Hallo iedereen, Sinds april van dit jaar ben ik gestopt met de pil en sinds september zijn we serieus bezig om zwanger te worden; zit nu dus in ronde 2. Tijdens het slikken van de pil altijd een cyclus van rond de 32 dagen, heel regelmatig. Na het stoppen van de pil waren mijn cyclussen veel langer, zo rond de 40 dagen. Ronde 1 duurde zelfs 44 dagen. Omdat ik geen zicht had op mijn cyclus ben ik in augustus al begonnen met tempen en sinds ronde 1 maak ik ook gebruik van ovulatietesten. Volgens Fertility Friend (klik op mijn banner voor mijn temperatuurkaartje) had ik in augustus en september mijn eisprong op dag 29/30. Op het forum had ik het één en ander gelezen over tarwekiemolie. Deze 2e ronde ben ik dan ook begonnen met het slikken van tarwekiemolie. Afgelopen dinsdagavond 8 november kwam ik thuis van een lange dag en merkte ik dat ik vochtig was (creamy) dus heb ik een ovulatietest gedaan; deze was negatief. De volgende dag weer een test gedaan en het tweede streepje was gewoon donkerder! Omdat ik zeker wilde zijn van mijn ei en deze niet wilde missen, heb ik meerdere keren per dag een ovulatietest gedaan. Ik was heel erg verbaasd omdat ik op die woensdag nog maar op dag 13 zat! Stond natuurlijk wel stiekem te juichen omdat mijn ei dan toch misschien 2 weken eerder zou komen Inmiddels zit ik op dag 17 en heb vanmiddag weer een testje gedaan. Het streepje is niet veel donkerder dan alle overige testen. Vraag me af of mijn piek überhaupt nog komt of dat dit het is. Kunnen jullie eens een kijkje nemen? Wat vinden jullie? Is het normaal dat ovulatietesten meerdere dagen dezelfde kleur/donkerheid aannemen? Bij mijn vorige ronde was er wél duidelijk te zien wanneer mijn lh-piek was. Toen was het tweede streepje op dag 30 toch wel het duidelijkst. Ik lees graag jullie advies/tips! Groetjes, Naatje
CD 14 en 17 vind ik zelf het donkerst overkomen en dan eigenlijk van vandaag het donkerst. Zelf gebruik ik deze ook en heb ze ook alle dagen zo duidelijk. Alleen zag ik bij mijn test dat er echt een nog donkere streep aan de zijkant van de teststreep stond waardoor ik de piek herken en als ik dan die avond nogmaals testen was het echt knal. (rond 22:00 uur) Test vanavond nog eens zou ik zeggen. Denk wel dat het eraan zit te komen.
Thanks voor je reactie! Ik zie bij jou echt 1 dag er goed uitspringen. Ik ga vanavond nog een test er tegen aan gooien en hopen dat die knaller eraan komt
ik deed het altijd 1 keer per dag en dan liefst in de middag.. dan is je piek het hoogste.. kan bij jou niet echt een piek vinden..en zonde om 3 keer per dag te testen..maar dat is je eigen keus natuurlijk.. vind het nog erg onduidelijk zo. hopelijk snel een duidelijke knaller ertussen! succes
Ik vind jouw eerste en laatste het duidelijkst en dan denk ik jouw laatste toch nog iets duidelijker...
Oh die is ook duidelijk hoor! Dus jij hebt ook gewoon 'last' van meerdere dagen (bijna) positieve ovulatietesten.. Ik heb dus ook geen idee wat ik hiermee moet, ook omdat mijn temperatuur al 3 à 4 dagen gestegen is... Gewoon afwachten maar
Weer geen knaller vandaag Weer een zelfde soort streep als de voorgaande dagen pffff... Hoe was jouw test vandaag?
Ohhh...dan zou je piek misschien al geweest zijn, spannend! Dan zou het dus wachten geblazen zijn... Ik ga gewoon morgen weer een testje doen.
Hoe was je testje vandaag? Hier gisteren 2 erg lichte testjes en gisterenavond weer ovupijn dat had ik vrijdag ook al. Maar nu ging het van links naar rechts. En vandaag was mijn testje terug een tikkel donkerder Ben benieuwd naar die van straks. Ben ook al 2 dagen mega moe!
Hoi hoi, Vandaag 2 testjes gedaan, zo rond 10:00 uur en zonet rond 14:00 uur. Die laatste is iets donkerder (denk ik), maar dat kan ook omdat die van nog niet zo lang geleden is .. Vanochtend was mijn temperatuur ook met 0.3 graden gezakt dus dat zou ook een teken kunnen zijn van mijn eisprong... Gisteren last van hoofdpijn en vandaag ook... Ik voel mijn klieren in mijn hals, met name de linkerklier. Ach misschien word ik ook wel gewoon ziek haha! Hier mijn fotootjes; één met flits en één zonder flits . De onderste 2 testjes zijn van vandaag. Trouwens wat 'raar' dat jouw test vandaag weer ietsjes donkerder was dan gisteren.. Dan ben ik ook wel benieuwd naar jouw test van straks!
Hier even een update; Heb vandaag nog geen testje gedaan, dat doe ik vanmiddag denk ik even... Als ik nu de 2 testjes van gisteren bekijk, zijn die volgens mij wel ietsjes donkerder (maar dan ook een ietsiepietsie ) dan de testjes die ik de afgelopen dagen heb gedaan. Later vandaag weer een update
heel herkenbaar wat jullie schrijven. bij mij precies hetzelfde aan de hand... besloten om nu toch maar zo'n dure ovu test aan te schaffen die gewoon zegt: Ja of Nee. Ik word gek van deze nl... (en ben een beetje verplicht-seks-moe)