker met de honden lopen.. Althans dat was mijn plan, staan ze naast de steeg op het grasveldje (waar ik schuin achter woon) karbid te schieten, ze zagen mij niet, ik hun niet dus schoten ze net een pul af toen ik in de steeg liep, nou toen was het gebeurd, de hond wilde niets meer stond weer bij de deur gewoon bijna de deur open krabben dat hij weer naar binnen wilde. Zo zielig! :(
    Dus afgelopen oud en nieuw hebben we hem tabletjes gegeven en was hij wat rustiger. Met de kleine helemaal niets aan de hand, ook nooit bang geweest gelukkig!

Dat is echt een hele mooie aankondiging zeg! Wauw! Super tof idee :)

Ik werk zelf in een parfumerie en ik geef m'n moeder aardig wat kadootjes in de vorm van een lekker geurtje, make up of iets in die trend, dus ik dacht, als ik nu eens een leuk toilet tasje maak, met wat make up spulletjes erin en dan in een doosje waar bijvoorbeeld een mascara in gezeten heeft, daar een CB (positieve natuurlijk) test in doe! Verwacht ze nooit haha!

Ben inderdaad klaar voor de strijd, hihi laat maar komen.
    Heb wel veel last van afscheiding de laatste tijd, en gister ook weer een beetje bruin, vage krampjes (beetje kriebelend) in m'n onderbuik ook.. Iemand hier ook last van, of dat t bekend voor komt?

Succes nog even met het geduld hebben haha! Zo moeilijk... *zucht*

5. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hoihoi,

Ja Vada als je in de parfumerie werkt, heb je wel even een piektijd achter de rug ! Dan zijn die vrije dagen wel even héél lekker he! Geniet ervan samen!

tipje...: probeer vooral je lichaam in de gaten te houden, gewoon om te voorkomen dat je misschien signalen mist die de app niet aangaf, snappie ;)? maar, als je een heel regelmatige cyclus hebt, is dat natuurlijk wel heel 'handig' in dit soort gevallen. Ik ben/was zelf ook niet heel onregelmatig, maar ben juist daarom inderdaad wel wat vroeger begonnen, just in case.

Das een leuk idee ja :)! Heb al wat in gedachten maar zijn er nog niet over uit, dus kan nog alle kanten op hihi. 2 heb ik er wel vast voor mezelf voor ogen; die voor mijn zus en voor een goede vriendin van me:
    Ik heb de 27e de echo en als die goed is, wil ik het volgende doen: de 29e ga ik met mijn zus mee naar de vk en erna sjoppen in Belgie. Ik wil proberen om te regelen dat ik de echofoto van mijzelf aan haar vk geef en dat zij dan iets zegt van; hier heb je een foto.... dat ze ziet dat er mijn naam boven staat en een ietiepietie klein prulletje in vergelijking met haar prul. Zoiets haha, nu nog kijken of het lukt allemaal ;)
    Mijn vriendin is de 4e jarig dus wil dan een kaartje maken met 'wij proosten op je verjaardag' met op de voorkant de kiek van een bierglas van manlief, wijnglas van mij, drinkbak van hondlief en een babyfles van prul. (die aankondiging had ik sowieso ook in gedachten, onder andere)

Oh, sorry, heel verhaal maar jullie snappen 'm wel he :)

Hm, hoever zit je in je cyclus Vada? Kan van alles izjn, die afscheiding. Zijn signalen die kúnnen lijken op een ovulatie, maar ja inmiddels kan een vrouwenlijf dat met de pil oid is gestopt allerlei symptoompjes geven op gekke momenten.. Wat zegt een ovutestje? (voor mij zou zo'n symptoom even een reden zijn om even over een staafje te plassen ;))

@ Tijgertje: hm, misschien overbodig hoor, maar zou het gezien je wisselende cycli niet een idee kunnen zijn om eens een hele maand te testen...?

In ieder geval veel geduld gewenst hoor* hier eigenlijk trouwens hetzelfde haha, aangezien de eerste echo pas de 27e is....! (duurt langggg ;)). Dan hebben we zekerheid dat er een kloppend hartje zit, zou een enorme boost voorwaarts geven!)

Fijne avond meiden!

6. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Zeker een hele drukke tijd achter de rug! Dus t was wel even lekker zo een weekje vrij! Vandaag weer beginnen, heb er ook wel weer zin in :)
    Gister toch maar geen Ovu testje gedaan, had een heleboel water gedronken, dan is de uitslag toch vaak anders dan dat het moet zijn, misschien vanavond als ik thuis kom even, zit vandaag op dag 10 van de cyclus,

Oh dat van je zus zou toch zo'n leuke zijn!! Beide in verwachting en dan helemaal als ze jou frummeltje ziet hihi! Dan gaan er zeker wat tranen vloeien lijkt me hihi!
    Zo'n kaartje is ook mega leuk zeg!
    Lijkt me zo mooi om te zien hoe ze allemaal gaan reageren :) weten er ook mensen in je omgeving dat jullie het van plan waren of niet? Dan is de verrassing nog groter haha!

Heel veel plezier de 27e *zucht* wat duurt (ook dat) nog lang zeg!
    Fijne dag!

7. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Hey meiden, heeft iemand van jullie ervaring met de digitale Ovu testen van CB?
    Ik kan een doosje met 10 voor 16,- in plaats van 39,- krijgen (is niets mis mee hoor, alleen nieuwe verpakking) vandaar 60% korting :)

8. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Vada!
    Wat ik hier op het forum zie is dat vrouwen de cb ovu testen gebruiken als controlle test. Dus een streepje met ze z&k; dan ook een cb om het te checken. Komt idd omdat ze zo duur zijn en sommige vinden die smiley juist onduidelijker dan een streepje. Zijn wel leuk afgeprijst zeg! Heb je vanmiddag nog een testje gedaan?

Ik ben al een jaar niet meer aan de pil, maar had ook nog een 'verrassing bloeding' vandaag. Dacht er vanaf gister helemaal vanaf te zijn, maar blijkbaar dus toch niet helemaal. Kan dus gewoon nog restant zijn van je menstruatie. (heb in ieder geval nog nooit gehoord van vrouwen die bloed verliezen tijdens de eisprong)

en Jellybean: snap het heel goed hoor haha gaat van het ene wachten naar het andere. Ik zou zelf ook pas helemaal gerust zijn na die eerste echo denk ik. Wel leuke ideeën om het te vertellen :)
    Ik ga deze ronde wel iets langer door testen idd. Was de eerste keer gestopt na mn knaller maar omdat het nu toch niet gelukt is wil ik even kijken hoe het loopt deze ronde. Omdat ik nu al 4 ronden over de 30 dagen zit qua cyclus begin ik wel pas rond dag 14, anders vind ik het zonde van alle testjes. Hopelijk kunnen we over een paar weken met zijn 3e een zwanger zijn topic aanmaken en daar deze gezelligheid voortzetten:D tot die tijd moet je ons nog even hier bezoeken hihi ;)

9. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Heb ze inderdaad toch maar mee genomen :)
    Het waren die testen die je 4 meest vruchtbare dagen aangeeft..
    Ik had getest.. Een licht streepje dus hij zit er denk ik aan te komen vanmorgen met die cb gedaan en kreeg een ronde circel dus nog niet vruchtbaar genoeg ;)
    Morgen weer eentje

Zal wel super zijn inderdaad, straks samen een zwanger topic hihi erg gezellig!

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hai dames, goedemiddag!

Ik ben sinds deze cyclus bezig met ovulatietesten. Gistermiddag 17.30u testte ik positief en volgens woman log klopt dat ook wel aardig. Vriendlief was laat thuis van zijn werk dus ik ben vannacht half 3 wakker gemaakt om het gezellig te maken. Gelukkig is dat gelukt! Ik heb nu t idee of dat ik ongesteld moet worden en een paar flinke steken rechts in mn buik dus mn eitje zal wel zo goed als gesprongen zijn. Is de 'lading' van vannacht dan voldoende? Ik zie mn vriend niet eerder dan morgenochtend weer.

11. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Colinn! Ik denk dat je qua timing wel goed zit hoor. Gewoon morgenochtend weer gezellig maken voor het geval je eitje wat later springt. Sperma blijft (als de kwaliteit goed is) 2 tot 3 dagen in leven, dus als je om de dag klust is dat helemaal goed. Het schijnt zelfs de kwaliteit van het zaad te bevorderen, omdat het dan tijd heeft om 'te rijpen' zal ik maar zeggen haha ;):p Succes!

