Hoe lang blijf een ovulatietest positief?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Vriesje, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Ik heb zaterdag getest, streepje was al redelijk donker maar nog niet donker genoeg. Zondag door omstandigheden niet kunnen testen. Vanmiddag om 13.00 uur een test gedaan en het streepje knalde van de test af. Binnen de minuut. Nu vroeg ik me af of ik nog op tijd ben. Hoe lang blijft zo'n test positief. Wordt ie na de eisprong meteen lichter of duurt dat even.
    Alvast bedankt voor het meedenken.

groetjes vriesje

2. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    1,025
    0
    0
    Groningen
    Hoe lang je ovu-test positief blijft is afhankelijk van de duur van je LH-piek, bij sommigen is die maar heel kort.
    Ik heb altijd 2 dagen positieve ovu-testen. Wanneer je ovu-test weer negatief wordt, kan ik je niet vertellen.
    Als je nu een knal positieve ovu-test hebt, dan ben je gewoon op tijd hoor!
    Dus klussen maar zou ik zeggen :D

3. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    oh gelukkig.
    Maar het verhaal is eigenlijk nog gekker. Ik ben bezig met iui.
    Ik had op dag 14 een éi van 12 en vrijdag en zaterdag was er niks meer te zien. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik die testen gebruikt. Ik heb het zh vertelt van de positest en mocht vanmiddag nog een keer komen. Maar daar was ook niets op te zien. rara waar is mijn ei gebleven.

4. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    1,025
    0
    0
    Groningen
    Hé Vriesje dat is inderdaad erg vreemd en raar :( Hebben ze daar in het ziekenhuis een mogelijke verklaring voor?
    Ik zou sowieso zeker klussen omdat je ovu-test positief is. Het is helaas niet zo dat een positieve ovu-test ook per definitie inhoud dat je ook een eisprong hebt in je cyclus, maar je lichaam maakt in ieder geval de hormonen aan die nodig zijn om een eitje te laten springen.
    Ik heb je onderschrift gelezen en pfff wat vervelend meis, ik hoop echt voor je dat het nu goed gaat meis!

5. Vriesje

Vriesje Bekend lid

Dec 21, 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Bedankt voor je lieve reactie. In het zh geen verklaring. Volgende cyclus waarschijnlijk met hormonen. Vanavond iedergeval nog klussen. Kan nooit kwaad toch ;)

6. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    1,025
    0
    0
    Groningen
    Nee meis, niet geschoten altijd mis toch :p Dus zeker gaan klussen. Hopelijk dan deze ronde een wonder zonder hormonen meis :) en anders de volgende cyclus wat meer kans met hormonen :)

Share This Page