Hallo dames, Ik ben nog niet zo lang bezig om zwanger te worden, en ik ben het een en ander aan het informatie verzamelen. Nu lees ik in dit forum over ovu testen en wil dit ook gaan doen. Nu is mijn vraag hoe werkt dat precies? Moet je dat elke dag doen? En wanneer tot wanneer? En hoe moet je zon test aflezen? Alvast bedankt!
Ja elke dag om hetzelfde tijdstip testen. Aflezen verschilt per merk/testsoort. De meest goedkope manier zijn dipstickjes van het internet. Die hou je een aantal seconden in opgevangen urine en dan verschijnt er een controle lijntje en eventueel nog een lijntje. Als dat tweede lijntje net zo donker of donkerder is als de controle lijn dan heb je je LH piek. Dat houdt in dat je dan ongeveer na 24 to 48 uur je eisprong hebt. Variaties hier op zijn midstreams, die kun je tijdens het plassen in de urine houden en er zit een luxe cassette omheen. Verder werkt het hetzelfde als de dipsticks. De duurste optie is de ClearBlue digital. Die geeft een leeg rondje als je geen LHpiek hebt en een smiley als dat wel zo is. Dit is lekker duidelijk aflezen (die streepjes zijn nogal eens twijfelen bij sommigen) maar ze zijn ERG duur!