En spannend Vada! Ik ga vanmiddag ook weer beginnen, wil toch het risico niet nemen dat ik m mis en heb testjes zat ;)
    Veel klus plezier komende dagen;)

12. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Thnx! Ik ben erg benieuwd! Jij ook succes!

13. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Spannend hoor Colinn! Denk inderdaad dat je dan wel goed zit!

Leuk tijgertje! Jij ook veel plezier met de "gezellige" dagen en nachten!
    Heb trouwens een foto gemaakt van m'n testje :) zal die eens even proberen te plaatsen

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      10,6 KB
      Weergaven:
      3
  14. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    het begin is er idd Vada :) Spannend hoor! Ik zie trouwens dat je om half 9 heb getest, misschien weet je het al maar je kan het beste pas vanaf 10uur testen, omdat lg pas in de loop van de ochtend wordt aangemaakt. (staat ook in de gebruiksaanwijzig van z&k) Ben benieuwd naar hoe ze morgen zijn!

Ik ben ook weer aan mijn 'plakboek' begonnen, maar verwacht dat ik nog wel een weekje moet wachten tot er iets te zien is, maar dan mis ik iig niks ;)

15. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Heey nee dat wist ik niet zeg :-0
    Want in die van CB staat met je eerste Urine.. Dus ging ik er maar van uit dat dat ook moest met de z&k, goh bedankt zeg!
    (Misschien eens een keer wel de handleiding lezen hihi)

Toch wel leuk vind ik om zo'n plakboek te maken
    Ben ook erg beniuwd wanneer er bij jou wat tevoorschijn komt!
    Zal morgen weer even een foto plaatsen van dag 2

16. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    hihi graag gedaan, daar is dit topic voor toch ;) Wel gek dat de clearblue dan juist ochtendurine aanraad..:(

17. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Meiden!

Allereerst: heel veel plezier de komende dagen :) ;), en ja, ik duim met jullie mee dat we volgende maand een 'zwanger'topic kunnen openen, gezellig!

@ Colinn, wat Tijgertje al zegt, om de dag en tijdens de eisprong iedere dag is altijd goed. Het is en blijft een soort van loterij hoor, ik dacht er deze maand ook naast te zitten, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de maand ervoor. Zegt dus niet veel, zoals je aan m'n banner kunt zien :)..... Jij ook veel plezier en gezelligheid hoor!

Meiden, ik heb nog een lading Z&K ovutestjes liggen, als ik er iemand blij mee kan maken...? (Stuur maar even een priveberichtje anders)

Hier gaat het verder zijn goede en trage gangetje ;). Voor het eerst dat ik bij een lucht van eten dacht 'hm, heftig', aparte gewaarwording haha. Was nog wel lekkere broccolisoep ;).
    De weken gaan nu echt veel te langzaam haha, terwijl ik ervoor vond dat de tijd omvloog. Naja, komt wel weer, loslaten is een kunst he :) .
    Verder geen klachtjes, op een groeispurt in de cupmaat dan haha!

Fijn weekend allemaal!

18. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    @tijgertje inderdaad raar he.. Heb ook die gebruiksaanwijzing nog even goed door gelezen. En inderdaad er staat met hele dikke letters, gebruik de eerste urine na je langste slaap, misschien omdat deze test ook anders werkt dan alle anderen..
    Heb die vanmorgen gedaan maar nog niks.. Ik doe vanmiddag uit mijn werk de z&k, zodat ik elke keer 2 keer per dag kan testen :)

Ik hoop dat ik ze niet meer nodig ben straks Jellybean ;)
    We zullen het zien!
    Haha heel apart zeg! Wel fijn dat je verder geen kwaaltjes heb, en dat van die cupmaat haha dat wil ik ook wel!

19. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slim Vada!

Ik ben ook erg blij dat ik op tijd begonnen ben met testen want wat denk je?: nu al een heel licht streepje!:) Ben benieuwd naar die van morgen

20. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Oh echt waar joh! Nou inderdaad maar goed dat je wel begonnen bent!
    Anders had hem misschien gemist :-0
    Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina