Wanneer ovulatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door stoetel, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey meiden.

Ik weet niet of ik hier moet zijn met mijn vraag, maar weet ook niet waar ik die wel zou moeten plaatsen.

Ik ben gestopt met de pil. Normaal zonder pil was mijn cyclus 32/35 dagen. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen heb je na 2 weken je ovulatie. Zit de ovulatie altijd op de helft van je cyclus of is het juist 2 weken voordat je ongesteld moet worden?
    We willen namelijk rond de ovulatie met condoom vrijen en verder zonder. (vinden we fijner) We willen onze 2e kinderwens nog heel even uitstellen. Ja, er zit een risico aan dat ik toch zwanger raak, maar dan is de kleine echt van harte welkom hoor!
    Anticonceptie met hormonen zijn voor mijn geen optie i.v.m. mijn gezondheid.

Liefs

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoi, een eisprong vind gemiddeld plaats 14 voor de vermoedelijke menstruatie. Dus bij jou zou dat rond dag 17 t/m 21 zijn. Maar het kan ook zijn dat je eisprong eerder of later plaats vind.
    Ik zou proberen vanaf dag 13 tot en met dag 22 dan met condoom te vrijen.

Ook heb je een een apparaatje die de zogenaamde groene ( vrijen zonder condoom ) en rode ( vrijen met condoom ) aangeeft. Het heet persona, misschien kun je even op de site van persona kijken. Het is natuurlijk niet veilig. Maar je bent zeker van wanneer je eisprong is geweest en ze geven vaak ruim optijd een rode dag aan.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat is zeker na de pil niet echt te voorspellen, gezien je lichaam weer even moet gaan 'herstellen'
    ik zou toch of de gok niet nemen, of er gewoon voor gaan... :)

4. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    We hebben besloten om vanaf dag 16 t/m 23 veilig te vrijen. En mocht ik toch zwanger raken, dan krijgt Job er gewoon een broertje of zusje bij.:D

Bedankt voor de reacties.

Liefs

Deel Deze Pagina