pijnstillers?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marina99, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    hoi,ik heb sinds gisteravond pijn in mij nek,heb hier wel pijnstillers voor,maar kan dat geen kwaad?

2. Dan zou je op de bijsluiten moeten kijken, wat er staan, maar aangezien je net na je eisprong zit denk ik dat er weinig aan de hand zal zijn hoor. Zeker iets van paracetamol ofzo.

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Zou alleen paracatamol gebruiken, je weet het tenslotte nooit.
    Paracetamol kun je veilig gebruiken tot 4 x daags 500mg.
    Succes!

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ik heb vreselijke rugpijn, gebruikte daar naproxen voor.
    Heb het voor de zekerheid aan de huisarts gevraagd of ik die mocht gebruiken ivm mogelijke zwangerschap.
    En zij raadde me het ten zeerste af.
    Alleen paracetamol gebruiken.

5. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik weet van de dokter dat ibuprofen niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Wel paracetamol.

6. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    thanx,heb gewoon n paracetamol op.ik heb normaal diclofenac,maar die niet ingenomen

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Diclofenac mag ook echt niet, Ibuprofen en Naproxen idd ook niet. Eigenlijk alleen Paracetamol.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Joh.. ik zou ze gewoon nemen.. je zit nog 7 dagen voor je eisprong (als de banner klopt) tegen die tijd, is het echt je lichaam al wel uit...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik zou ze dus niet nemen, ik had laatst ergens last van, maar mocht vanwege mijn kinderwens van mijn huisarts niets anders nemen dan paracetamol... maakt dus niet uit waar je in je cyclus zit.

groetjes,
    Snoopy

10. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Oh ook geen Naproxen? Ik wist wel dat als je zwanger was je het beter niet kon nemen, maar na je ongie kan je het toch wel slikken?
    Ik bedoel, net altijd na mijn ongie krijg ik een paar stevige migraine aanvallen en neem dan altijd naproxen voor. Maar echt er net na, 2a3dagen erna.
    Hoezo is da schadelijk dan? de eisprong moet nog komen toch?

11. esmay

esmay Actief lid

25 okt 2006
    184
    0
    0
    Hoi!
    Ook ik heb vaak last van mijn borstbeen/ribben(ontstekingen)en hiervoor helpt paracetamol niet echt..maar pijnstiller/ontstekingsremmer ..weet dus ook niet goed wat te doen..erge pijn hebben of pijnstiller nemen(zakt het gelijk af!)
    Als ik ongi ben neem ik ze vaak wel als ik pijn heb(is ook tegen menstruatiepijn!)..alleen zit nu na mijn eisprong en heb weer last van mijn borstbeen..wat nu dan?

Liefs Es :cry:

12. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    meiden, als ik jullie was zou ik aan je ha vragen welke medicatie je wel mag slikken; specifiek gericht op je klachten; misschien krijg je voor migraine wel iets anders dan voor ontstekingen; maar je ha moet WEL weten dat je een kinderwens hebt. er zijn zoveel medicijnen die toch ook niet schadelijk zijn (en als een paracetamolletje niet helpt dan wil je toch wel iets sterkers denk ik..)

13. esmay

esmay Actief lid

25 okt 2006
    184
    0
    0
    Hoi!
    Huisarts zei alleen paracetamol mag tijdens zwangerschap..maar ja ben nog niet zwanger...moeilijk hoor..

Liefs es

14. Niet meer actief

het kan geen kwaad is mij verteld
    omdat mocht je zwanger zijn er nog geen bloedcontact is op dit moment in dit prille stadium

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou toch voor de zekerheid niets anders nemen dan paracetamol.

Dit staat bij Diclofenac/ibuprofen/Naproxen:
    Het gebruik van een prostaglandinesynthetaseremmer kan de vruchtbaarheid nadelig beïnvloeden en wordt niet aanbevolen bij vrouwen die zwanger willen worden.
    Epidemiologisch onderzoek suggereert dat gebruik van prostaglandinesynthetaseremmers in de vroege fase van de zwangerschap kan leiden tot een verhoogd risico op miskramen, cardiale malformaties en gastroschisis.

Bron: http://www.fk.cvz.nl/

16. esmay

esmay Actief lid

25 okt 2006
    184
    0
    0
    Hmm..ik heb dexibrufen...zal het dinsdag even aan mijn gyn vragen!Zou hij het ook al kunnen zien op echo of er een eitje bevrucht is of niet?Moet dan ongeveer over 10 dagen ongi of niet worden!

Liefs Es

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Esmay: voor dexibrufen geld hetzelfde als bij die andere medicijnen.
    Ik denk niet dat de gyn. kan zien of je eitje bevrucht is. In elk geval veel succes dinsdag.

18. Niet meer actief

Toen ik de huisarts belde met dezelfde vraag of imigran (tegen migraine) te combineren is met kinderwens, zei de assistente dat ik de bijsluiter maar moest lezen.

Daar stond nou juist 'vraag huisarts'...

Toen moest ik het maar bij de apotheek vragen...

Hebben jullie hier ervaring mee?

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

"lekker" advies.

Maar je zou idd gewoon bij de apotheek kunnen vragen, hopelijk krijg je daar een antwoord waar je wat meer mee kunt.
    Ook zou je even op die site kunnen kijken wat ik eerder zei. Dat is een site waar huisartsen/apothekers ook altijd op kijken.

20. Niet meer actief

Bedankt voor de tip. Heb even gekeken...

Hmmm.... onvoldoende gegevens bekend... Schiet ik nog niks mee op...

Deel Deze Pagina